۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۷۷۳۳۹
در بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین به مناسبت 12 فروردین؛

مشارکت پرشور در پیشبرد مقاصد انقلاب اسلامی از ویژگی‌های مردم ایران است

مشارکت پرشور در پیشبرد مقاصد انقلاب اسلامی از ویژگی‌های مردم ایران است
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای تأکید کرد: مشارکت پرشور مردم در پیشبرد مقاصد عالیه انقلاب اسلامی از ویژگی‌های مردم شریف ایران است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای به مناسبت دوازدهم فروردین «روز جمهوری اسلامی» تأکید کرد: ملت بزرگ ایران، امسال نیز با حضور هوشمندانه خود در میدان انتخابات، امتدادی موفق در آینده کشور را رقم می‌زنند.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«امام خمینی قدس سره الشریف: ”روز دوازده فروردین” همه به ندای آسمانی واعتصموا بحبل الله جمیعا لبیک گفتند، و با تقریبا اتفاق آرا به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت کردند»

در تاریخ حماسه‌آفرینی و انقلاب عظیم اسلامی و مردمی ایران، دوازدهم فرورین سال ۱۳۵۸ روزی ماندگار و مقطعی سرنوشت‌ساز می‌باشد که ملت غیور ایران رشد و بلوغ دینی و سیاسی خود را به اثبات رساند و ثمره مجاهدت‌های خود را با حضوری شکوهمند و تاریخ‌ساز در پای صندوق‌های رأی به ثبت رساند و «روز جمهوری اسلامی» را مطلعی برای شکوفایی دینی و ملی به ثبت رساند. به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: «برای اولین بار بعد از دوران صدر اسلام یک حکومت و نظامی اعلان شدکه دارای دو خصوصیت مردمی بودن و الهی بودن است» و این همان مولود پربرکت است که به نام جمهوری اسلامی امروز با اقتدار و صلابت چله‌ی بلوغ و کمال را گذرانده و نظام سیاسی خود را «الگویی الهی و مردمی» به جهان معرفی نموده است.

هدایت‌های رهبری الهی و مجاهدت‌های ملت رشید و بصیر ایران اسلامی، نقطه‌ی عطف صلابت جمهوری اسلامی است که در تمام برهه‌های حیات خود، شگفتی‌آفرین بوده و با  حضور مقتدرانه خود جهان را متحیر ساخته است؛ ایمان‌، فهم سیاسی بالا، وفاداری و استقامت در مسیر تعالی‌بخش انقلاب و مصمّم در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، مهم‌ترین امتیازهای ملت عزیز ایران است که حقیقت جمهوری اسلامی ایران را در جهان، متمایز از دیگر ملت‌ها و نظام‌های سیاسی نموده است.

مشارکت پرشور مردم در پیشبرد مقاصد عالیه انقلاب اسلامی از دیگر ویژگی‌های مردم شریف ایران است که از دواردهم فرورین ماه سال ۱۳۵۸ آغاز و در انتخابات‌های سرنوشت‌ساز خود را نشان داده تا جائیکه انتخابات در جمهوری اسلامی «نماد مردم‌سالاری دینی» گشته و راه را برای حق و تعیین سرنوشت خود و آینده‌ای روشن هموار نموده است.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ ضمن گرامی‌داشت دوازده فروردین «روز جمهوری اسلامی» اعلان می‌دارد:

۱- مسئولین محترم نسبت به تسهیل امور اقتصادی، با اتکاء به منابع ملی و ارتقاء وضعیت معیشتی و تحقق شعار سال یعنی امر مهم مقام معظم رهبری مدظله‌العالی «پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در بخش تولید‌» تمام همت خود را بکار بندند.

۲- سال ۱۴۰۰ مقطعی مهم در موضوع انتخابات است که ضرورت دارد در تمام عرصه‌ها، افرادی لایق، متعهد و متخصص و با قصد خدمت و درک شرائط کشور به عرصه رقابت‌های انتخاباتی ورود نمایند.

۳- ملت بزرگ ایران اسلامی نشان داده است که در مواقع لازم، به تکلیف شرعی و قانونی خود عمل کرده است و امسال نیز با حضور هوشمندانه خود در میدان انتخابات، امتدادی موفق در آینده کشور را رقم می‌زنند و دشمنی و کینه‌ورزی دشمنان بویژه شیطنت آنان را در فضای رسانه‌ای و مجازی خنثی می‌سازند.

۴- با پیروی از فرامین و رهنمودهای ولایت مطلقه فقیه و در نظر گرفتن معیارهای بیان شده از سوی معظم‌له در امر انتخابات، نظام جمهوری اسلامی با اقتدار و توفیقات بیشتری، به اهداف خود خواهد رسید. ان‌شاءالله

و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

/998/

ارسال نظرات