۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۷۷۱۱۲
آیت الله میرباقری:

کشتی اهل بیت(ع) تنها راه نجات بشریت از ظلمت است

کشتی اهل بیت(ع) تنها راه نجات بشریت از ظلمت است
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وادی دنیا یک دریای عمیق و ظلمانی است که تنها راه عبور و نجات از این ظلمت سوار شدن بر کشتی اهل بیت(ع) و تبعیت از امام است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری، عضو مجلس خبرگان رهبری صبح امروز پنج شنبه ۵ فروردین ماه در مراسم جشن ولادت حضرت علی اکبر (ع) که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس در تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) کشتی نجات بشر هستند، گفت: اگر کسی به امام نرسید بداند که در ظلمات تا قیامت باقی می‌ماند و ما باید تلاش کنیم از این وادی ظلمت عبور کنیم و برای عبور از این وادی به چراغ راه و نور نیاز داریم تا از این فضای ظلمانی و طوفانی نجات پیدا کنیم و تنها راه نجات هم کشتی اهل بیت (ع) است و بدون سوار شدن بر کشتی اهل بیت (ع) هرگز نمی‌توانیم از این ظلمت و طوفان عبور کنیم.

وی ادامه داد: وادی دنیا هم یک دریای عمیق و ظلمانی است که خیلی‌ها در آن غرق شده‌اند ولی همان طور که گفته شد، اهل بیت (ع) کشتی نجات در این وادی ظلمت هستند و در این طوفان کشتی آن‌ها در حال عبور است.

این استاد حوزوی بیان کرد: اگر انسان با امام ملازم شد در این دریای مواج و ظلمانی غرق نمی‌شود و به مقصد هم می‌رسد، اما اگر از امام جدا شد در این دریا غرق خواهد شد و در وادی شیطان قرار می‌گیرد. بعد اگر در کشتی اهل بیت (ع) سوار شدید دیگر لازم نیست با امواج و طوفان بجنگید یا بترسید. کافی است سوار بر این کشتی شوید. آن‌ها خودشان مارا نجات می‌دهند و از وادی ظلمت می‌برند.

وی ادامه داد: به ما گفته‌اند خود را به امام برسانید، امام هم که در این طوفان غرق نمی‌شود. این ما هستیم که به تنهایی غرق خواهیم شد.

آیت الله میرباقری با اشاره به زینت‌های دنیا برای امتحان انسان‌ها گفت: این دنیا هم زینت شده تا با ابتلائات و امتحانات مشخص شود چه کسی با وجود زینت دنیا قبول می‌شود و از این زینت دنیا عبور می‌کند. و این زینت دنیا ماندنی نیست و به زودی به یک بیابان خشک تبدیل خواهد شد و باید شما از اینجا به سلامت عبور کنید و این زینت دنیا ماندنی نیست.

وی ادامه داد: اما شیطان از راه‌های مختلف و حتی مخفیانه سر راه انسان طعمه می‌گذارد و فریب می‌دهد تا نگذارد انسان از این وادی دنیا عبور کند ولی کهفی وجود دارد که می‌توان از دنیا عبور کرد و اگر کسی به آن کهف پناه برد، شیطان دیگر دستش به او نمی‌رسد و آن کهف، اهل بیت (ع) هستند.

این استاد حوزوی افزود: در صلوات شعبانیه می‌خوانید: «اللَّهُمَ صَلِ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدِ الْکَهْفِ الْحَصِینِ وَ غِیاثِ الْمُضْطَرِّ الْمُسْتَکِین» آل پیامبر کهفی است که حصن و نگاهبان است و اگر کسی وارد این کهف شد، هیچ خطری او را تهدید نمی‌کند.

آیت الله میرباقری گفت: بنابراین در کهف اهل بیت (ع) دست هیچ دشمنی به شما نخواهد رسید و اگر مضطر هم شدید امام شما را نجات خواهد داد و اهل بیت (ع) واسطه بین ما و خدا هستند و ما آن‌ها را بالاتر از خدا نمی‌دانیم. پس اگر کسی دستگاه شیطان و مکرش را دید و فرار کرد و به اهل بیت و خدا پناه برد به مقصد می‌رسد، اما اگر کسی شیطان را دید و فرار نکرد به جهنم خواهد رسید.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در پایان سخنانش تصریح کرد: حالا اگر ما بخواهیم عصمت هم پیدا کنیم و آلوده به گناه نشویم و حتی از شیطان محفوظ باشیم باید به امام تکیه کنیم که امام عصمت دارد و انسان متصل به امام آلوده به گناه نمی‌شود. اما اگر متصل به امام نشدید شیطان شما را آلوده می‌کند و تنها چیزی که می‌توان انسان را پاک نگه دارد امام است و تنها پناهگاه عالم از شیاطین نیز امام است و اگر مضطر هم شدید تنها نجات دهنده باز امام است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات