۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۶۷۷۰۹۴

گزارشی از فعالیت‌های گروه جهادی شهید شاطری

گزارشی از فعالیت‌های گروه جهادی شهید شاطری
مسؤول گروه جهادی شهید شاطری از اقدامات عمرانی و اقتصادی به عنوان مهمترین فعالیت گروه جهادی شهید شاطری در روستای بلبل آباد بشاگرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، فعالیت جهادی چند سالی است که از سوی گروه‌های مختلفی انجام می‌شود. این فعالیت‌ها که در همه سطوح اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی رقم می‌خورد و تا کنون راهگشای بسیاری از مشکلات مناطق محروم بوده است. اهمیت این فعالیت‌ها در ایام تعطیل و در زمان بحران‌ها خودش را نشان داده است.

در دیدار جمعی از نمایندگان گروه‌های جهادی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایشان در تعریف روحیه جهادی اشاره کردند: «این کار کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کار گیرنده‌ی هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است، و این دو هیچیک نقطه‌ی پایان ندارد. پس کار جهادی امروز شما می‌تواند ده‌ها و صدها برابر، کیفیت و ارتقا و گسترش یابد.» امروزه نیز در هر برهه و شرایطی گروه‌های جهادی پای کار بوده و جوانان این مرز و بوم از جان و دل برای رفت موانع و رشد و پیشرفت در هر سطحی مایه گذاشتند.

تعطیلات نوروز فرصت بسیار خوبی برای گروه‌های جهادی در سرتاسر این مرز و بوم است تا سعی در محرومیت زدایی و ایجاد ظرفیت‌هایی برای مردم آن منطقه کنند. در همین خصوص با مسئول یکی از گروه‌های جهادی که از ابتدای سال در روستای بلبل آباد بشاگرد به فعالیت پرداخته اند، گفتگو کردیم.

یاسر حسین بیگ مسئول گروه جهادی شهید شاطری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت‌های این گروه جهادی در منطقه هرمزگان گفت: گروه جهادی شهید شاطری تهران متشکل از جمعی دانشجویان و جوانان جهادی است که به صورت متمرکز چند سالی در منطقه بشاگرد در حال فعالیت هستند و امسال نیز همزمان با تعطیلات نوروزی فعالیت‌های جهادی خود را در روستای بلبل آبادزندیک شهرستان بشاگرد آغاز کردند.

وی با بیان پروژه عمرانی این گروه جهادی گفت: ساخت بند آب از اقدامات عمرانی این گروه جهادی در ایام نوروز ۱۴۰۰ است. در مسیر جریان آب، سد کوچکی به اسم بندآب زده می‌شود تا در بارش‌های فصلی رسوب در پشت سد گرفته شده و بعد از چند بار بارش به خاک حاصلخیز تبدیل و مناسب کشاورزی شود.

حسین بیگ با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی گروه جهادی شهید شاطری در بلبل آباد افزود: در حوزه اقتصادی نیز سردخانه‌ای ۴۰ تنی تا دهم فروردین ماه افتتاح خواهد شد. این سردخانه محل نگهداری ویژه‌ترین محصول این منطقه یعنی خرما برای فروش خواهد بود.

مسئول گروه جهادی شهید شاطری با اشاره به فعالیت‌های پزشکی ادامه داد: در حوزه پزشکی یک ماما همراه تیم است که تا کنون در ۵ روستا به خدمات سلامت و زنان پرداخته و مشاوره و معایناتی را انجام داده و به آموزش بهداشت مختص بانوان کمک می‌کند.

وی در ادامه گفت: در حوزه فرهنگی چند تن از خواهران به آموزش‌هایی شامل آموزش احکام، بازی با کودکان، آموزش آشپزی و سبک زندگی اسلامی پرداختند.

حسین بیگ افزود: ویژگی متمایز فعالیت ما به وجود آوردن گروه جهادی متشکل از اهالی بومی روستای بلبل آباد به اسم گروه جهادی شهید زارعی بود. ما با همکاری این گروه جهادی فعالیت‌هایی را در سطح منطقه در حال انجام هستیم.

وی ادامه داد: در زلزله کرمانشاه گروه جهادی شهید شاطری و شهید زارعی به صورت مشترک فعالیت داشتند همچنین در سیل خوزستان نیز ما این همکاری را شاهد بودیم. در کنار فعالیت‌های امسال و شیوع ویروس منحوس کرونا و امر رهبر انقلاب به رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۳۰۰ هزار تومان در بین محرومین منطقه با مشارکت این دو گروه جهادی در نوروز ۱۴۰۰ توزیع و اهدا شد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات