۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۷۷۴۲۱

صدور ۲۵۰۰ فتوای تکفیری علیه شهروندان عراقی طی ۱۸ سال گذشته

صدور ۲۵۰۰ فتوای تکفیری علیه شهروندان عراقی طی ۱۸ سال گذشته
رئیس اتحادیه علمای مسلمان در استان دیاله عراق اعلام کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ فتوای تکفیری طی ۱۸ سال گذشته علیه عراقی‌ها صادر و موجب شده تا شهروندان زیادی جان خود از دست بدهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جبار المعموری در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه عراق گفت: عراقی‌ها بهای سنگینی به خاطر اندیشه تکفیری حاکم بر مراکز دینی می‌پردازند، به‌طوری که طی ۱۸ سال گذشته ۲۵۰۰ فتوای تکفیری علیه عراقی‌ها صادر شده که باعث شده ده‌ها هزار غیرنظامی بی‌گناه جان خود را از دست بدهند.

وی افزود: واقعیتی که ممکن است افکار عمومی جهان از آن اطلاع نداشته باشند این است که پس از سال ۲۰۰۳ میلادی تاکنون بیش از ۵ هزار عامل انتحاری سعودی خود را میان مردم عراق منفجر کرده‌اند.

رئیس اتحادیه علمای مسلمان دیاله گفت: عراق حق دارد که خواهان غرامت مالی برای قربانیانی شود که با کمربندهای انفجاری سعودی‌ها و اندیشه‌های افراطی صادرشده از منابر و مراکز دینی آنها جان خود را از دست داده‌اند.

جبار المعموری تأکید کرد: عراقی‌ها بیش از دیگر کشورهای دنیا قربانی اندیشه‌های افراطی بوده‌اند که این افکار تندرو دستور کار سرویس‌های اطلاعاتی و برخی کشورها برای ضربه‌زدن به ثبات عراق نیز بوده است./۹۸۸/

منبع:پایگاه خبری المعلومه عراق

ارسال نظرات