۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۷۷۳۴۵

سرکوب تظاهرات حامیان فلسطین در مغرب

سرکوب تظاهرات حامیان فلسطین در مغرب
نیروهای امنیتی وابسته به حکومت سازشکار مغرب، راهپیمایی مردم این کشور در همبستگی با ملت مظلوم فلسطین را سرکوب کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی وابسته به حکومت مغرب، راهپیمایی مردمی همبستگی با مردم فلسطین را سرکوب کردند.

حکومت مغرب پس از عادی‌سازی خفت‌بار روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی،‌هرگونه تجمع و مراسمی را که در همبستگی با مردم فلسطین و حمایت از آنها برگزار شود، ممنوع اعلام کرده و آن را سرکوب می کنند،‌در همین رابطه، مردم مغرب به مناسبت سالگرد روز زمین و برای اعلام حمایت خود از مردم فلسطین و همبستگی با آنها راهپیمایی کردند که با حمله نیروهای امنیتی روبرو شده و این راهپیمایی سرکوب شد.

حکومت مغرب در آخرین ماههای ریاست جمهوری ترامپ، توافق ننگین عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را پس از حاکمان امارات، بحرین و سودان امضا کرد که موجی از خشم و انزجار در میان مردم مغرب به وجود آورد.

 دولت بایدن هم همانند ترامپ از اشغال کرانه باختری حمایت کرد

دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا همانند دولت دونالد ترامپ در گزارش سالانه خود در مورد وضعیت حقوق بشر، از به کار بردن واژه اشغالی برای کرانه باختری امتناع کرد.

این در حالی است که تا سال 2017 و قبل از ورود ترامپ به کاخ سفید، وزارت خارجه آمریکا در گزارش‌های سالانه خود در مورد حقوق بشر در جهان فصلی را تحت عنوان «اسرائیل و اراضی اشغالی» نامگذاری کرده بود اما این عنوان از سال 2018 به بعد به «اسرائیل، کرانه باختری و غزه» تغییر پیدا کرد.

اکثریت تحلیلگران و کارشناسان این تغییر را دلیلی بر تمایل دولت جمهوری‌خواه آمریکا به جانبداری از رژیم صهیونیستی دانستند و در نهایت دیری نپایید تا اینکه ترامپ قدس را به عنوان پایتخت این رژیم به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا را هم به این شهر منتقل کرد و پس از آن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های اشغالی جولان سوریه را هم به رسمیت شناخت!

ترامپ همچنین مدعی شد که شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری غیرقانونی نیستند!

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات