۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۷۷۱۵۸
آیت الله سعیدی:

راهبرد اصلی مقابله با تحریم ها، بی اثر کردن آنها است

راهبرد اصلی مقابله با تحریم ها، بی اثر کردن آنها است
امام جمعه قم با بیان اینکه راهبرد اصلی مقابله با تحریم ها، بی اثر کردن آنهاست، گفت: این راهبرد موجب افزایش هزینه تحریم دشمن و افزایش توان ضربه پذیری اقتصاد کشور می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه قم با اشاره به خطبه 132 نهج البلاغه گفت: بر اساس فرموده امیرمؤمنان(ع) کسی که جامه تقوا را بر قلبش بپوشاند، کارهای نیکویش آشکار شده و به پیروزی می رسد.

وی در ادامه سلسلسه مباحث تفسیری خود، آیه 33 سوره توبه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: از آنجا که دین اسلام بر مدار حق حرکت می کند، عالمگیر خواهد شد و بر همه توطئه ها و موانع استکبار جهانی غلبه خواهد کرد.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن کریم، تمدن اسلام بر همه تمدن های عالم غلبه خواهد کرد، بیان کرد: امروز شاهد فراهم آمدن زمینه های این غلبه تمدنی هستیم؛ امروز اسلام عزیز در سراسر جهان توسعه پیدا کرده است و مانع تراشی های دشمن نیز با عنایات الهی بی اثر شده است.

امام جمعه قم با بررسی شماری از آیات و روایات به تبیین زمان غلبه تمدنی اسلام بر سایر تمدن های عالم پرداخت و مطرح کرد: در روایات، زمان غلبه تمدنی اسلام بر سایر تمدن های جهان را هنگام قیام ولی عصر(عج) دانسته شده است.

وی با اشاره به وظایف ما در زمینه تمدن سازی و زمینه سازی برای ظهور مهدوی، نقش انقلاب اسلامی در این عرصه را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: وعده الهی در زمینه تحقق تمدن اسلامی و غلبه آن بر سایر تمدن های جهان زمانی محقق می شود که مسلمانان جهان برای دفاع از دین و مبارزه با کفار و مشرکان و مستکبران مقاوم و استوار باقی بمانند.

به گزارش رسا، آیت الله سعیدی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه قم ضمن تبریک میلاد با سعادت امام زمان(عج) به روز سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره و خاطرنشان کرد: این عزیزان برای تأمین امنیت مردم خواب ندارند و به صورت خالصانه به کشور خدمت می کند؛ مبارزه با تروریست ها و تکفیری ها بخشی از کارها و رسالت های این عزیزان است.

امام جمعه قم در ادامه روز 12 فروردین و رور جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به شعار سال «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» ابراز کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، شعار جهش تولید آنگونه که شایسته بود محقق نشد، زیرا تحقق آن به این صورت است که گشایش معیشتی و اقتصادی در زندگی مردم به صورت محسوس مشاهده شود.

وی اظهار داشت: جهش تولید یک امر راهبردی است و اگر پشتیبانی و مانع زدایی در سال گذشته مورد توجه مسؤولان قرار می گرفت، بدون شک این مهم در شرایط تحریم و کرونایی محقق می شد؛ امروز مجلس باید شرایط را به گونه ای رقم بزند که سرمایه گذار و تولیدکننده به این سو مایل شوند.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های جوانان در زمینه تولید استفاده شود، بیان کرد: امروز متأسفانه در کشور ما دلالی و واسطه گری سود بیشتری نسبت به تولید و ایجاد اشتغال دارد؛ امروز تنها افرادی که با ایمان بوده و می خواهند به کشور خدمت کنند در تولید باقی مانده اند؛ البته ایه این نکته نیز باید توجه داشت که در امر تولید باید اقلام با کیفیت و قابل رقابت وجود داشته باشد.

امام جمعه قم به ضرورت مبارزه با فساد در زمینه تولید اشاره و مطرح کرد: بحمدالله آیت الله رییسی و همکارانش در این زمینه گام های مؤثری برداشته اند، اما باید دانست که قوه مجریه در راستای تحقق شعار سال از دو قوه دیگر مؤثرتر است؛ قوه مجریه با اختیارات وسیعی که دارد بار اداره کشور را بر عهده گرفته است و باید گام های مؤثری در این راستا بردارد؛ رسانه ملی هم باید در این زمینه به صورت مستمر کارهای مؤثر انجام دهد؛ نوشتن شعار سال در چند روز در گوشه تلویزیون کار خوبی است، اما نباید به همین بسنده کرد، بلکه همه صاحبان تریبون و رسانه باید به این زمینه توجه کنند.

