۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۶۷۷۵۶۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

پیوند سیاست و دیانت راهبرد همیشگی علمای شیعه است

پیوند سیاست و دیانت راهبرد همیشگی علمای شیعه است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: پیوند سیاست و دیانت و مبارزه با طاغوت و ظالمان از اصلی‌ترین راهبردهای عالمان شیعه در طول تاریخ اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، به تبیین نقش و رسالت ویژه علما و روحانیان در جامعه دینی پرداخت.

وی حرکت تبلیغی و مبارزاتی عالمان شیعه در طول تاریخ اسلامی را از نقاط برجسته و افتخار روحانیت شیعه دانست و افزود: علمای تشیع هیچ‌گاه دین و سیاست را از یکدیگر جدا ندانسته و همواره در کنار فعالیت‌های دینی و مذهبی، اقدامات و برنامه‌های سیاسی را هم بر اساس مقتضیات زمان و شیوه‌های ویژه خود اجرایی می‌کردند.

وی اظهار کرد: به‌تبع همین سبک و شیوه علمای تشیع، اسلام در مناطق مختلف جهان گسترش یافت و توانست منشأ برکت و آثار نیک فراوانی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه حرکت و قیام امام خمینی (ره) نیز در تداوم همین سبک و مسیر علمای برجسته تشیع در طول تاریخ اسلامی بود، افزود: امام راحل با ورود به عرصه مبارزه با نظام ظلم و طاغوت و همراهی مردم با این حرکت، توانست رژیم ستم‌شاهی را سرنگون کرده و انقلاب و نظام اسلامی را پایه‌ریزی کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه انقلاب و نظام اسلامی در طول بیش از چهار دهه گذشته منشأ برکات و خدمات فراوانی بوده‌اند، اضافه کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی تشکیل و راه‌اندازی نهادها و مجموعه‌های فرهنگی مذهبی ازجمله سازمان تبلیغات اسلامی است؛ ازاین‌رو باید این سازمان را نیز مولود انقلاب دانست.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه می‌توانند با عملکرد شایسته خود زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت باشند؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان با نگاه جهادی، ظرفیت‌های طلاب و روحانیان و نیروهای حزب‌اللهی و انقلابی استان را شناسایی کرده و از توان آن‌ها استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: در این راستا تشکیل بانک اطلاعاتی از طلاب و روحانیان استان که در حوزه‌های علمیه مشهد مقدس و قم در حال تحصیل یا فعالیت هستند ضروری است؛ زیرا اکنون بسیاری از طلاب و روحانیان بومی استان در حوزه‌های علمیه قم و مشهد مشغول فعالیت‌های پژوهشی و علمی هستند و باید از ظرفیت‌های انقلابی و جهادی این افراد در بخش‌های مختلف استان استفاده کنیم.

گفتنی است، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، با تجلیل از خدمات شش‌ساله حجت‌الاسلام علی خادمی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی به‌عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان معرفی شد.

همچنین در حاشیه این مراسم از خانواده شهید مدافع وطن استوار مجید رجایی نجف‌آباد از شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی که اخیراً توسط گروه‌های تروریستی در سراوان استان سیستان و بلوچستان به درجه شهادت نائل شد نیز قدردانی شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات