۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۷۷۴۱۸

واکنش امام جمعه نجف اشرف به توافق عراق با عربستان

واکنش امام جمعه نجف اشرف به توافق عراق با عربستان
امام جمعه نجف اشرف به توافق عربستان با عراق اشارہ کرد و گفت: ما از تحکیم ارتباط با کشورهای اسلامی و همچنین روابط جهانی استقبال کرده و همراه آن هستیم اما عراق برده نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صدرالدین قبانجی در خطبه‌های مجازی نماز جمعه نجف اشرف اظهار داشت: برخی کشورهای عربی باید مرتکب اشتباهات خود شوند و فراموش نخواهیم کرد که آنها با تروریست ها همراه شده و علیه ملت عراق جنگ به راه انداختند.

وی با بیان اینکه عراق برده نیست، گفت: عراق از اطراف خود دور نمی شود و از گشودشدن کشورهای عربی به سوی عراق استقبال می کنیم اما فراموش نمی کنیم که برخی کشورهای عربی دست در دست صدام علیه مردم ما بودند و حتی با داعش علیه ما جنگبه راه انداختند، آنها باید معترف اشتباهات خود شوند.

امام جمعه نجف اشرف تأکید کرد که کشورهای عربی باید بدانند که عراق در برابر اراده دیگران تسلیم نمی شود و عراق و مردم آن را نمی توان سرنگون کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قبانجی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری هفتمین سالروز فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی برای مقاومت علیه داعش از آن به عنوان "فتوای دفاع کارآمد" یاد کرد و افزود: این فتوا از گذشته نیست و یک پروژه زنده است و فرهنگ و آموزش آن باید در بین مردم ما باقی و زنده بماند.

وی خاطرنشان کرد: فتوای آیت الله سیستانی بر نقش مرجعیت و ارتباط مردم با دین و مرجع تأکید دارد و نشات گرفته از روح وطن پرستی ملت عراق است.

امام جمعه نجف اشرف در ادامه به تلاش برخی کشورها برای کاشتن بذر ناامیدی و سرخوردگی در بین ملت عراق اشاره و اظهار داشت: دستگاه جهانی (رسانه های غربی) در تلاش است تا با برجسته کردن اشتباهات و نکات منفی ناامیدی را در روح عراقی ها بکارد؛ ما نباید با عینک سیاه (به موضوعات) نگاه کنیم.

قبانجی با تصریح بر اینکه ملت عراق باوجود رنج و سختی های زیادی که کشیده در همه چالش ها پیروز شده و خواهد شد، خاطرنشان کرد: عواملی وجود دارد که ما را به امید و پیروزی دعوت می کند، اینها عبارتند از اعتماد به خداوند متعال، نعمت های اهل بیت علیهم السلام، آگاهی مردم ما در مقابل رسانه های خصم و نیز برخورداری از مرجعیت دینی که در این معادله ثروت کمی نیست./۹۸۸/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات