۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۷۷۴۱۵

گروھی از پیروان فرقه قادیانیه پاکستان مسلمان شدند

گروھی از پیروان فرقه قادیانیه پاکستان مسلمان شدند
هیأتی از فرقه قادیانیه پس از دیدار با حجت الاسلام و المسلمین ریاض نجفی روحانی برجسته شیعه و مدیر جامعه المنتظر پاکستان از عقاید خود دست برداشتند و اسلام ناب را پذیرفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، هیأتی از فرقه قادیانیه به حوزه علمیه جامعة المنتظر لاهور آمدند و با حجت الاسلام و المسلمین حافظ سید ریاض حسین نجفی روحانی برجسته شیعه و مدیر جامعة المنتظر، دیدار کردند.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین محمد افضل حیدری، مدیر داخلی حوزه علمیه جامعه المنتظر، از طرف هیئت قادیانی سؤالاتی در مورد دین اسلام و ختم نبوت مطرح شد و آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی پاسخ اطمینان بخش و قابل قبولی ارائه کرد که پس از آن دین مبین اسلام را پذیرفتند.

این هیئت تازه مسلمان شده از میرزا احمد قادیانی اظهار برائت کردند.

گفتنی است مؤسس این فرقه غلام احمد قادیانی است. او در سال ۱۸۳۹ م (حدود سال ۱۲۵۵ ق) در روستایی به نام قادیان از شهرستان گرداس پور پنجاب از توابع هند متولّد شد و در سال ۱۹۰۸ در شهر لاهور پاکستان از دنیا رفت و جسد او به قادیان منتقل و در آن‌جا دفن شد.

غلام احمد قادیانی ابتدا بدون ادعای نبوت یا ولایت مدعی شد که از جانب خداوند به او الهام می‌شود. پس از مدتی مدعی شد همچنان که سلسله نبوت بر پیامبر اسلام خاتمه یافت سلسله ولایت نیز بر وی خاتمه یافته است، وی خود را خاتم اولیا معرفی نمود و این‌که هیچ ولی‌ای بعد از او نیست، مگر آن‌که بر عهد او باشد.

پس از چندی مدعی شد فرشته وحی بر او نازل می‌شود و زمان نزول وحی بر او به اندازه زمان نزول وحی بر رسول خداست./۹۸۸/

ارسال نظرات