۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۶۷۷۴۷۸
حجت‌الاسلام شهرياري در ديدار رئيس هيئت شرعي حزب الله لبنان:

مجمع جهانی تقریب نقش سازنده‌ای در ایجاد اتحاد و همبستگی جهان اسلام دارد

مجمع جهانی تقریب نقش سازنده‌ای در ایجاد اتحاد و همبستگی جهان اسلام دارد
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با رئیس هیئت شرعی حزب الله لبنان گفت: مجمع جهانی تقریب نقش سازنده‌ای در وحدت آفرینی در جهان دارد.

بہ گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عباس خامه یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، در مقر جبهه عمل اسلامی لبنان در بیروت حضور یافتند و مورد استقبال شیخ زهیر الجعید، هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی و اعضای این جبهه و همچنین شیخ بلال سعید شعبان، دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان و شیخ غازی حنینه، رئیس هیأت امنای تجمع علمای مسلمان لبنان قرار گرفتند.

در این دیدار بر اهمیت همکاری مشترک میان جبهه عمل اسلامی لبنان و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و توسعه همکاری‌ها در جهت خدمت به وحدت امت اسلامی و مقابله با اندیشه تکفیری مخالف با دین مبین اسلام و همچنین بر ضرورت حمایت از ملت مظلوم فلسطین برای ستاندن حقوق خود و آزادسازی کامل سرزمین فلسطین تأکید شد.

شیخ زهیر الجعید در این دیدار ضمن خوشامدگویی به دکتر شهریاری و رایزن فرهنگی ایران و هیئت همراه، گفت: جبهه عمل اسلامی که به دست مبلغ بزرگ لبنانی، فتحی یکن تأسیس شده است، بر وحدت حقیقی و صادقانه تأکید و ایمان دارد که هیچ تفاوتی میان مسلمانان وجود ندارد.

وی افزود: ما افتخار می‌کنیم که با برادران خود از ایران دیدار می‌کنیم به ویژه با شخصیتی عالم که به دستور امام خامنه ای در رأس فعالیت‌های وحدت گرای جهانی قرار گرفته است. برادران ایرانی ما الگوی اسلامی هستند که با صداقت و اخلاص در کنار ملت فلسطین ایستاده و هرچیز گرانبهای خود را در این راه بذل می‌کنند و به خاطر حمایت از ملت مظلوم فلسطین با انواع موانع و محاصره‌ها روبرو شده اند.

شیخ الجعید افزود: ایران تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نیست و از مقاومت لبنان و فلسطین و همه گروه‌های مقاومت منطقه به طور یکسان حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: ما امروز به برکت وجود امام خامنه ای با حجت الاسلام شهریاری که از سوی ایشان مکلف به انجام اقدامات وحدت گرایانه شده است دیدار کرده ایم.

شیخ الجعید در پایان خاطرنشان کرد: ما امروز درباره چگونگی برقراری ارتباط میان جبهه عمل اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفتگو کردیم و دکتر شهریاری بر ضرورت این رابطه برای تحقق اهداف مشترک دو طرف به ویژه وحدت امت اسلامی و پیروزی بر رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کرد.

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری نیز طی سخنانی، از مواضع بسیار خوب این حزب و حمایت از مقاومت لبنان و فلسطین و تلاش برای تحقق وحدت اسلامی تقدیر کرد و با اشاره به گفتگوهای دو طرف درباره بهترین راهکارهای تحکیم همکاری ثمربخش میان مجمع جهانی تقریب و جبهه عمل اسلامی، اظهار کرد: این دو مؤسسه که یکی از آنها به مذهب شیعه و دیگری به مذهب سنی منتسب است، به وحدت و همبستگی میان همه مذاهب اسلامی قائل هستند و برای نشر عقلانیت و وحدت فعالیت می‌کنند.

شهریاری ادامه داد: ما معتقدیم که هر زمان که به اذن خداوند متعال در این مسیر صحیح موفق شویم، از ارشادات حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران بهره گرفته ایم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه حضرت آیت الله خامنه ای دام ظله، رهبر جمهوری اسلامی ایران بر آن تأکید دارد، آموزه‌هایی است که مؤکد وحدت و همبستگی میان افراد امت اسلامی است. چنانکه رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب اینجانب به دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر ضرورت نشر عقلانیت میان جوانان امت تأکید داشتند چرا که روحیه عقلانیت آنان را به راه راست هدایت خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در پایان با حمد و سپاس از خداوند متعال برای فراهم کردن سفر به لبنان و دیدار با شخصیت‌های دینی و مذهبی این کشور، از خداوند متعال خواست تا همه مسلمانان در طول زندگی در مسیری که مورد رضایت حضرت رسول (ص) است حرکت کنند./۹۸۸/

منبع:مھر

ارسال نظرات