۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۶۷۷۷۴۶
با آغاز موج چهارم ویروس کرونا در کشور صورت گرفت؛

انتقاد علما و روحانیان مازندران از بی تدبیری در جلوگیری از سفرهای نوروزی

انتقاد علما و روحانیان مازندران از بی تدبیری در جلوگیری از سفرهای نوروزی
مازندران - همزمان با شیوع موج چهارم ویروس کرونا در کشور جمعی از علما، روحانیان و ائمه جمعه مازندران از بی تدبیری مسؤولان به ویژه ستاد ملی کرونا به شدت انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، همزمان با شیوع موج چهارم ویروس کرونا در کشور و افزایش هر روزه شهرهای قرمز، جمعی از علما، روحانیان و ائمه جمعه مازندران از بی تدبیری مسؤولان به ویژه ستاد ملی کرونا به شدت انتقاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران با انتشار پستی در توئیتر شخصی خود از بی تدبیری ها در آغاز پیک چهارم کرونا انتقاد کرد.

وی با بیان این که با پایان تعطیلات نوروزی شاهد قرمز شدن وضعیت غالب شهرها هستیم، افزود: آیا مسؤولان استانی و ستاد کرونا پیش بینی چنین وضعی را نمی کردند؟

حجت الاسلام والمسلمین لائینی به حضور گسترده مسافران در ایام تعطیلات نوروز به مازندران اشاره کرد و گفت: در شرایط خاص کرونایی و تردد بیش از دو میلیون مسافر به استان، این وضعیت بحرانی قابل پیش بینی بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان افزود: مازندران باز هم متحمل هزینه این بی تدبیری ها شده است.

امام جمعه بابل:

نماز جمعه نخستین جایی است که با تغییر رنگ تعطیل می کنند

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل نیز با بیان این که تاوان مسافرت های نوروزی را مردم مازندران باید بپردازند، گفت: درصد قابل توجه تست کرونای افرادی که به مازندران آمدند مثبت شد.

وی با بیان این که متأسفانه آمار بالای بیماران در بابل هشدار خطر را به ما می دهد، افزود: نخستین جایی که با تغییر رنگ خود را نشان داده و تعطیل می شود نماز جمعه است.

امام جمعه بابل با اشاره به این که در شرایطی که بسیاری از متخصصان نسبت به سفرهای گسترده نوروزی هشدارهای لازم را داده بودند، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه مسؤولان امر بدون توجه به هشدارها زمینه ساز آغاز موج چهارم کرونا در کشور شدند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

آغاز خیز چهارم کرونا، نتیجه سهل انگاری و بی تدبیری مسؤولان است

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در گفت وگویی آغاز خیز چهارم کرونا در کشور را نتیجه سهل انگاری و بی تدبیری مسؤولان ستاد ملی کرونا دانست.

وی افزود: باید تدابیر لازم در خصوص برخی فعالیت های اجتماعی، توریستی و گردشگری در ایام عید نوروز در نظر گرفته می شد که عامل این همه مشکلات در بخش شیوع و ابتلا به این ویروس پیش نمی آمد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: مسؤولان ستاد ملی کرونا در حالی اماکن مذهبی و برنامه های دینی را به راحتی تعطیل و ممنوع می کنند که سفرهای نوروزی و حضور گسترده مسافران در اماکن گردشگری و توریستی بدون هیچ محدودیتی انجام شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید مسؤولان ستاد کرونا باید پاسخگوی افکار عمومی باشند، ادامه داد: رفتار متناقض آقایان در طول این مدت همچنان ادامه دارد و هر روز شاهد تصمیم غیر کارشناسی تازه ای هستیم.

معاون فرهنگی و تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

مردم نباید تاوان تصمیم گیری های اشتباه مسؤولان را بدهند

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران نیز در گفت و گویی با ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده در کشور، این شرایط محصول تصمیم گیری های نادرست مسؤولان در ستاد ملی کرونا دانست.

وی با بیان این که ستاد ملی کرونا باید در ایام تعطیلات نوروز محدودیت های لازم را برای مسافرت ها اعمال می کرد، افزود: متأسفانه مازندران به دلیل حضور بیش از دو میلیون مسافر در طول روزهای اخیر در وضعیت بحرانی به سر می برد.

معاون فرهنگی و تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مردم نباید توان تصمیم گیری های اشتباه مسؤولان را بدهند، بیان داشت: ستاد کرونا بدون توجه به هشدارهای متخصصان امر به راحتی سفر به شهرهای مختلف به ویژه شمال کشور را آزاد گذاشت و همین امر موجب شیوع سریع ویروس در کشور شده است.

حجت الاسلام صادقی، اعمال محدودیت ستاد کرونا برای امکان مذهبی و برنامه های دینی را خنده دار توصیف کرد و افزود: مسؤولان به جای تعطیل کردن اماکن دینی که خود در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جایگاه نخست قرار دارند باید جلوی سفرهای بی رویه و سایر برنامه های غیر ضروری را می گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران به جز چهار شهر مازندران بقیه شهرهای استان در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برند./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمدعلی ارشد مداح استانی
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۲
این حرف ها چه فایده ای دارد
چرا مردم را بسیج نکردید و خودجوش همه راهای منتهی به استان را نبستید
زمانی این کار عملی میشود که سیاست غلط دولت کزایی روحانی کثیف را نادیده گرفته بسیجیان خودجوش راه های ورودی رو می بستند
حتی با درگیری و ضرب وشتم
پدر مردم دراومده ،تازهجنابان بیانیه میدن ،ما نگرانیم
لعنت خدا بر هر کسی که میتونه کار کنه ونمیکنه
فرق شما نماینده ولی فقیه وامام جمعه بابل و رییس حوزه ،با اون روحانی رییس جمهور کزایی چیه همه فقط بعد مشکل ای وای ایوای می کنید
شما پیش برید ببینید ما نمیایم پای کار
0
0
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
سلام.
مگر رهبری بر لزوم توجه به توصیه های وزارت بهداشت تاکید نکردند؟ چرا عده ای در ستاد به حرف وزارت بهداشت گوش ندادند و مسافرتها در نوروز رو ممنوع نکردند تا امروز اینطور ویروس در کشور گسترش پیدا نکنه؟
جواب جانهایی رو که به خاطر بی تدبیری بعضی از اعضای ستاد، از دست می رن چه کسی میده؟
بیش از یک ساله که داریم با این ویروس زندگی میکنیم نمی دونستند مسافرت ها ویروس رو گسترش میده؟ خدایا به تو پناه می بریم و از تو یاری میخوایم.
0
0