۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۷۷۶۰۱

عیدی جهادی‌ها به یک خانواده بی‌سرپناه

عیدی جهادی‌ها به یک خانواده بی‌سرپناه
می‌گوید؛ به نیمه‌شعبان که رسیدیم حدود ۸۰ درصد از کار ساخت‌و ساز به اتمام رسیده بود و سرانجام در دوازدهم فروردین ماه مسکن آماده تحویل شد، باورمان نمی‌شد ولی اتفاق افتاد، با خودمان گفتیم؛ الوعده وفا! و کلید را تحویل صابخانه دادیم، این اولین کارمان نیست آخرین هم نخواهد بود... ما پای کاریم!

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ در سالی که گذشت شاهد اقدامات نیروهای جهادی‌ مازندرانی بودیم که به‌تازگی به اقدامی موثر برای رفع یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم که همان‌ " مسکن" است روی آوردند، همه ما می‌دانیم که داشتن مسکنی مناسب این روزها تبدیل به آرزو برای اقشار ضعیف جامعه شده است.

ساخت و ساز و تعمیر مسکن توسط نیروهای جهادی در حال حاضر عموما با اولویت روستانشینان صورت می‌گیرد و از آنجایی که نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام راحل و بهزیستی در پی رفع مشکلات مسکن مددجویان خود اقداماتی را در دستور کار قرار دادند، جهادی‌ها هدف خود را معطوف رفع نیازهای افرادی کردند  که تحت پوشش هیچ نهادی قرار ندارند.

 

*دور سفره هفت سین جهادی با لباس‌های خاکی جمع شدیم 

در لحظه تحویل سال ۱۴۰۰ اعضای یکی از این گروه‌های جهادی در حال ساخت‌وساز مسکن محرومان بودند که در نهایت دوازدهم فروردین ماه جاری خانه را به‌عنوان عیدی به تحویل صاحب‌خانه دادند.

مسیح مسلمی معاون موسسه تلاشگران ظهور (عج) آمل در این باره و در گفت‌وگو با فارس اظهار می‌کند؛ این موسسه از سال ۹۳ آغاز به‌کار کرد هدفش را معطوف محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف کرد و در این راستا علاوه بر استان مازندران در استان‌های دیگر در زمان بحران حضور پیدا کرد، ساخت مسکن محروم در فرامده محمودآباد یکی از اقداماتی است که کار احداث آن در ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ به پایان رسید.

 

وی با اشاره به حضور ۲۰۰ نیروی جهادی در این موسسه، می‌گوید؛ همچنین در سال جاری ۲۶ گروه جهادی وابسته به موسسه ما در حال برگزاری اردوی جهادی بودند، این  موسسه معاونت‌های مختلفی دارد که یکی از اینها کار شناسایی نیازمندان را بر عهده دارد.

*عیدی امسال گرفتنی نبود باید تا ۱۲ فروردین اهدا می‌شد

مسلمی یادآور می‌شود؛ اواخر سال ۹۹، هدف‌مان را معطوف ساخت یک باب مسکن برای یک کارگر روزمزد محمودآبادی که همسر و دو فرزند دارد و توان پرداخت اجاره خانه را تا حدی نداشته که در شب عید بدون سرپناه مجبور به اقامت موقت در خانه یکی از اهالی روستا شدند، کردیم، خوشبختانه این خانواده زمین برای ساخت خانه را در اختیار داشتند.

این نیروی جهادی آملی ادامه می‌دهد؛ درست ۲۷ اسفند‌ماه ۹۹ بود که راهی روستای فرامده محمودآباد شدیم، تعدادمان به ۲۰ نفر می‌رسید و حسینیه روستا برای اسکان‌مان آماده شده بود، اغلب نیروها جوان و مجرد بودند، خانواده ای که قرار بود صاحبخانه شوند با دیدن ما خوشحال شدند و برای انجام کار ساخت‌وساز اعلام آمادگی کردند، پدر، مادر و فرزندان خانواده پا به پای جهادی‌ها وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه کار ساخت بلافاصله آغاز شد البته از قبل بچه‌ها ترتیب کارهای ابتدایی را داده بودند، اضافه می‌کند؛ زمان زیادی نداشتیم وعده ما ۱۲ فرودین ماه بود به‌همین علت بدون هیچ وقفه‌ای پیش رفتیم، همچنین یک تیم پزشکی حمایتی در روستا مستقر کردیم تا به روستاییان خدمات بدهند.

 

*حال و هوای خانه و عیدی از سرمان پرید

آقای مسلمی یادآوری می‌کند؛ لحظه آغاز سال جدید سفره هفت سین کوچکی پهن کردیم و از خدا خواستیم تا پایان سال بتوانیم تعدادی مسکن مناسب برای محرومان بسازیم، مشاهده شادی در چهره این خانه که گویی در اوج ناامیدی امیدوار شدند موحب می‌شد دل‌مان هوای خانه نکند و حال و هوای عیدی از سرمان بپرد.

 

این عضو موسسه تلاشگران ظهور (عج) آمل، خاطرنشان می‌کند؛ روزها کار دسته جمعی می‌کردیم و شب‌ها از خستگی خیلی زود خواب‌مان می‌برد، همراهی و همدلی این خانواده در ساخت مسکن بی‌نظیر بود، هزینه تمام شده برای ساخت این مسکن بیش از ۱۵۰ میلیون تومان برآورد شد.

 

*الوعده وفا/ اهدای خانه به مستاجرانی که شب عید بی‌سرپناه مانده بودند

وی می‌گوید؛ به نیمه‌شعبان که رسیدیم حدود ۸۰ درصد از کار ساخت‌و ساز به اتمام رسیده بود و سرانجام در دوازدهم فروردین ماه مسکن آماده تحویل شد، باورمان نمی‌شد ولی اتفاق افتاد، با خودمان گفتیم؛ الوعده وفا! و کلید را تحویل صابخانه دادیم، این اولین کارمان نیست آخرین هم نخواهد بود... ما پای کاریم!

گفتنی است؛ شاید ساخت یک مسکن برای برخی‌ها کار خاصی نبوده و تنها ساخت یک خانه باشد ولی برای خانواده‌ای که سال‌ها طعم نداشتن سرپناه و استقلال را نچشیده و در خانه‌های استیجاری با امکاناتی که اختیاری نبود برای خودش دنیایی از آرزو است.

 

به گزارش فارس؛ این موسسه علاوه بر ساخت و تحویل مسکن به این خانواده نیازمند اقدام به تهیه لوازم منزل نیز کرد که کارشان قابل تقدیر است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
احسنت دست مریزاد اجرتون با آقا امیرالمومنین علی علیه السلام
0
0