۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۷۷۴۴۷

حضور بانوان طلبه در رزمایش کمک های مومنانه چشم گیر بود

حضور بانوان طلبه در رزمایش کمک های مومنانه چشم گیر بود
حجت الاسلام والمسلمین کبیریان گفت: حوزه های علمیه خواهران از آغاز شیوع کرونا همیشه در فعالیت های جهادی حضور دارند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با شیوع ویروس کرونا بسیاری از سازمان ها و نهادها و مراکز مذهبی و علمی به میدان آمدند و فعالیت های جهادی بسیاری از آنها را شاهد بودیم. یکی از نهادهایی که در کنار اقشار مختلف مردم پای به میدان جهاد گذاشت حوزه های علمیه خواهران بود که بانوان طلبه به صورت داوطلبانه در کمک رسانی و خدمت به خانواده های مبتلا به کرونا، حضور در بیمارستان ها، غسل و تدفین متوفیان بر اثر کرونا را در برنامه های خود گنجاندند.

در این مدت بانوان طلبه همپای برادران طلبه به کمک رسانی و امداد، تهیه و توزیع ماسک، دستکش و گان و مواد ضدعفونی می پرداختند و در کنار تحصیل علوم اسلامی برای کمک به همنوعان و هموطنان خود در صحنه حضور دارند.

به همین مناسبت حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران در گفتگویی به نقش طلاب خواهر در این رزمایش مؤمنانه پرداخته است که در ادامه می خوانید:

 

حوزه های علمیه خواهران چه برنامه ها و رویکردی را دنبال می کنند؟

طلاب در حوزه های علمیه خواهران نیز مانند حوطه های علمیه برادران فعالیت های علمی،‌پژ<هشی، روشنگری سیاسی و اجتماعی، هدایت دینی، هدایت سیاسی و هدایت خدماتی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده اند و اکنون در ۵۰۰ حزوه علمیه خواهران فعال در سراسر کشور، حدود ۸۰هزار طلبه خواهر مشغول تحصیل هستند. خواهران طلبه در کنار علم آموزی به امور مهمی مانند تربیت فرزند و پرورش نسل آینده نیز می پردازند.

 

نحوه حضور بانوان طلبه در شرایط شیوع ویروس کرونا و در فعالیت های جهادی به چه صورت بود؟

با توجه به رسالت هایی که مقام معظم رهبری برای حوزه های علمیه ترسیم کرده اند؛ هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمات اجتماعی به عنوان رسالت حوزه های علمیه تبیین و بر آن تاکید فرموده اند. خواهران طلبه هم مانند حوزه های علمیه برادران، علاوه بر فعالیت هایی که در بخش تعلیم و تعلم و روشنگری های سیاسی و بصیرتی دارند، نسبت به انجام خدمات اجتماعی و دلسوزی مردمی، از ابتدای کرونا وارد فعالیت های جهادی شده اند. در بخشی از فعالیت ها وارد بحث تغسیل اموات شده اند. مخصوصا برای خواهران فعالیت چشم گیر و قابل تقدیری است که به صورت داوطلبانه برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی رفته اند.

همچنین طلبه های خواهر در بیمارستان ها حضور یافتند و به کمک کادر درمان شتافتند. در جمع آوری کمک های مالی، بسته های معیشت فعالیت های بسیار خوبی از طلاب و مدارس حوزه های علمیه شاهد بودیم. و این فعالیت ها تا وقتی که جامعه به کمک و فعالیت های جهادی نیاز داشته باشد، ادامه داد. طلاب خود را در صف مقدم این وظیفه خواهند دید و طلاب خواهر هم در کنار سایر اقشار جامعه و طلاب برادر حضور جهادی خواهند داشت.

 

آیا در بخش حوزه های علمیه خواهران نیز حمایت های مادی و معنوی از طلبه های خواهر و در شرایط شیوع کرونا انجام می شود؟

با توجه به اینکه بسیاری از مراسم های مذهبی به واسطه شیوع ویروس کرونا تعطیل شده اند. تفاوتی بین طلاب خواهر و برادر وجود دارد. به واسطه آنکه طلاب برادر سرپرست خانواده هستند و تامین معاش زندگی بر عهده آنان است،‌ قاعدتا وقتی مجالس و منبرها و مساجد تعطیل می شوند باید به نحوی به آنها کمک کرد. چون تعداد کمتری از خواهران سرپرست خانواده هستند و بیشتر تحت تکفل همسر یا والدین خود قرار دارند بنابراین کمتر مشمول کمک های این چنینی شدند. در برخی موارد نادر کمک هایی هم به طلاب مخصوصا طلاب جهادی انجام شده است.

 

نحوه حضور  فعالیت بانوان طلبه در رزمایش کمک های مومنانه چگونه بود؟

حوزه علمیه خواهران و طلاب خواهر به شکل های متفاوت و متعددی در رزمایش های کمک مومنانه حضور داشتند. از ابتدای شیوع کرونا برای جمع آوری کمک های نقدی و برای کمک به خانواده های مبتلا به کرونا و تهیه و توزیع وسایل و تجهیزات بهداشتی نظیر ماسک،‌ دستکش، مواد ضدعفونی کننده و گان فعالیت های چشمگیری داشتند. بسیاری از مدارس حوزه های علمیه که از نظر آموزشی تعطیل شده بودند، حضور جهادی داشتند. بسیاری از معاونان در مدارس حوزه های علمیه کار و فعالیت شان به انجام خدمات اجتماعی تبدیل شده بود. در مجموع ۱۳۰۰ نفر از خواهران طلبه در فعالیت های جهادی مبارزه با کرونا در این مدت حضور داشتند.

ارسال نظرات