۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۶۷۷۱۶۸

نگاهی به حواشی اولین نشست خبری بایدن

نگاهی به حواشی اولین نشست خبری بایدن
اولین نشست‌ خبری دیرهنگام رئیس جمهور آمریکا با شائبه‌هایی درخصوص سوالات از پیش تعیین شده و آسان، برگه‌های تقلب و روخوانی او از روی کتابچه کاخ سفید همراه شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پس از حدود دوماه از ورود به کاخ سفید، بالاخره در اولین نشست مطبوعاتی شرکت کرد، اما این نشست با حواشی مختلفی روبه‌رو شد.

طی هفته‌های گذشته عدم حضور بایدن در برابر خبرنگاران و طفره رفتن او از برگزاری نشست خبری، شائبه‌هایی را درمورد سلامت جسمی و عقلی او به وجود آورده بود. در نهایت چندی پیش کاخ سفید اعلام کرد اولین نشست خبری بایدن به‌زودی برگزار خواهد شد.

نشست خبری پنجشنبه شب بایدن در حالی انجام گرفت که او تنها درباره چند موضوع محدود به اظهار نظر پرداخت و رسانه‌های آمریکایی بابت این نشست «تقریباً بدون گاف» ابراز خرسندی کردند.

شماری دیگر از افراد و رسانه‌های آمریکایی، با زیر ذره‌بین بردن این رخداد، همچنان تردید درخصوص سلامت عقلی و جسمی و تسلط و مهارت‌های زبانی رئیس جمهور آمریکا را مطرح کردند.

این رسانه‌ها با اشاره به تپق زدن‌های بایدن و مکث و فکر کردن طولانی برای گفتن جملات بعدی، به گاف‌های او نظیر فراموش کردن نام رئیس جمهور افغانستان و ادای اشتباه نام وی پرداختند.

«کندیس اُوِنز» نویسنده محافظه‌کار آمریکایی در پیامی توئیتری نوشت: «جو بایدن برگه تقلبی با اسامی و تصویر چهره خبرنگارانی را در اختیار داشت که باید به سوالاتشان جواب می‌داد و او دقیقاً می‌دانست قرار است چه سوالاتی را پاسخ دهد».

از سوی دیگر «کریس والاس» مجری مناظره انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا، بایدن را به‌خاطر اتکای بیش از حد به یادداشت‌هایی که کاخ سفید در اختیارش قرار داده بود، مورد انتقاد قرار داد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، والاس در این‌باره گفت: «در مورد تمام سوالاتی که درباره سیاست خارجی پرسیده شد، او مانند جن ساکی (سخنگوی کاخ سفید) به سراغ کتابچه اطلاعات برای نشست‌های خبری رفت و به طور واضح کتاب راهنمای کاخ سفید و نکات سخنرانی‌های کاخ سفید را می‌خواند».

این مجری شبکه «فاکس نیوز» افزود: «در ۶ سالی که اخبار رونالد ریگان (رئیس جمهور پیشین) آمریکا را پوشش می‌دادم هرگز چنین چیزی ندیدم. طی سال‌های متمادی نشست‌های خبری زیادی را تماشا کردم و هرگز چنین چیزی ندیدم. اینکه رئیس جمهوری در یک نشست خبری از روی نکات سخنرانی بخواند».

بایدن در این نشست خبری، از اشاره به «پیتر دوسی» خبرنگار فاکس نیوز برای مطرح کردن سوالاتش امتناع کرد. دوسی در این‌باره گفت: «سوالات زیادی داشتیم اما رئیس جمهور به آن‌ها ورود نکرد».

«دانا پرینو» سخنگوی پیشین کاخ سفید نیز اجازه ندادن به خبرنگار فاکس نیوز برای مطرح کردن سوالاتش را اقدامی بچگانه توصیف کرد.

از سوی دیگر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با این شبکه گفت سوالات را طوری مطرح می‌کردند که او را برای پاسخ دادن راهنمایی کنند.

ترامپ افزود: «هرگز کسی چیزی مثل این را ندیده بود. در واقع بسیار ناراحت‌کننده بود که سوال‌های ساده‌ای را به خورد او می‌دادند».

