۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۷۷۰۱۶
گزارش؛

آخرین تحولات میدانی در مرکز یمن

آخرین تحولات میدانی در مرکز یمن
رزمندگان یمنی توان خود را در جنوب شرق بخش صرواح به میدان آورده اند و با پیشروی در این محور در تلاش هستند ارتباط ائتلاف سعودی را در شهر مارب با مناطق جنوبی قطع کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، عملیات رزمندگان یمنی در محور شرق و جنوب شرق بخش صرواح (حومه غرب و جنوب غرب سد مارب) علیه مواضع عناصر ائتلاف سعودی ادامه دارد اما تا حدودی از شدت درگیری ها نسبت به هفته گذشته کاسته شده است.

یک منبع میدانی که تحولات را در غرب استان مارب یمن از نزدیک دنبال می کند به جزئیات درگیری ها اشاره کرد و گفت: رزمندگان یمنی اولویت خود را بر روی تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده گذاشته اند تا بتوانند عملیات را به سمت عمق شهر مارب ادامه دهند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، ائتلاف سعودی نیز در روزهای گذشته بر تعداد حملات هوایی افزوده است و همچنین نیروهای تازه نفسی را به خطوط درگیری اعزام کرده تا بتواند بار دیگر مناطق از دست رفته را به اشغال دربیاورد.

این منبع میدانی با بیان این که تزریق نیرو تغییری در خطوط نبرد ایجاد نکرده و ائتلاف دستاوردی نداشته است، افزود: در محور شرق بخش «صرواح» درگیری ها در محور «طلعه الحمراء، البلق القبلی، وادی البراء و الخشیبه» ادامه دارد.
 

جدیدترین خبرها از تحولات میدانی در مرکز یمن/ راهبرد جدید برای قطع ارتباط ائتلاف سعودی در شهر مارب چیست؟ + نقشه میدانی و عکس

این منبع میدانی از تثبیت مواضع رزمندگان در مناطق «الحماجره و الزور» خبر داد و گفت: نیروهای یمنی از محور شرقی بخش صرواح (محور غربی) با شهر مارب حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارند و در تلاش هستند عناصر ائتلاف سعودی را عقب برانند.

وی با بیان این که اگر رزمندگان رشته کوه های البلق و طلعه الحمراء را در این محور پاکسازی کنند به ورودی غربی شهر مارب خواهند رسید، افزود: حملات هوایی متوالی و صعب العبور بودن منطقه کار را برای پیشروی تا حدودی سخت کرده و همین مسئله باعث شده رزمندگان بر روی محور جنوب شرق بخش صرواح تمرکز کنند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای یمنی مواضع را در محور جنوب شرق بخش صرواح در مناطق «الادیرم و اراک» تثبیت کرده اند و در جریان درگیری ها هم موفق شدند مناطق «المرتخ، مسقی ال ناصر، النجد» را از اشغال خارج و به کنترل درآورند.

جدیدترین خبرها از تحولات میدانی در مرکز یمن/ راهبرد جدید برای قطع ارتباط ائتلاف سعودی در شهر مارب چیست؟ + نقشه میدانی و عکس

به گزارش مشرق، اکر نیروهای یمنی بتوانند موقعیت خود را در این مناطق تازه آزاد شده حفظ کنند مقصد بعدی پیشروی های میدانی به سمت مناطق مهم و راهبردی «الروضه، کوه البلق الاوسط، کوه السواد» خواهد بود.

با پیشروی های صورت گرفته در این محور (مسقی ال ناصر)، رزمندگان یمنی فاصله ۱۵ کیلومتری خود را با دروازه جنوب غرب شهر مارب به ۱۰ کیلومتر کاهش دادند؛ از سویی دیگر فاصله رزمندگان از شرق منطقه «مسقی ال ناصر» با جاده «سه راه حریب - سه راه جبل مراد» حدود ۵ کیلومتر است.
 

جدیدترین خبرها از تحولات میدانی در مرکز یمن/ راهبرد جدید برای قطع ارتباط ائتلاف سعودی در شهر مارب چیست؟ + نقشه میدانی و عکس

روند تحولات میدانی نشان می دهد رزمندگان این محور را در اولویت پیشروی قرار دهند و با پاکسازی منطقه «الروضه» و کوه های جنوبی خود را به جاده «سه راه حریب - سه راه جبل مراد» برسانند و ارتباط عناصر ائتلاف سعودی را در شهر مارب با مناطق جنوبی مسدود کنند؛ باید توجه داشت پیشروی در این محور مهم و حساس به معنای ساقط شدن مواضع عناصر سعودی در محور «سد مارب، کوه های البلق الاوسط» است.

به گزارش مشرق، در جریان درگیری های روزهای اخیر دهها تن از نیروهای ائتلاف سعودی کشته و زخمی شده اند؛ نام «سعید حمد العبیدی» و «علی سالم العبیدی» از فرماندهان ارشد میدانی در لیست کشته شدگان دیده می شود.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات