۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۷۷۵۵۹
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

روحانیان صبر و امید را به جامعه القا کنند

روحانیان صبر و امید را به جامعه القا کنند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین قمی گفت: اکنون جهاد امید اساسی‌ترین جهاد است؛ زیرا دشمنان در پی ناامید سازی جامعه هستند؛ اما روحانیت باید امید را به جامعه القا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، با اشاره به سبقه و صبغه فرهنگی این استان، اظهار کرد: خراسان شمالی از نظر فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و مذهبی استان مهمی بوده و سازمان تبلیغات اسلامی نیز پشتیبانی و حمایت کاملی از اقدامات و برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و مذهبی در این استان دارد.

وی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود انتظار می‌رود خراسان شمالی درزمینهٔ فعالیت‌های تبلیغی و مذهبی و نیز کار جهادی پیش‌قراول دیگر استان‌های کشور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی خاطرنشان کرد: درست است که جامعه ما با مشکلات و کاستی‌های متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ اما مشکلات موجود راه چاره دارند و می‌توان تمام این مشکلات و نواقص را با تکیه بر توان و توانمندی داخلی مرتفع کرد.

وی افزود: امروز در وسط میدان جنگ و عرصه نبرد فکری و تبلیغی و رسانه‌ای با دنیای استکبار هستیم و ما می‌توانیم با فعالیت فرهنگی و تبلیغی و مذهبی در این عرصه پیروز شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی تصریح کرد: در این صحنه نبرد آنچه کار ما در زمینهٔ تبلیغ، تبیین و نبرد روایت‌ها به‌پیش می‌برد و موتور پیش‌ران آن محسوب می‌شود همان فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تواصی به حق و صبر است.

وی اضافه کرد: دعوت همگانی یکدیگر به صبر و استقامت در برابر دشواری‌ها و مراقبت نسبت به معروفات و منکرات سبب می‌شود در عین مقابله با دشمنان و صبر در برابر مشکلات، بتوانیم مسیر رشد و توسعه را نیز بپیماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به اینکه جامعه کنونی ما به امید و رجاء نیاز دارد، افزود: بر این اساس اکنون یکی از ریشه‌ای‌ترین جهادها، جهاد امید است؛ زیرا دشمنان و دنیای استکبار تلاش می‌کنند با تهدیدها و تحریم‌های خود جامعه ما را ناامید سازند؛ اما در طرف مقابل نخبگان جامعه و به‌ویژه روحانیت باید امید و صبر را به جامعه القا کنند.

گفتنی است، در این مراسم با قدردانی از زحمات شش‌ساله حجت‌الاسلام علی خادمی به‌عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی به‌عنوان مدیرکل جدید این نهاد در استان معارفه شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات