۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۶۷۷۰۳۴

کتابی که شهید حاج قاسم سلیمانی با دست مجروح نوشت

کتابی که شهید حاج قاسم سلیمانی با دست مجروح نوشت
اولین نکته‌ای که با خواندن کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» به ذهن می‌رسد، صداقت راوی است. این کتاب زندگی‌نامه خودنوشت شهید سردار قاسم سلیمانی است.

به گزارش خبرگزاری رسا پس از شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی و یارانش، جامعه نشر تلاش کرد با انتشار آثاری درباره سبک زندگی یا خاطرات این سردار سرافراز، دین خود را تا حدودی به او ادا کند. در این میان، انتشار زندگی‌نامه خودنوشت شهید که با دست مجروح آن را نوشته بود، لطف دیگری داشت.

«از چیزی نمی‌ترسیدم» که خیلی زود در فهرست آثار پرفروش بازار کتاب جای گرفت و از مرز 100 هزار نسخه گذشت، اولین کتابی است که به قلم این شهید سرافراز منتشر می‌شود. نام کتاب برگرفته از مضمونی است که بارها در دل خاطرات به آن اشاره شده است. کتاب شامل خاطراتی است از شهید سردار قاسم سلیمانی از دوران کودکی تا سال‌ 57 و آستانه پیروزی انقلاب اسلامی. نمایی است از زندگی یک عشایرزاده روستایی که بی غل و غش و صادقانه، خاطراتش را روایت کرده است.

زینب سلیمانی، دختر شهید، در مقدمه این کتاب نوشته است: «از چیزی نمی‌ترسیدم» زندگی‌نامه‌ای است که حاج قاسم با دست مجروحش نوشته است؛ شرح زندگی مردی از دل روستایی دورافتاده در کرمان که چند دوره از زندگی ساده و گیرای خود را برایتان روایت کرده است. این داستان شکل‌گیری شخصیت مردی است که از چوپانی به جایگاهی رسید به بلندای وسعت آسمان‌ها. ... خیلی دوست دارم آنانی که حاج قاسم سلیمانی را فقط در لباس نظامی دیده‌اند، بدانند او چطور بزرگ شد. «از چیزی نمی‌ترسیدم» آغاز رسالتی است عظیم: شناختن مردی بزرگ.

این کتاب که توسط نشر مکتب حاج قاسم روانه بازار نشر شده است، با زبانی ساده و بسیار شیرین از دوران کودکی شهید سلیمانی آغاز می‌شود؛ از زندگی ساده یک خانواده در روستای قنات ملک کرمان. کتاب از همان ابتدا با استفاده از توصیف، فضاسازی و شخصیت‌پردازی مخاطب را با خود همراه می‌کند.

خاطرات کتاب ملموس‌اند و اولین نکته‌ای که با مطالعه آن به ذهن می‌رسد، صداقت راوی است. او هر آنچه در هر ماجرایی رخ داده، بی کم و کاست نقل می‌کند. با وجود این، شتاب خاطرات تند است.

«از چیزی نمی‌ترسیدم» علاوه بر اینکه مخاطب را کم‌کم با زندگی مردی آشنا می‌کند که نه تنها قهرمان ملی که افتخاری است برای جهان اسلام، نمایی واضح و روشن از وضعیت اجتماعی و اقتصادی مردم پیش از انقلاب را نیز به تصویر می‌کشد. نمایی از مردم رنج‌کشیده که حتی گاه با پدیده‌هایی چون «تاکسی» آشنا نبوده‌اند و زندگی‌شان همانند دل‌هایشان صاف و ساده و کوچک بود. فرادستی و فرودستی در جامعه پیش از انقلاب و همچنین آمال و آرزوهای یک ملت در این برهه نیز گاه به خوبی به تصویر کشیده می‌شود.

«از چیزی نمی‌ترسیدم» حُسن دیگری نیز دارد. ناشر در انتهای کتاب تمام دست‌نوشته‌های شهید را نیز منتشر کرده است؛ دست‌نوشته‌هایی که دغدغه‌های فرهنگی شهید سلیمانی را یادآوری می‌کند. اگر علاقه‌مندید بدانید که سردار قاسم سلیمانی، چطور سردار دل‌ها شد، مطالعه این کتاب خواندنی را در ایام نوروز از دست ندهید. بنیاد مکتب حاج قاسم این کتاب را به قیمت 22 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
هر که دل آرام دید از دلش آرام رفت
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
فرمانده از افسر تک تیرانداز بالای برج سوال میکند

آیا تک تیرانداز دشمن در کارش مهارت دارد؟
افسر جواب داد خیر قربان
در کارش هم خیلی ناشی میباشد
فرمانده میگوید پس چرا تا حالا موفق به کشتن او نشده اید؟
افسر میگوید قربان میترسم او را بزنم بعد یکی بهتر از او را بیاورند و همه ما را بکشد
بنظرم زنده بماند به نفع ما هست قربان


چنین حکایتی است که کشورهای دیگر از حضور افراد بدون شایستگی در هدایت کشورهای رقیب همواره شادمانند.


چرا رسانه های غربی از برخی نامزدها حمایت می کنند !!!
1
0
عبدالله پریوار
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
یاد سردار همیشه در دلها می ماند.
1
0