وی تأکید کرد: بر اساس منظومه فکری رهبری، راهبرد اصلی مقابله با تحریم ها، بی اثر کردن تحریم است؛ این راهبرد موجب افزایش هزینه تحریم دشمن و باعث افزایش توان ضربه پذیری اقتصاد کشور می شود؛ مسؤولان باید طبق نظر رهبری به مواردی همچون حفظ اتحاد و انسجام ملی، قوی سازی کشور در همه زمینه ها، عدم اعتماد به دشمن و خنثی سازی تحریم ها توجه ویژه ای داشته باشند.

آیت الله سعیدی مطرح کرد: دولت باید جهت گیری انقلابی داشته باشد، زیرا اگر برخی به صورت مخفیانه با دشمن مشغول مذاکره باشند، بدون شک جریان انقلابی کار به جایی نمی برد؛ مردم باید در انتخابات آینده دولتی جوان، مؤمن، حزب اللهی، کاربلد، غیر وابسته به بیرون از مرزها و ولایتمدار را انتخاب کنند./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
فرمانده از افسر تک تیرانداز بالای برج سوال میکند

آیا تک تیرانداز دشمن در کارش مهارت دارد؟
افسر جواب داد خیر قربان
در کارش هم خیلی ناشی میباشد
فرمانده میگوید پس چرا تا حالا موفق به کشتن او نشده اید؟
افسر میگوید قربان میترسم او را بزنم بعد یکی بهتر از او را بیاورند و همه ما را بکشد
بنظرم زنده بماند به نفع ما هست قربان


چنین حکایتی است که کشورهای دیگر از حضور افراد بدون شایستگی در هدایت کشورهای رقیب همواره شادمانند.


چرا رسانه های غربی از برخی نامزدها حمایت می کنند !!!
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
علت عقب ماندگی بی توجهی به قران است

دکتر گلشنی

علوم انسانی ریشه علوم دیگر برای تربیت جامعه است مانند شناژ ساختمان است که پایه بقیه مصالح است ولی چون ما روی فرش می نشینیم و اطرافمان سنگ ساختمان را می بینیم به بتون شناژ توجه نداریم این امر در علوم انسانی مخفی تر و در ریشه قرانی برای علوم انسانی بسی پنهان تر است.

به قول دکتر گلشنی که دکترای فیزیک از غرب و رئیس گروه فلسفه علوم دانشگاه صنعتی شریف است ما به بچه ها مان می گوئیم

مهندس شو یا دکتر پس از اول تلقین غیر از علوم انسانی می کنیم و اهمیت آن را کم می کنیم(مفهوم سخن ایشان)

دزر آینده هم همین مهندس و دکترها برنامه ریزی برای علوم انسانی می کنند.

الان بودجه سازمان تبلیغات منهای حقوق کارمندانش برای کار فرهنگی در یک استان متوسط حدود صد میلیون است که به شهر هایش هر کدام 8 میلیون و مرکز استان حدود 30 میلیون در یک سال است



اما بودجه حقوقی که یک فوتبالیست باشگاه دولتی در یافت می کند در یک فصل بیش از یک میلیارد است . که با حساب سر انگشتی سه بازیکن این باشگاه به اندازه کل بودجه فرهنگی سازمان تبلیغات دریافت می کنند..

اولین سوره قران علق در اولین آیه مردم را دعوت به خواندن برای خدا دعوت می کند

خواندن برای خدا در زمان ما درسی است که مشکلات را حل کند. درس برای خدا نه درس برای درس و علم برای علم

درس برای خدا می گوید برای اعتیاد برنامه ریزی کنید. برای بیکاری برای ضد بی دینی برای مساجد و نماز گزار برای ایجاد روحیه اقتصاد اسلامی ایجاد کردن. خمس زکات انفاق و یاد مرگ



ایران سامان آن قران است

سوره علق نشان آن است

اقرء و ربک همان فرهنگ است

خیابان فرهنگ چقدر تنگ است



ا لان در مجلس هم به فرهنگ بی میلی می شود و کمسیون فرهنگی نه عضو دارد در حالی که کمسیون امنیت و .. حدود 100 عضو دارد

در آموزش پرورش همت هر معاون آموزشی با لابردن درصد قبولی و رقابت است و معدل آما این رقابت در کم کردن فساد و اصلاح نیست


آری ریشه اول در آموزش پرورش است که اخلاص کم است و به قول حجه الاسلام قرائی آموزش پرورش مردود است
2
0