۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۷۷۳۲۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

فعالیت‌های جهادی معامله با خداوند است

فعالیت‌های جهادی معامله با خداوند است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خطاب به نیروهای جهادی، گفت: اگر کسی در راه خدا مجاهدت کند خداوند به او قدرت تشخیص حق و بصیرت می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در بازدید از اعضای گروه‌های جهادی فعال در روستاهای مرزی بخش غلامان با اشاره به آیه شریفه «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِینَّهُمْ سُبُلَنَا»، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید آن‌ها که در راه ما با خلوص نیّت جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود هدایتشان خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حق‌تعالی در جای دیگری در سوره فرقان هم می‌فرماید کسی که تقوا پیشه کند ما به او فرقان می‌دهیم، افزود: فرقان به معنای قدرت تشخیص بوده و غیر از دانش معمولی است؛ زیرا بسیاری از افراد دانش معمولی دارند اما در خیلی از موارد قدرت تشخیص حق از باطل و بصیرت لازم را ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: مجاهدت عام است و می‌تواند جهاد با نفس باشد که اصل و قدم اول است، می‌تواند خدمت به خلق باشد، می‌تواند جنگ در راه خدا و جهاد نظامی باشد و یا کارهای جهادی دیگر باشد.

وی با بیان اینکه اگر کسی در راه خدا مجاهدت کند خداوند به او قدرت تشخیص حق و بصیرت می‌دهد، خطاب به نیروهای جهادی گفت: کاری که شما انجام می‌دهید یک نوع معامله با خداوند است و در روایت هم داریم که بهترین معامله، تجارت با خداوند است که بالاترین سود را دارد.

تجارت با حق‌تعالی سودآورترین عمل است

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: وقتی با خدا معامله می‌کنیم بیشترین سود را خود ما می‌بریم و چون بیشترین سود را خود ما می‌بریم دیگر معنا ندارد سر کسی منت بگذاریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: یکی از خوبی‌های کار جهادی همین است که طلبکار بودن و منت گذاشتن ندارد و نباید انتظار داشته باشیم کسی از ما تشکر کند.

وی افزود: وقتی اهل‌بیت (ع) به نیازمندی کمک می‌کردند در برخی موارد از لای در به نیازمند کمک می‌کردند که سائل با آن‌ها چهره به چهره نشده و خجالت نکشد؛ زیرا می‌دانستند چیزی که از کمک به فقیر نصیبشان می‌شود بیشتر از چیزی است که نصیب فقیر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: شاید من هزار تومان به فقیری بدهم و او با این هزار تومان قرص نانی خریده و بخورد و تمام شود؛ اما معامله‌ای که با خداوند می‌کنم پایانی ندارد.

وی اضافه کرد: پولی که به نیازمند می‌دهیم قبل از اینکه در دست نیازمند قرار بگیرد ابتدا در دست خداوند قرار می‌گیرد؛ یعنی اگر مخلصانه باشد و در آن منت و خودنمایی و ریا نباشد فی‌الواقع ابتدا با خدا معامله کرده‌ایم و خداوند در همین دنیا و فردای قیامت به ازای این معامله پاداش بسیاری خواهد داد./9314

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
خدا با جهادگران است
0
0