۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۷۷۵۴۱
استاد دانشگاه کارتاژ تونس:

صدای حمایت از فلسطین را باید به گوش جهانیان برسانیم

صدای حمایت از فلسطین را باید به گوش جهانیان برسانیم
فواد فخفاخ در دیدار رایزن فرهنگی ایران در تونس گفت: صدای حمایت از فلسطین را باید به گوش جهانیان برسانیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، میثم فراهانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس با فواد فخفاخ، استاد تمدن اسلامی دانشگاه کارتاژ دیدار و گفت‌وگو کرد.

فراهانی با اشاره به اهمیت گسترش ارتباطات بین اساتید دانشگاه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی موجود برای تقویت ارتباطات فرهنگی و علمی دوجانبه، بیان کرد: سوابق همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس، بسیار درخشان و در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد و در این میان اساتید و متفکران دانشگاهی از نقشی مهم و اثر گذار برای تعمیق هرچه بیشتر این روابط برخوردارند.

وی تأکید کرد: تاکنون نشست‌های علمی مشترک بسیاری با حضور نخبگان دو کشور و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در تونس برگزار شده است که دارای نتایج بسیار مطلوب و ماندگاری در توسعه ارتباطات دوجانبه بوده و امید آن می‌رود با بهره‌مندی از ظرفیت توافقات علمی دو جانبه بین دانشگاه‌های تونس و ایران بتوانیم در سال جدید نشست‌ها و برنامه‌های علمی متنوعی را با موضوع تمدن نوین اسلامی و اشتراکات فرهنگی دو کشور به اجرا در آوریم.

فراهانی همچنین با تقدیر از فخفاخ برای تألیف و انتشار کتاب «القضیه الفلسطینیه بین الکفاح الوطنی و الکفاح الفکری» آن را اقدامی ماندگار و مؤثر در تبیین موضوع فلسطین و مظلومیت ملت فلسطین توصیف کرد.

وی اظهار کرد: مسأله فلسطین همراه به عنوان مهترین مساله جهان اسلام مورد توجه متفکران، نخبگان، اهالی فرهنگ و سیاست و جوامع اسلامی بوده است و جمهوری اسلامی ایران نیز پس از انقلاب اسلامی، اهتمام ویژه‌ای به مسأله فلسطین داشته و از هر رهگذر کوشیده است، نسبت به بیان عدم مشروعیت رژیم اشغالگر قدس و مظلومیت ملت فلسطین اقدام کند.

وی تعیین روز جهانی قدس، برگزاری نشست‌های متعدد فکری و علمی، حمایت صریح از موضوع فلسطین در جوامع بین‌المللی، حمایت از فعالین حوزه مقاومت و نیز حمایت از نویسندگان در این عرصه را از جمله اقدامات مؤثر جمهوری اسلامی ایران در این زمینه برشمرد.

فراهانی با اشاره به فرارسیدن روز زمین، وحدت کلمه در بیان جنایات رژیم صهیونیستی و تشریح ابعاد گوناگون موضوع اشغال سرزمین فلسطین را از مهمترین محاور مورد تأکید در این روز بیان کرد و از آمادگی رایزنی فرهنگی ایران برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مناسبت خبر داد.

فخفاخ نیز در این دیدار، بیان کرد: یکی از مهمترین زمینه‌های تعمیق و گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور، بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه‌ها و عرصه‌های علمی دوجانبه است که تاکنون نیز از این ظرفیت به خوبی استفاده شده است.

استاد تمدن اسلامی دانشگاه کارتاژ با اشاره به انتشار کتاب جدیدش با موضوع «فلسطین»، آن را زمینه‌ای برای تبیین هرچه بیشتر مسأله فلسطین در شرایط کنونی ارزیابی و تأکید کرد: مسأله فلسطین هیچ گاه و در هیچ زمانی به فراموشی سپرده نخواهد شد و همه ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم از کلیه ظرفیت‌های موجود و در اختیارمان برای تبیین و روشنگری ابعاد مظلومیت مردم فلسطین استفاده کرده و صدای حمایت و آزادی قدس شریف را به گوش جهانیان برسانیم.

وی افزود: مسأله فلسطین در تونس همواره از مهمترین مسائل مورد اتفاق کلیه احزاب سیاسی و جمعیت‌های فرهنگی و مردمی بوده است و در طول سال و خصوصا در روز زمین و روز قدس، اقدامات مؤثری در این زمینه به انجام رسیده که امسال نیز برنامه‌های مختلفی با شکوهتر از سال‌های قبل به اجرا درخواهد آمد./۹۸۸/

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات