۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۷۷۷۹۳
معاون آموزش حوزه علمیه لرستان:

حوزه علمیه برادران لرستان ظرفیت پذیرش ۲۰۰ طلبه نو ورود را دارد

حوزه علمیه برادران لرستان ظرفیت پذیرش ۲۰۰ طلبه نو ورود را دارد
لرستان - حجت الاسلام موسوی از اعلام امادگی برای پذیرش ۲۰۰ طلبه جدیدالورود خبر داد و گفت: مهم‌ترین ملاک در پذیرش نخبه پروری است.

حجت الاسلام سیدمحمد باقر موسوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به پذیرش حوزه علمیه برادران لرستان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و بیان داشت: نام نویسی داوطلبان ورود به حوزه علمیه از 20 اسفند 99 آغاز شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه پذیرش طلاب در سطح یک و پایه اول صورت می گیرد، افزود: نام نویسی داوطلبان تا 18 تیرماه سال جاری(زمان برگزاری آزمون کتبی) ادامه دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 12 مدرسه علمیه برادران در سراسر استان لرستان آماده پذیرش طلاب جدیدالورود هستند و معیار پذیرش در مدارس کیفیت محوری است.

حجت الاسلام موسوی ظرفیت پذیرش طلاب جدید الورود را 200 نفر اعلام کرد و عنوان داشت: با توجه به ملاک کیفیت محوری ما حاضر نیستیم به هر قیمتی 200 نفر را جذب کنیم، هرگز کیفیت فدای کمیت نمی شود.

وی ادامه داد: پذیرش داوطلبان پس از آزمون، براساس لیاقت، استعداد داوطلب و پس از تحقیق میدانی و برگزاری مصاحبه و دوره های آموزشی و اخلاقی اختبار و تثبیت انجام می شود.

نخبه پروری، از رسالت های حوزه علمیه است

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و شرایط حاکم بر جامعه اظهار داشت: در راستای اطلاع رسانی به خانواده ها و آگاه بخشی به جامعه نسبت به نحوه و مهلت پذیرش حوزه علمیه از ظرفیت های تبلیغی، رسانه ای، فضای مجازی، صدا و سیما و دیگر ظرفیت ها استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش جوانان علاقمند، با استعداد و توانمند در حوزه علمیه فرصتی برای ارتقای سطح کیفی و علمی در مدارس علمیه است و حوزه علمیه همواره به سمت نخبه پروری در حرکت است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات