۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۶۷۷۰۴۹

جدیدترین آمار از جنایات سعودی در یمن

جدیدترین آمار از جنایات سعودی در یمن
یک مرکز حقوق بشری در یمن اعلام کرد که به دنبال تجاوز نظامی سعودی به این کشور تاکنون بیش از ۱۷ هزار نفر شهید و قریب به ۲۸ هزار تَن زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» امروز سه شنبه گزارشی را در خصوص آمار جنایات عربستان سعودی و متحدانش علیه مردم بی دفاع و بی گناه یمن طی ۶ سال گذشته منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، این مرکز حقوق بشری اعلام کرده است: از زمان آغاز تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن تاکنون ۱۷ هزار و ۹۷ نفر به شهادت رسیده‌اند که در میان آنها نام قریب به ۴ هزار کودک یمنی به چشم می‌خورد.

مرکز مذکور همچنین عنوان کرده است که از زمان آغاز حملات سعودی به یمن تاکنون قریب به ۲۷ هزار و ۵۰۰ تَن نیز به شدت مجروح شده‌اند که در میان آنها نام بیش از ۴ هزار کودک یمنی وجود دارد.

در بخش دیگری از گزارش مرکز «عین الانسانیه» آمده است که سعودی‌ها در طول این مدت ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۴ هزار و ۷۶۴ پل و جاده و ۳۰۷ نیروگاه برق را تخریب کردند. کما اینکه ۵۵۱ ایستگاه ارتباطی و ۲ هزار و ۲۲۸ مخزن آب را هدف قرار دادند.

مرکز حقوق بشری مذکور همچنین در گزارش خود تأکید کرده است: ائتلاف سعودی در ۶ سال گذشته موجب تخریب و وارد آمدن خسارت به ۳۹۵ کارگاه و کارخانه، ۱۱ هزار و ۳۸۷ مرکز تجاری و ۲۹۲ کامیون حمل سوخت شده است.

همچنین طبق آمار این مرکز حقوق بشری، بیش از ۵۷۰ هزار خانه مسکونی، هزار و ۴۱۳ مسجد، ۳۹۰ بیمارستان و درمانگاه، هزار و ۱۰۲ مدرسه و آموزشگاه و نیز ۷ هزار و ۱۹۱ زمین کشاورزی توسط عربستان سعودی تخریب شدند.

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات