۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۶۷۷۰۹۷
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

حمایت از تولید و رفع موانع، لازمه حل مشکلات اقتصادی امروز کشور است

حمایت از تولید و رفع موانع، لازمه حل مشکلات اقتصادی امروز کشور است
نماینده خبرگان گفت: همان طور که رهبر انقلاب در شعار امسال مطرح فرمودند، حمایت از تولید و رفع موانع از سر راه آن، لازمه حل مشکلات اقتصادی امروز کشور است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در گفتگویی ضمن تبریک فرارسیدن سال 1400 به همه هموطنان عزیز اظهار داشت: مقام معظم رهبری با درایت و حکمت و دقت نظر در انتخاب عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها به عنوان شعار سال جدید، هم اذهان را متوجه اصلی ترین مشکل و نیاز کشور نموده و هم در عین حال، مهم ترین راه حل برای رفع آن را مورد تأکید قرار دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در واقع انتخاب این شعار، نشان دهنده آن است که کماکان مشکل اصلی کشور ما مشکل اقتصادی است و این مشکل، ریشه در درون دارد و برای حل آن نیز طبعاً باید یک عزم جدی در سطح ملی و به خصوص در میان مسؤولان به منظور رفع آن شکل بگیرد.

وی همچنین گفت: متأسفانه کم فروغ بودن تولید و این که مراکز تولیدی و کارخانجات و سایر عرصه های فعال در زمینه تولید، آن طور که باید و شاید نقش آفرین نیستند و از همه ظرفیت خود استفاده نمی کنند، مشکل اصلی امروز کشور است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: البته این که از این ظرفیت به درستی استفاده نمی شود، خودش معلول دو عامل است؛ نخست این که حمایت و پشتیبانی مناسب از واحدها و کارگاه ها و کارخانه های تولیدی به عمل نمی آید و دیگر هم این که موانعی بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد که جلوی فعالیت مؤثر و مفید آن ها را می گیرد.

وی گفت: بنده در حد آشنایی که با فضای تولید کشور دارم، معتقد هستم اگر پشتیبانی های لازم از تولیدکنندگان به عمل آید و همچنین تسهیلات مناسبی در اختیار آن ها قرار گیرد، شاهد رونق و تحول بسیار خوبی در این عرصه خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم افزود: متاسفانه گاه مشاهده می شود که این تسهیلات و حمایت ها به جای این که به سمت تولیدکنندگان واقعی سوق پیدا کند، در روابط حزبی و قومی و قبیله ای صرف می شود و این واقعاً دردآور است.

عضو خبرگان رهبری همچنین گفت: از سوی دیگر باید ضمن برداشتن موانع از سر راه تولیدکننده، در اعطای مجوزها سختگیری به عمل نیاید تا فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان به راحتی بتوانند کار خود را جلو ببرند.

وی بیان داشت: بی شک یکی از موانع اصلی بر سر راه تولید، واردات بی رویه و نیز معضل کالای قاچاق، همچنین اخذ مالیات های بعضاً غیرمنصفانه از تولیدکنندگان واقعی است و حال آن که این مالیات ها باید از دلال ها و واسطه ها گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم یادآور شد: از دیگر موانع، می توان به عدم امکان صادرات کالاها و فقدان یک بازار مناسب برای توزیع کالای داخل اشاره کرد که اگر این ها هم برداشته شود شاهد رونق فعالیت های اقتصادی در کشور خواهیم بود.

وی گفت: نکته حائز اهمیت دیگر این که معمولاً تولید با تورم نسبت معکوس دارد و هر چقدر که تولید وجود داشته باشد، ضمن کاهش تورم باعث تقویت پول ملی می شود و از آن سو، تورم و عدم حمایت از تولید داخل، زمینه کاهش ارزش و اعتبار پول ملی را فراهم می کند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: به هر حال رویکرد اصلی حاکم بر شعار امسال، رویکرد مبارکی است که در طول سال های قبل، مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی های مختلف بر آن تأکید نموده اند و آن هم ناظر به لزوم نگاه به داخل به جای معطوف کردن نگاه به خارج است.

وی افزود: مسؤولان به جای گره زدن حل مشکلات به برجام و طرف های مستکبر آمریکایی و اروپایی آن، می بایست به درون نگاه کنند، چرا که همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، حل مسایل ما در داخل است، اما متاسفانه برخی مسؤولان همواره به دنبال حل مسایل از بیرون هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ابراز داشت: حقیقتاً اگر مسؤولان هم و غم خود را در سال های اخیر به جای اعتماد سازی برای دشمنی که هرگز به ما اعتماد نخواهد کرد، صرف گسترش تولید و بالفعل کردن ظرفیت های درون می کردند امروز ظرفیت کشور این نبود که مشاهده می کنیم.

وی گفت: امیدواریم در سال آینده با روی کارآمدن دولت جوان حزب اللهی که با انگیزه کافی و نشاط لازم به دنبال حل مشکلات از درون کشور است، شاهد تحولی در این عرصه باشیم و انشاالله زمینه مناسب برای رونق تولید و انجام حمایت ها و پشتیبانی های لازم از آن و نیز زدوده شدن موانع در مسیر رونق و جهش تولید، فراهم شود./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
وجود عناصر توانمند انقلابی و جهادی مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی در مناصب حکومتی خود، راه حل است.
همانطوری که حضور آیت ا... رئیسی در قوه قضاییه بر خلاف جو سازی های ناجوانمردانه ای که در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ صورت گرفت و منفعت طلبان بزدل بی مایه خود فروخته ناتوان که امروز کارنامه شکست خورده شان در معرض دید عموم مردم قرار دارد به دروغ در بوق و کرنا کردند که اگر آیت ا...رئیسی ، رئیس جمهور شود در خیابان بین زن و مرد دیوار کشی می شود ، که امروز کارنامه آیت ا... رئیسی در قوه قضاییه با اقدامات تحولخواهانه و عدالتخواهانه و مبارزه با مفسدان ایشان، بسیار درخشان و مورد تایید همگان است.
و در عوض همگان شاهدند که دولت مورد حمایت ایشان در خیابان ها دیوار مردمی در صف گوشت و مرغ تشکیل داده است.!!!…

انشا… با حضور آیت ا… رئیسی یا دکتر محمدقالیباف در راس دولتی جوان،حزب الهی و با روحیه کار و تلاش جهادی مطابق شاخص های اعلام شده توسط مقام معظم رهبری شاهد تحولاتی چشمگیر در حوزه های مختلف اقتصادی همچون اصلاح نظام بانکی( بنحوی که منابع مالی کشور بجای تخصیص به بخش های غیر مولد نظیر سکه و ارز و خروج آن از کشور برای خرید خانه و سرمایه گذاری، بصورت تشویقی در اختیار شرکت های دانش بنیان جهت پیشرفت حرکت علمی کشور قرار گرفته و… )اصلاح نظام مالیاتی(بنحوی که اقشار ثروتمند جامعه و دلالان و واسطه ها دارای کد شناسایی مالیاتی گردند و هرکسی که خارج از حیطه تعریف شده و دارای کد اقتصادی و مالیاتی اقدام به دلالی و واسطه گری نماید و یا با دلالان و واسطه گران به هرنحوی وارد معامله شود مجرم شناخته شده و توسط دستگاه قضایی به اشد مجازات محکوم گردد.)اصلاح نظام گمرکی(ایجاد نظام بازرسی ویژه مناطق مرزی کشور و گمرکات توسط نهاد ریاست جمهوری و قوه قضاییه بصورت مشترک بنحوی که بصورت موثر جلوی ورود کالای قاچاق به کشور گرفته شود.)و ایجاد اصلاحات ساختاری در سایر بخش های کشور ،اقتصادی و اداری با برنامه ای مدون و زمانبندی شده در گام دوم انقلاب و کشور باشیم.به نحوی که مردم بصورتی ملموس تغییرات و تحولات صورت گرفته در اقتصاد کشور را همچون قوه قضاییه مشاهده نمایند.
0
0