۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۷۷۰۳۹

توضیحات حداد عادل درباره شعار سال ۱۴۰۰

توضیحات حداد عادل درباره شعار سال ۱۴۰۰
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که شعار سال یک شعار عمومی است که مخاطب آن همه ملت هستند، گفت: انتظار مردم برای پشتیبانی از تولید، تلاش، مدیریت صحیح و مبارزه با قاچاق و فساد اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی خود دربارۀ شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» با اشاره به اینکه «صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در لحظات آغازین سال ۱۴۰۰، امیدوارانه و واقع‌بینانه بود نوشت: چندین سال است که پیام نوروزی رهبر انقلاب متمرکز بر مسائل اقتصادی است و ایشان تلاش کردند علاوه بر تبیین فرصت‌ها و نقاط مثبت، به ضعف‌ها هم اشاره‌ای داشته باشند.

وی با توجه دادن به این مهم که «شعار سال یک شعار عمومی است» افزود: مخاطب شعار سال، همۀ ملّت ایران هستند؛ لذا هر کسی به فراخور حال خود باید ببیند وظیفه‌اش چیست و این شعار در واقع جهت مشترک همۀ فعالیت‌های ملت را در سال جدید مشخص می‌کند.

حدادعادل گفت: رهبر معظم انقلاب توجه دارند که دشمنان انقلاب و استقلال ملت ایران، با تحریم و محاصرۀ اقتصادی، این ملت را نشانه گرفته‌اند و با فشار می‌خواهند آنها را به زانو درآورند. البته  این نیت و آرزوی دشمنان برآورده نشده و هیچوقت محقق نخواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: نظر رهبر معظم انقلاب این است که کشور باید در اقتصاد به درجه‌ای از قوت برسد که دشمن درک کند تحریم اقتصادی دیگر یک سلاح از کار افتاده است؛ و مادامی که آنها حس کنند تحریم بر پیکر ملت ما اثر می‌کند آن را ادامه می‌دهند. لذا ما باید از طریق تکیه بر توان داخلی، دشمن را در استفاده از این سلاح ناامید کنیم.

حدادعادل با اعتقاد به اینکه تمرکز بر تولید نخستین راه قوی شدن اقتصاد است، گفت: تولید ابعاد مختلفی دارد؛ بخشی از آن بهره‌گیری از هوش و دانش نسل جوانی است که قوت و بزرگی خود را با شرکت‌های دانش‌بنیان، اختراعات و نوآوری‌ها نشان داده و اینها کاملاً چشم‌انداز خوبی را برای آینده ایران ترسیم می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب معتقدند تولید باید محور باشد، خاطرنشان کرد: سال قبل جهش تولید محور بود و امسال نیز عنوان «تولید» در شعار سال باقی مانده است؛ درواقع شعار سال ۱۴۰۰ ادامۀ شعار سال ۹۹ است و آن فکر همچنان درست است و باید آن راه را ادامه داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: در سال جدید تکیه و تمرکز باید بر دو چیز باشد، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها؛ پشتیبانی از تولید به مدیریت صحیح، جدیت، تلاش، مبارزه با قاچاق و فساد اقتصادی نیاز دارد و اینها انتظارات مردم برای حمایت از تولید است.

حدادعادل در توضیح موانع فراروی تولید، گفت: بخشی از موانع تولید، خارجی است که راه برداشتن آنها خنثی کردنشان از طریق تقویت تولید است؛ البته اگر برخی کشورهای خارجی زیاده‌خواهی نکنند و قصد دخالت در امور کشور نداشته باشند، و اگر به همان قول‌هایی که داده‌اند عمل کنند، بخشی از این موانع برداشته می‌شود.

وی بخش دیگری از موانع تولید را موانع داخلی دانست که باید برداشته شود و رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان خود به برخی از آنها اشاره کردند.

حدادعادل گفت:  پیام رهبر انقلاب برای سال ۱۴۰۰ این است که دولت و ملت باید برای رفع مشکلات مردم روی امور اقتصادی متمرکز شوند؛ کلید آن تقویت تولید و کلید تقویت تولید نیز پشتیبانی از تولید و برداشتن موانع آن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار امیدواری کرد با توجه همگان به رهنمودهای رهبر انقلاب و به کار بستن  توصیه‌های ایشان، فشار اقتصادی فعلی که بر دوش مردم است و همه را رنج می‌دهد کاهش پیدا کند.

منبع: فارس
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات