۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۷۷۱۷۷

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز
دولتمردانی که معیشت مردم را گروگان اباطیل کردند، پاسخ قالیباف به برادر شهید بلباسی، شش سال پیش سنگ پرتاب می‌کردیم امروز موشک بالستیک، قیمت دارو در آمریکا ۸۳۰ دلار، در کانادا ۸۰ دلار! بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا، دولتمردانی که معیشت مردم را گروگان اباطیل کردند، پاسخ قالیباف به برادر شهید بلباسی، شش سال پیش سنگ پرتاب می‌کردیم امروز موشک بالستیک، قیمت دارو در آمریکا ۸۳۰ دلار، در کانادا ۸۰ دلار! بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

 

دولتمردانی که معیشت مردم را گروگان اباطیل کردند

 سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مجلس شورای اسلامی در توییتر نوشت: ‏گرانی و کمبود مرغ و روغن نه به برجام ربط دارد نه FATF نه بایدن و نه هر چیز مشابه دیگر.

مختصر همتی میطلبید و اندک تدبیری تا در ایام نوروز مردم اینگونه دچار تنگنا نشوند اما متاسفانه با دولتمردانی مواجه ایم که معیشت مردم را گروگان اباطیل کرده و ناکارآمدی را با فرافکنی توجیه میکنند.

دولتمردانی که معیشت مردم را گروگان اباطیل کردند

 

پاسخ قالیباف به برادر شهید بلباسی

 محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس در پاسخ به برادر شهید بلباسی در خصوص اعتبارات تخصیص‌ داده شده مجلس برای محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های مردمی جهادی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: سلام به شما آقا رسول بلباسی عزیز، إن شاء الله همه ما در راه جهاد برای رفع مشکلات مردم در مسیر شهید بلباسی ثابت قدم باشیم در خصوص مطلبی که فرمودید با توجه به اشرافی که به این مسأله داشتم، اتفاقا در بودجه به این مسأله توجه ویژه داشتیم.

مجلس علاوه بر اختصاص اعتبار حدودا پنجاه هزار میلیارد تومانی برای مناطق محروم، سازوکار توزیع نقطه زن این منابع در آن مناطق را پیش بینی و امکان تعریف پروژه عمرانی را برای گروه های مردمی که با فرهنگ جهادی فعالیت می کنند، فراهم کرده است تا در صورت اهتمام دولت، این بودجه به جای آنکه بی ضابطه و کم اثر ریخت و پاش شود، گروه های جهادی مردمی هم بتوانند دقیقا برای رفع نیازهای محرومان در بیش از دو هزار و دویست نقطه کشور اقدام کنند.

مجلس اعتبار لازم را در نظر گرفته و سازوکار قانونی لازم را طراحی کرده است؛ مسئولیت اجرایی بر عهده دولت است و گروه های جهادی باید تخصیص عادلانه و شفاف این منابع را از دولت مطالبه کنند.

پاسخ قالیباف به برادر شهید بلباسی درباره اعتبارات مجلس برای محرومیت‌زدایی

 

شش سال پیش سنگ پرتاب می‌کردیم امروز موشک بالستیک

«علی عبدالوهاب» مجری شبکه یمنی المسیرة در پیامی توییتری به تحولات مقاومت یمنی‌ها در برابر تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور پرداخت.

وی در این پیام توییتری نوشت: «شش سال پیش دنبال سنگ یا چوب کبریت بودیم تا به سوی سعودی‌ها پرتاب کنیم و امروز به لطف خدا، با موشک‌های بالستیک و پهپاد آنها را هدف قرار می‌دهیم.»

این فعال رسانه‌ای یمنی در پیام توییتری دیگری نیز نوشت: «شش سال پیش با صدای بمباران‌ شدن صنعا، ‌صعده،‌عمران، ‌اب، ذمار و حجه بیدار می‌شدیم و امروز آل سعود با بمباران شدن راس تنوره، رابغ، ینبع، جیزان و الدمام بیدار می‌شود.»

تجاوز نظامی به یمن امروز (ششم فرودین ۱۴۰۰) وارد هفتمین سال می‌شود. جنگی نابرابر که به گفته مقامات سازمان ملل بدترین فاجعه‌ انسانی حال حاضر جهان را رقم زده است.

از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن تا پایان ژانویه ۲۰۲۱، ۶ هزار و ۱۹۰ زن و کودک یمنی جان خود را از دست داده‌اند و ۶ هزار و ۸۹۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند. علاوه بر این، بر اساس میانگین از هر هزار تولدی که در یمن صورت می‌گیرد، ۲۷ نوزاد مرده به دنیا می‌آیند.

 

قیمت دارو در آمریکا ۸۳۰ دلار، در کانادا ۸۰ دلار!

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی در توییتر به قیمت سرسام آور دارو در آمریکا اشاره کرد.

وی در این پیام توییتری به مقایسه قیمت برخی از داروها با کانادا پرداخت که در یکی از این موارد دارویی که برای درمان التهاب مزمن روده استفاده می‌شود با قیمت ۸۳۰ دلار در آمریکا عرضه میشود اما همین دارو در کانادا ۸۰ دلار قیمت دارد.

سندرز در این پیام توییتری به قیمت چند داروی دیگر نیز اشاره داشت که از جمله یک دارو برای درمان آسم بوده که قیمت آن در آمریکا ۲۴۲ دلار بوده اما همان دارو در کانادا با قیمت ۲۸ دلار عرضه می‌شود.

وی در پایان پیام توییتری خود تاکید کرد که باید به این طمع و تبانی درباره قیمت دارو پایان داده شود.

سندرز چند روز پیش نیز در پیام توییتری دیگر از نابرابری‌ها در آمریکا انتقاد کرده و نوشته بود: «این غیر قابل قبول است که امروز در آمریکا بسیار پولدارها،‌ پولدارتر می‌شوند این در حالی است که خانواده‌های کارگران در حال تلاش هستند.ما ریاضت اقتصادی نمی‌خواهیم بلکه نیازمند اقتصادی هستیم که برای همه و نه اندک تعدادی کار کند.»

سندرز در ادامه پیام خود به آمارهایی در این کشور اشاره کرد.

بر اساس این آمار، ۱۴۰ میلیون آمریکایی جزو کم درآمدها حساب شده و ۹۲ میلیون نفر نمی‌توانند هزینه‌های خدمات درمانی را بپردازند.

در این آمار آمده که ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نبوده و ۴۰ میلیون با خطر بی خانمان شدن مواجه هستند.

بر اساس این آمار، ۶۵۰ میلیاردر آمریکایی ۱ تریلیون دلار ثروتمندتر شده‌اند.

 

عربستان بیشتر خر شیرده‌ است تا گاو شیرده

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏فکرکن چندین میلیون دلار پول میدی از آمریکا پهپاد می‌خری، چندین میلیون دلارم میدی پاتریوت می‌خری؛ بعد بچه‌های یمن با دست خالی هم پهپادتو میزنن هم پهپاد می‌فرستن هزار کیلومتر تو خاکت آرامکو و ریاض رو می‌زنه بعدم بدون خط و خش برمیگرده یمن

این بیشتر وضعیت خر شیرده‌ست تا گاو شیرده

عربستان بیشتر خر شیرده‌ است تا گاو شیرده

 

 

نتیجه بررسی پرونده ضرر مردم در بورس

سیدامیرحسین قاضی زاده، نائب رئیس مجلس در توییتر نوشت: ‏با پیگیری‌هایی که در پرونده بورس و ضرر ده‌ها هزارمیلیارد تومانی مردم داشتم و همچنین همراهی رئیس محترم قوه قضائیه، این پرونده در حال رسیدن به مراحل بازپرسی است.

درخواست ما بازگشت اموال مردم از محل اموال شرکت‌های مداخله‌گر است.

نتیجه بررسی پرونده ضرر مردم در بورس

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات