۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۷۷۰۷۱

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز
راهبرد چین برای ایجاد مزیت تولیدی در این کشور، گدایی حاجی فیروز نماد ناکارآمدی مدیران است!، عاقبت تکیه کردن به دشمن خدا به جای خود خداوند، اولین هماهنگی نمادین ⁧بایدن⁩ با اروپایی‌ها در پسا ترامپ بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا، راهبرد چین برای ایجاد مزیت تولیدی در این کشور، گدایی حاجی فیروز نماد ناکارآمدی مدیران است!، عاقبت تکیه کردن به دشمن خدا به جای خود خداوند، اولین هماهنگی نمادین ⁧بایدن⁩ با اروپایی‌ها در پسا ترامپ بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

 

راهبرد چین برای ایجاد مزیت تولیدی در این کشور

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏پول پاشی راه حمایت از تولید نیست. یک راهبرد چین که برای این کشور مزیت تولیدی ایجاد کرده، تبدیل محلات به کارگاه‌های بزرگ است. شرکتهای دولتی به کارگاه خانگی ماده اولیه میدهند و محصولش را میخرند. هم اشتغال گسترده ایجاد میشود هم تولید ارزان و رقابتی.

راهبرد چین برای ایجاد مزیت تولیدی در این کشور

 

گدایی حاجی فیروز نماد ناکارآمدی مدیران است!

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران دو روز پیش با ارسال بخشنامه‌ای عنوان کرده بود که به دلیل نقدهایی در مورد چهره سیاه حاجی فیروز و نژادپرستانه دانستن چهره او، برای پیشگیری از سو برداشت در این مورد، شهرداری تهران در برنامه‌های نوروزی از نمایش حاجی فیروز با صورت سیاه در کارناوال‌های نوروزی خودداری می‌کند.

این بخشنامه جنجال‌های بسیاری به وجود آورد و اعضای شورای شهر تهران در کنار هنرمندان و برخی پژوهشگران از این بخشنامه اظهار شگفتی کردند، شب گذشته نیز حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در توئیترش نوشت: «‏صورت سیاه ⁧حاجی فیروز⁩ نماد خروج از سیاهی و پیروزی بر سختی و زمستان است. اما گدایی‌اش که چندسالی است رواج یافته، نماد مدیران ناکارآمدی است که نتوانستند سیاهی فقر را از کشور بزدایند. حذف چهره واقعی حاجی فیروز با اتهام نژادپرستی، همچون گدا نشان دادنش، تحریف و ضدیت با فرهنگ مردم است.»

 

گدایی حاجی فیروز نماد ناکارآمدی مدیران است!

 

اما غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در واکنش به حواشی دستورالعمل معاون فرهنگی شهرداری تهران در مورد رنگ سیاه صورت حاجی فیروز در حساب توییتری خود نوشت: «دکتر جوادی در قامت یک ‎جامعه شناس به تفسیری رسیده است که از قضا با اختیارات اجرایی مکفی که در ‎شهرداری تهران دارند منجر به تصمیم اداری شده است. این کار را پیش از این در مقوله ‎کودکان کار و آسیب‌های اجتماعی هم انجام داده‌اند. برای شجاعت و مسئولیت پذیریشان احترام قائلم…

وی نوشت: اما اظهاراتی را دیدم که بوی کینه‌توزی می‌داد. کاش همیشه مسئولین کشور مانند جوادی‌ها طرف محجور و اقلیت را می‌گرفتند، مثلاً وقتی حس می‌کردند حقی پایمال می‌شود؛ حداقل لختی با فرمان اداری دستور به توقف می‌دادند که دلی نشکند یا حقی ضایع نشود! تا بعداً درباره آن تصمیم بگیرند…

محمدی در ادامه نوشت: آنچه که در کشور ما الحمدلله زیاد است قاطعیت در تصمیمات همه‌گیر و به قولی ظلم علی‌السویه است. آنچه کم است رحم به عامه و دلسوزی برای خواص و گروه‌های اقلیت است! اگر دو سه روزی درباره ‎حاجی فیروز بحث شود تا سیه‌چرده ها مطمئن شوند موضوع نژادی نیست بهتر است تا اینکه دل‌هایی شکسته شوند!»

گدایی حاجی فیروز نماد ناکارآمدی مدیران است!

 

 

عاقبت تکیه کردن به دشمن خدا به جای خود خداوند

جواد نیکی ملکی، فعال رسانه‌ای درباره پیام تبریک سال نو روحانی در توییتر نوشت: ‏وقتی به‌جای خدا به بنده‌ی خدا تکیه کنی اون هم بنده‌ای که دشمن خداست! وعده‌ی سال اولت میشه آرزوی سال آخرت

عاقبت تکیه کردن به دشمن خدا به جای خود خداوند

 

 

اولین هماهنگی نمادین ⁧بایدن⁩ با اروپایی‌ها در پسا ترامپ

عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: ‏صدور قطعنامه حقوق بشری علیه ایران با محوریت آمریکا و٣کشور فرانسه، انگلیس و آلمان اولین هماهنگی نمادین ⁧بایدن⁩ با اروپایی ها در پسا ترامپ است. بر این باورند که تمرکز بر این موضوع که علت آن ناکامی شوالیه های نفوذ نرم است هم در ایران برای عده ای خوشایند است هم ناکامی در عرصه هسته ای و موشکی را جبران میکند.

 

پشت‌پرده حمایت آمریکا از آتش‌بس در ‎یمن

 علی باقری کنی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه طی توییتی نوشت: ‏آمریکایی‌ها برای این که اثبات کنند حمایت از آتش‌بس در ‎یمن فقط ترفندی برای "نجات جلاد" از باتلاق یمن نیست، آزادی دسترسی "قربانیان تجاوز سعودی" در یمن به غذا، دارو و تجهیزات پزشکی را فراهم کنند تا کودکان و زنان و مردان بی‌پناه یمنی بیش از این از گرسنگی و بی دارویی جان ندهند.

 

پشت‌پرده حمایت آمریکا از آتش‌بس در ‎یمن

 

معنی واقعی راهکار سعودی برای حل مساله یمن

 حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن طی توییتی نوشت: ‏ابتکار سعودی در یمن پروژه جنگ دائم وادامه اشغال وجنایات جنگی است و پایان جنگ نیست

ابتکار واقعی یعنی:

توقف جنگ به طور کامل

برداشتن محاصره کامل

پایان دادن به اشغالگری وخروج نیروهای نظامی سعودی وعدم حمایت از مزدوران و

تکفیری ها با پول و سلاح

و گفتگوی سیاسی یمنی ها بدون هیچ گونه دخالت خارجی

معنی واقعی راهکار سعودی برای حل مساله یمن

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات