۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۶۷۷۷۵۱
بسته انتخاباتی رسا؛

از جعل خبر علیه رئیسی و قالیباف تا ثبت نام ۷ داوطلب برای خبرگان قم

از جعل خبر علیه رئیسی و قالیباف تا ثبت نام ۷ داوطلب برای خبرگان قم
اخبار انتخاباتی امروز شاهد جوسازی‌ها و جعل خبر علیه آیت الله رئیسی و قالیباف و ثبت نام ۷ داوطلب نامزدی انتخابات میاندوره‌ای خبرگان قم بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با گذشت روزها آرام آرام به ایام انتخابات 1400 نزدیک می شویم و هر روز که می گذرد تب و تاب انتخاباتی شدت بیشتری می گیرد.

در این میان برخی برای انتخابات ریاست جمهوری و برخی برای انتخابات میاندوره ای خبرگان اعلام کاندیداتوری می کنند.

ما در این بسته خبری سعی داریم تا به صورت روزانه اهم اخبار انتخاباتی را به سمع و نظر مخاطبان گرامی برسانیم.

تا کنون سعید محمد، سید عباس نبوی، محمد غرضی، علی مطهری ، محمدرضا عارف، عزت الله ضرغامی، دهقان برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرده اند.

طبق برخی گمانه زنی ها آیت الله رئیسی، قالیباف، سعید جلیلی، رضا اردکانیان، سید حسن خمینی، محمود احمدی نژاد، محمد جواد ظریف، حمیدرضا حاجی بابایی، مهرداد بذرپاش، علی لاریجانی، فتاح، محسن هاشمی، محسن رضایی، عباس آخوندی، سید حسن قاضی زاده هاشمی، محمد مخبر، اسحاق جهانگیری، سورنا ستاری، مسعود پزشکیان،صادق خرازی، جهرمی وزیر ارتباطات و علیرضا زاکانی از مهم ترین کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری هستند.

از جعل خبر علیه رئیسی و قالیباف تا ثبت نام ۷ داوطلب برای خبرگان قم

جعل خبر علیه رئیسی و قالیباف در یک روز/ اتاق تخریب علیه جریان انقلاب آغاز به کار کرده است؟

بازار شایعات که این روزها داغ‌تر از همیشه است، امروز بار دیگر به سراغ رؤسای قوه قضائیه و مقننه آمد.

نخستین خبر کذبی که امروز به شکل وسیعی در فضای مجازی منتشر شد، خبر استعفای آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی از قوه قضائیه برای حضور در انتخابات و مشخص شدن جایگزین وی بود.

این خبر از سوی مدیر روابط عمومی قوه قضائیه تکذیب شد. همچنین اعلام شد که رئیس دستگاه قضا، در راستای سفرهای استانی خود فردا به استان همدان سفر خواهد کرد و مشکلات قضایی این استان را از نزدیک پیگیری خواهد کرد.

تکذیب حضور آیت الله اعرافی در دستگاه قضا 

مدیرحوزه‌های علمیه شایعات موجود در فضای مجازی و منتسب به خود را تکذیب کرد.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه هم شایعات منتسب به خود در فضای مجازی مبنی بر استعفای آیت الله رئیسی رییس قوه قضاییه و خبر جایگزینی وی در دستگاه قضا را تکذیب کرد.

دروغ دیگری که امروز منتشر شد، خبر خلع درجه از سردار جمال الدین آبرومند از نزدیکان رئیس‌مجلس به دلیل فساد اقتصادی بود. کمی بعد مشخص شد که این خبر نیز صحت ندارد.

همزمانی دو خبر جعلی علیه دو رئیس قوه و دو کاندیدای بالقوه جریان انقلابی که اتفاقا هر دو از سرمایه انسانی بالایی برخوردارند قابل تامل است و می تواند منشا تحلیل صاحبنظران درباره احتمال راه‌اندازی اتاق تخریب کاندیداهای احتمالی جریان انقلاب باشد.

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم بازار شایعات و اخبار دروغ روز به روز بیشتر می‌شود. در این میان آنچه برای مخاطب از نظر سواد رسانه‌ای حائز اهمیت است، در مرحله اول تحت تأثیر قرار نگرفتن و جلوگیری از بازنشر این خبرهاست و در مرحله بعد، پیگیری منابع اخبار و اطمینان از صحت و سقم آن‌هاست.

قاضی‌زاده‌هاشمی ثبت‌نامش در انتخابات ریاست جمهوری را تأیید کرد

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رییس مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه 18 فروردین با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اخباری مبنی بر اعلام کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: من در انتخابات ثبت نام خواهم کرد و در انتظار تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان هستم.

وی افزود: جریانی می‌خواهند شورای نگهبان را با جوسازی و هوچی‌گری تحت فشار قرار دهند در حالی که ویژگی‌های رجل سیاسی و مذهبی در قانون مشخص شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  ریاست جمهوری را تعریف کرد و گفت: ریاست جمهوری یعنی اداره و هماهنگی داخلی و بیرونی کشور که باید با شناخت سیاست داخلی و خارجی، اقتصاد و امنیت و مسائل اجتماعی و فرهنگی همراه باشد.

وی افزود: رییس جمهور باید برای اصلاح امور برنامه داشته باشد و مسائل را بشناسد همچنین راهبرد مشخصی برای اصلاح داشته باشد و علاوه بر تحول خواهی و شجاعت توانایی برای بسیج کردن در راستای تحول نیز از ویژگی‌هایش باشد.

از جعل خبر علیه رئیسی و قالیباف تا ثبت نام ۷ داوطلب برای خبرگان قم

دعوت جمعی از حوزویان از آیت الله رجبی برای انتخابات خبرگان قم

جمعی از حوزویان قم در بیانیه‌ای، از آیت‌الله رجبی دعوت کردند تا در انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری شرکت کند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ان الله یامرکم ان توءدوا الامانات الی اهلها…» (نساء/۵۸)

محضر حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمود رجبی(زید عزه)

سلام علیکم

با احترام اینجانبان ضمن تکریم مرتبت عالِم ربانی، فقیه پارسا و انقلابی، فقید سعید حضرت آیت الله محمد یزدی(ره) و پاسداشت منزلت و فضایل آن مرحوم در مقام نمایندگی مردم شریف قم در مجلس خبرگان رهبری، و نظر به امکان فراهم شده برای انتخابات، از جنابعالی که از برجسته‌ترین یاران و شاگردان آن مرحوم و هم‌چنین نماینده اسبق مردم قم در مجلس خبرگان حضرت آیت الله محمد مؤمن قمی(ره) هستید و سالیان درازی در محضر علامه‌ی بصیر و فقیه و حکیم مجاهد حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره) در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی استفاده کرده‌اید و همواره مورد اعتماد هر سه فقیه انقلابی و دیگر بزرگان گذشته و حاضر حوزه می‌باشید و در فاعلیت و کمال انقلابی بحمد الله دارای سوابق روشنی هستید، درخواست داریم با توجه به پایگاه والای حوزه‌ی علمیه‌ی قم و هم‌چنین جایگاه ملی و بین المللی شهر جهاد و اجتهاد، ضمن نام‌نویسی در انتخابات میاندوره مجلس خبرگان رهبری در این استان، به دعوت مصرانه و وفادارانه و انتخاب انقلابی مردم دیار کریمه اهل بیت سلام الله علیها پاسخ بگویید.

امیدواریم به مدد الهی و عنایات امام عصر عجل الله فرجه الشریف و رهبری شایسته و حکیمانه امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(ادام الله ظله العالی) راه تعالی کشور و انقلاب تا ظهور ولایت عظمیٰ(ارواحنافداه) با صلابت و اقتدار طی گردد. ان‌شاءالله.

۱۸ فروردین ۱۴۰۰

وفقنا الله و ایاکم لما یرضیه

جمعی از مدرسین و اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم

تقاضای جامعه وعاظ انقلابی از آیت‌الله سعیدی برای کاندیداتوری خبرگان از قم

جامعه وعاظ انقلابی نیز طی نامه ای از آیت‌الله سعیدی برای کاندیداتوری خبرگان از قم دعوت کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

انتخاب خبرگان و فقهای شایسته که واجد ویژگی‌های فقاهت، شجاعت و بصیرت و دارای اندیشه انقلابی باشند از تکالیف بزرگ الهی برعهده آحاد ملت است. از این رو اگر در این انتخاب مسامحه نمایند و خبرگان را براساس موازین شرعی و قانونی انتخاب نکنند، چه بسا خساراتی به اسلام و کشور وارد می‌شود که جبران‌‌ناپذیر است. به همین دلیل ما امضاکنندگان این نامه بنا بر مسؤلیت شرعی و قانونی از حضرتعالی که مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب هستید و دارای شایستگی‌های فقهی، بصیرت، شجاعت و نیز مقبولیت درمیان اقشار مختلف مردم قم هستید دعوت می‌نماییم که با ورود به عرصه انتخابات خبرگان رهبری، از طرف مردم انقلابی قم کاندیدای خبرگان رهبری شوید.

امیدوارم که مردم قم همانگونه که در طول تاریخ انقلاب اسلامی، نقش خود را در حمایت و صیانت از نظام اسلامی انجام داده‌اند با انتخاب حضرتعالی گام دیگری در تشکیل و تکمیل اعضای انقلابی خبرگان رهبری در برابر صف آرایی دشمنان بردارند که همواره در اندیشه به انحراف کشاندن این مجلس مهم داشته‌اند.

نام نویسی ۷ داوطلب نامزدی انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان در قم

فرماندار قم در پایان روز هجدهم فروردین ماه، از ثبت نام ۷ داوطلب برای دومین انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه قم خبر داده است./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یعقوب عزیزی
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
از این دست گزارش ها به صورت روزانه کار کنید
0
0