۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۷۷۶۷۸
آیت الله رشاد مطرح کرد؛

ضرورت همدلی و کمک مومنانه در آستانه ماه مبارک رمضان

ضرورت همدلی و کمک مومنانه در آستانه ماه مبارک رمضان
آیت الله رشاد گفت: تقاضامندم در آستانه ماه رمضان افراد اهتمام لازم را برای حمایت از نیازمندان داشته باشند چه اینکه بسیاری از این نیازمندان اهل صیام و قیام‌ هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علی اکبر رشاد در ابتدای درس خارج فقه خود گفت: از جمله کلمات قصار امیرعدالت و امام حکمت، حضرت علی (ع)، این قطعه است که خطاب به کمیل بن زیاد فرموده است: اول اینکه، خانواده و خاندانت را به کسب مکارم اخلاق امر و ترغیب کن یعنی توی کمیل که خودساخته ای و قلب را از رذایل پرداخته ای به فکر اهل خودت باش و آن ها را ترغیب و تشویق کن تا به سمت کسب کرامتها و بزرگواری های خلقی و نفسانی و روحانی بروند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: دومین مطلب اینکه، اهلت را تشویق کن که شب هنگام و در لحظات تاریکی شب به دنبال حل مشکلات خلق بروند و به کار و شئون آنها بپردازند و به رفع مشکلاتشان اقدام کنند که شب هنگام که همه در سکوت و سکون هستند اینها در آنجا تلاش کنند.


وی بیان داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و شرایط کرونایی و گرانی‌هایی که بی‌داد می کنندو ضعف مدیریت و بی‌تدبیری نیز معضلات و مشکلات مردم را مضاعف کرده است و به شدت در مضیقه هستند.

آیت الله رشاد اظهار داشت: اکنون فاصله ای با قحطی نداریم و تنها تفاوت آن این است که چون دسترسی‌ها زیاد شده عده کمی درگیر شده اند و واقعیت این است که آحادی از جامعه ما قحطی‌زده هستند و همین که نمی توانند حداقل ضروریات زندگی را تامین کند به معنای قحطی است.

استاد حوزه علمیه تهران گفت: بنده همین جا به عنوان یک طلبه تقاضامندم که افراد اهتمام لازم را برای حمایت از مستمندان و نیازمندان داشته باشند چه اینکه بسیاری از این نیازمندان اهل صیام و قیام‌ هستند و باید بتوانند با آسودگی خاطر وارد میهمانی خدا بشوند و نماز و روزه‌ بپردازند و فعل بی‌صدای ما را خداوند خواهد شنیدو به تمام کسانی که صدای من به آنها می رسد عرض می کنم که متمکنین به داد غیرمتمکنین برسند./1399/

 

 

ارسال نظرات