او در ادامه گفت: «متوجه شدم که امروز به پیتر دوسی هیچ سوالی نرسید. نمی‌توانستند سوال سختی بپرسند و [کارکنان کاخ سفید] آماده بودند اگر سوال‌ها کمی آزمون برانگیز شوند، میکروفون را قطع کنند».

علاوه بر این، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نخستین نشست مطبوعاتی رئیس‌جمهور این آمریکا را از قبل تعیین شده خواند و افزود خبرنگاران آمریکایی در این نشست با تبعیض روبه رو بودند .

منبع: فارس
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
تنها برجام خسارت محض نبود روحانی وظریف ودولت بی تدبیر آنها هم خسارت محض بود
1
0
ناشناس
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
آمریکا عمرأ صداقت نداشته و نخواهد داشت این دروغ گفتن و کلاهبرداری ها در مورد خروج یکطرفه از قراردادهای بین المللی جزء سلطه طلبی و زیاده خواهیشان است که عمرأ هم سیر شدن ندارند و تمعشان تمامی ندارد!آمریکا سخت در اشتباه است که فکر میکند با تحریم ظالمانه مردم ایران به جای خواهد رسید دیدیم در دوران ترامپ فشار و تحریم نماند به گفته وزیر خزانه داریش خودم با گوشهای خودم شنیدیم که گفت تحریم نمانده که انجامش نداده باشند ولی دنیا دیدن ایران زانو نزد حالا هم بایدن سخت در اشتبباه است که از این فرصت برجام استفاده نمی خواهد بکند و مطمئن باشد همانگونه سردار سلامی بزرگوار گفتند چند روز پیش ما با دور زدن از تمام تحریم های ظالمانه گذشتیم و دیگر تحریم ها هیچ اثری ندارد!باید تو سوریه عراق و کل منطقه به منافعشان آسیب برسانید و به هر طریقی شده وادارش کرد که اگر نمیخواهد نیروهایش هدف قرار گیرد و به سربازانش آسیب برسد باید با ایران همکاری کند نه دشمنی!؟
ناشناس
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
بایدن هم به برجام برگرده، رییس جمهور بعدی جمهوری خواه از آن خارج می‌شود. اکثر این گرانی ها بخاطر بی کفایتی مسئولان خودمان است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
هراس آمریکا از تفاهم نامه همکاری ۲۵ ساله ایران و چین

رصد رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی نشان می دهد، افراد و رسانه های نزدیک به سیاستهای ایالات متحده به شدت از امضای سند تفاهم همکاری جامع ایران و چین عصبانی هستند.

بر اساس این گزارش، این رسانه ها در جریان سفر رئیس مجلس به روسیه که با هدف تعمیق روابط استراتژیک تهران و مسکو در راستای بی اثر شدن تحریم های غرب و آمریکا علیه ایران انجام شد نیز، واکنش های مشابهی از خود نشان دادند.

تشکیل مثلث قدرت ایران، چین و روسیه عملا آمریکا را از معادلات منطقه ای دور کرده و سیاست های فشار اقتصادی به کشورهای مخالف آمریکا را بیش از پیش کم اثر می کند
1
0
ناشناس
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
همانطور که رهبری فرمودند، ایران در این سالها از نظر نظامی و نفوذ در منطقه به شدت قدرتمند شده و شرایط برجام باید به نفع ایران تغییر کند. آمریکا خوش خیال نباشد. دیگه معامله با قیمت سابق نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
آمریکایی ها از بزرگ و کوچک و پیر و جوان همه دروغگو هستند، مخصوص سیاست مداران آنهانیست ژن متقلب و دروغگویی دارن
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
بایدن در کوره ودیگ سیاست پخته شده و خوب می‌داند چطوری بازی کند آنها تا زمان مشخص شدن رئیس جمهور بعدی ایران و مواضع وی در مورد مسائل از جمله برجام کوچکترین قدمی برخواهند داشت، و مانند اروپا جملات خوب و خوش فقط خواهند زد.
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
دولت امریکا به نمایندگی از نظام سلطه جهانی که از سال1332در ایران کودتا کرد و علیه انقلاب اسلامی هم کرارا توطئه کرده است باید ایران دارای حاکمیت و استقلال سیاسی و البته پیشرونده را بپذیرد.نظام سیاسی امریکا باید به این نتیجه رسیده باشد که ایران مستعمره قلدران نخواهد شد و از نوچه های دست اموز کار مهمی بر نمی اید.
1
0