۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۷۷۲۵۷
حجت الاسلام والمسلمین لائینی تأکید کرد؛

ضرورت تدوین اطلس فکری حوزه علمیه قم/اهمیت انسجام بخشی نیروهای انقلابی

ضرورت تدوین اطلس فکری حوزه علمیه قم/اهمیت انسجام بخشی نیروهای انقلابی
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تدوین اطلس فکری حوزه علمیه قم تأکید کرد و گفت: باید اطلاعات کافی از تفکرات مختلف در حوزه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار نمایندگان طلاب مازندرانی حوزه علمیه قم با تبریک میلاد با سعادت حضرت ولیعصر(عج) گفت: در این چهل سال هم ما و هم دشمنان ما معجزه امام زمان(عج) را دیدیم و دیدند و به طور قطع اگر توجه ویژه و ماورای از حساب و کتاب های مادی نبود، امکان نداشت انقلاب پیروز شود و چهل و دو سال مقابل انواع دشمنی بایستد، این را دشمنان ما بهتر می دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کشورمان نیازمند یک بانک اطلاعات جامع از مسؤولان با سوابق سیاسی، اخلاقی و فکری است، افزود: اگر این بانک اطلاعاتی وجود داشته باشد در زمینه واگذاری مسؤولیت ها دچار خطا و اشتباه نخواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تدوین اطلس فکری حوزه علمیه قم تأکید کرد و گفت: باید اطلاعات کافی از تفکرات مختلف در حوزه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی به مسأله انقلابی بودن حوزه اشاره کرد و با بیان این که قم اگر غیر انقلابی شود انقلاب متضرر خواهد شد، ادامه داد: اگر تفکرات ناسازگار با انقلاب چه مخالف و چه بی تفاوت در قم رشد کند بسیار خطرناک خواهد شد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به اهمیت فعالیت گروه های جهادی در جامعه اشاره کرد و افزود: باید گروه جهادی و فرهنگی طلاب جوان و خوش فکر در سواحل مازندران حضور فعالی داشته باشند، مساجد را باید فعال تر کنند.

وی با اشاره به این که مازندران به دلیل شرایط خاص جغرافیایی که دارد همواره با آسیب های فرهنگی و اجتماعی بسیاری مواجه است، خاطرنشان کرد: روحانیت باید در این زمینه کاری کند تا استان ما نه تنها متأثر از این آسیب ها نشود بلکه بر آنها تاثیر مثبت بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود به در پیش بودن انتخابات در کشورمان اشاره کرد و با تأکید بر بسترسازی به منظور حضور حداکثری در انتخابات بیان داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند علاج دردهای کشور حضور پرشور در انتخابات است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، نیاز کشور را یک دولت جهادی، انقلابی و کارآمد دانست و ادامه داد: فضلا و طلاب حوزه باید در تبیین این مسأله مهم در جامعه بیشتر تلاش کنند.

امام جمعه ساری با تأکید بر حضور فضلا و طلاب حوزه در مناطق مختلف و انسجام بخشی به نیروهای انقلابی، تصریح کرد: باید ایجاد انسجام میان نیروهای انقلابی در مسیر انتخاب یک دولت جوان انقلابی گام برداریم./950/

ارسال نظرات