۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۷۷۴۱۷

شیعیان پاکستان در اعتراض به سرنوشت مبهم مفقودین شیعه تجمع کردند

شیعیان پاکستان در اعتراض به سرنوشت مبهم مفقودین شیعه تجمع کردند
جمعی از فعالان سیاسی و مذهبی پاکستان در اعتراض به ناپدید شدن افراد از جمله چهره‌های مذهبی و سرنوشت مبهم دیگر مفقودشدگان، در «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور دست به تجمع زدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، فعالان سیاسی از جمله برخی مسئولان حزب مجلس وحدت مسلمین و کمیته شیعیان مفقوده، روز جمعه در مقابل باشگاه خبرنگاران شهر اسلام‌آباد در اعتراض به تکرار پدیده ربایش مشکوک افراد از جمله چهره‌های شیعه تجمع کردند.

معترضان یکپارچه اعلام کردند: دولت، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در پاکستان باید برای حفاظت از شهروندان این کشور به ویژه شیعیان فوری انجام داده و باید نسبت به سرنوشت مبهم مفقود شدگان پاسخگو باشند.

آنان با ابراز نگرانی نسبت به عدم حل پرونده افراد ناپدید شده به ویژه مفقود شدن اخیر یکی دیگر از چهره‌های مذهبی و مدنی متعلق به جامعه شیعیان، افزودند: سکوت نهادهای مسئول از جمله مجموعه دولت در قبال پرونده مفقود شدگان و باعث تشدید آلام خانواده‌های آسیب دیده شده است.

شیعیان پاکستان در اعتراض به سرنوشت مبهم مفقودین شیعه تجمع کردند

معترضان در این تجمع گفتند: ناپدید شدن ناخواسته شهروندان به ویژه فعالان عرضه رسانه، دینی و مدنی به اعتبار کشور و جایگاه آزادی بیان لطمه شده و مغایر با حقوق اساسی افراد برای دسترسی به عدالت و سایر نیازهای حقوقی در پاکستان است.

دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این حزب خواهان حل فوری سرنوشت مفقود شدگان است و از هرگونه حرکت و پویش برای پیگیری این مسئله قویا حمایت می‌کند.

علامه «ناصر عباس جعفری» تاکید کرد: موضوع مفقود شدن اجباری افراد حرکتی سنگین علیه حقوق بشر است و ما در برابر آن هرگز ساکت نخواهیم ماند./۹۸۸/

منبع: ایرنا پاکستان

ارسال نظرات