۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۶۷۷۲۳۴
پاسخ یک استاد اخلاق؛

چرا شب نیمه شعبان احیا می‌گیریم؟

چرا شب نیمه شعبان احیا می‌گیریم؟
حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی استاد اخلاق طی سخنرانی با موضوع امام عصر(عج) به این سوال پاسخ داد که: «چرا شب نیمه شعبان احیا می‌گیریم؟»

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی استاد اخلاق طی سخنرانی با موضوع امام عصر(عج) به ایشان سوال پاسخ داد که چرا شب نیمه شعبان احیا می‌گیریم.

وی اظهار داشت: مقدرات ما شب قدر در ایام ماه مبارک رمضان تقدیر می‌شود. یعنی ما درخواست می‌کنیم و درخواست ما مورد قبول حضرت حق قرار می‌گیرد.

علوی تهرانی گفت:  مرحوم سید بن طاووس در کتاب «اقبال‌الأعمال» می‌نویسد: شب نیمه شعبان شب قدر اهل بیت (ع) است و لیالی قدر در ماه مبارک رمضان، شب قدر پیامبر (ص) است. ایشان می‌فرماید: پیوند شب نیمه شعبان و لیالی قدر ماه رمضان به این است که مردم در شب نیمه شعبان احیاء بگیرند و درخواستشان را به ساحت مقدس حضرت حق اعلام کنند و در لیالی قدر رمضان، امضای آن درخواست‌ها را بگیرند. یعنی پیش‌نویس درخواستمان را در شب نیمه شعبان ارائه می‌کنیم و در لیالی قدر رمضان آن‌ها را به امضای حضرت حق می‌رسانیم. به همین دلیل امشب هم شب احیاء است.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه در نیمه شعبان نباید فقط به جشن بسنده کرد، چیزی که پیش‌نویسش داده نشده باشد، چطور امضاء شود، تصریح کرد: این پیوندی که سید بن طاووس بین شب نیمه شعبان و شب‌های قدر ماه رمضان برقرار می‌کند، حرف بسیار متینی است. کسانی که ملتزم این مطلب بوده‌اند، نتایج خوبی گرفته‌اند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات