۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۷۷۸۰۹
در ادامه جنایات حکام آل سعود؛

تاثیرات هولناک به کارگیری سلاح‌های ممنوعه بر کودکان یمنی

تاثیرات هولناک به کارگیری سلاح‌های ممنوعه بر کودکان یمنی
اقدام ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی سعودی‌ها در به کارگیری سلاح‌های ممنوعه موجب شده است ابتلا به انواع سرطان ها، پنج برابر افزایش یابد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، چهار کودک یمنی مبتلا به نوعی سرطان پوستی و تشدید شده بر اثر به کارگیری سلاح‌های ممنوع شده در سطح بین المللی، ازجمله قربانیان جنایات وحشیانه ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی سعودی‌ها هستند که به کارگیری این سلاح‌ها موجب شده است ابتلا به انواع سرطانها، پنج برابر افزایش یابد

این چهار برادر و خواهر در سنین کودکی به غدد سرطانی در ناحیه صورت مبتلا شده اند که سموم ناشی از بمب‌ها و موشک‌های به کار گرفته شده در حملات جنگنده‌های متجاوزان سعودی و آمریکایی به روستای کتاف در استان صعده یمن بر شدت بیماری و رنج و مشقت آنان افزوده است.

تشدید محاصره تحمیلی به یمن و جلوگیری از سفر این کودکان به خارج برای درمان نیز باعث شده است درد و رنج آنان دو چندان شود.

شرف الدین الموشکی خبرنگار المسیره در گزارشی از صنعاء گفت ناصر، محمد، عبیر، آمنه؛ چهار کودکی هستند که سن بزرگترین آنان از ۱۲ سال فراتر نمی‌رود.

آن‌ها در ناحیه صورت به ناهنجاری‌های مادرزادی از نوع سرطان پوست مبتلا هستند که گاز‌ها و سموم ناشی از حملات هوایی متجاوزان سعودی-آمریکایی به روستای آنان در منطقه کتاف در استان صعده بر شدت بیماری شان افزوده است.

پدر این بچه‌ها گفت: «این بیماری از زمان تولد دیده شد و در دوران هفت یا هشت ماهگی پس از تولد نیز خفیف بود، اما پس از بمباران روستا بر التهاب و شدت بیماری آن‌ها افزوده شد. گاز‌های ناشی از این بمباران‌ها بر آنان تأثیر گذاشت.»

آسیب وارد شده به محمد و ناصر، بیشتر از خواهرانشان است، زیرا محمد و ناصر هنگام حمله هواپیما‌های ائتلاف متجاوز به نزدیکی خانه شان خارج از خانه بودند.

خبرنگار افزود پدر این بچه‌های مبتلا به سرطان صورت از رنج و مشقت زیادی سخن می‌گوید که متجاوزان باعث و بانی اش هستند و باعث شده است این کودکان از ساده‌ترین حقوق کودکان حتی آموزش محروم شوند.
پدر این بچه‌ها بیش از ۱۴ میلیون ریال یمنی برای درمان فرزندانش هزینه کرده و بار‌ها بین صعده و صنعا برای درمان آن‌ها رفت و آمده کرده است.

محاصره تحمیلی متجاوزان به فرودگاه بین المللی صنعاء و تعطیلی آن بر رنج و مشقت وی و فرزندانش که برای درمان نیاز دارند به خارج سفر کنند، افزوده است.

پدر کودکان گفت: «دکتر‌ها می‌گویند سرطان پوست به عمل جراحی نیاز دارد، اما متجاوزان، یمن را محاصره کرده اند و امکان سفر به خارج وجود ندارد. محاصره باعث شده است نتوانیم به خارج برویم. ان شاء الله امکان عمل جراحی به وجود آید. خواستار گشودن فرودگاه برای چنین مواردی هستیم. کودکان چه گناهی کرده اند؟»

یکی از این کودکان گفت: «می خواهیم درمان شویم و مانند سایر کودکان درس بخوانیم.»

دکتر حمود الحسینی رئیس بخش سرطان کودکان در بیمارستان الجمهوری صنعاء گفت: «این موارد و مراجعه به این مرکز به سبب تعطیلی فرودگاه در حال افزایش است. بیماران سرطانی همانند سایر بیماران از این وضع رنج می‌برند. برخی از آنان به پرتودرمانی نیاز دارند. این مرکز در حد توان تلاش می‌کند خدمات شیمی درمانی یا پرتودرمانی ارائه کند، اما اگر بیمار به عمل جراحی نیاز داشته باشد این مرکز توانش را ندارد، زیرا امکان عمل جراحی سرطان در این مرکز وجود ندارد.»

خبرنگار گفت طرف‌های ذیربط در وزارت بهداشت یمن تأکید کردند موارد ابتلا به سرطان در یمن در طول تجاوز به این کشور به پنج برابر افزایش یافته و علتش نیز استفاده از سلاح‌های ممنوع شده در سطح بین المللی است که علیه یمنی‌ها این سلاح‌ها به کار گرفته می‌شود./۹۸۸/

منبع: شبکه تلویزیونی المسیره

ارسال نظرات