۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۶۷۷۸۸۵
نماینده مجلس:

باید از نامگذاری سال به عنوان «فرمان رهبری» نام ببریم

باید از نامگذاری سال به عنوان «فرمان رهبری» نام ببریم
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نگاهی که رفع مشکلات را در بیرون جستجو می‌کند بزرگترین مانع در رشد و اعتلای اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابع وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در کرمان اظهار داشت: در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال 1400 با عنوان تولید، پشتیبانی، مانع‌زدایی‌ها و در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مقابله با تحریم‌ها و مشکلات ناشی از شیوع کرونا به منظور مساعدت با کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان به مرحله اجرا درخواهد آمد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از آغاز تحولات اقتصادی بعد از تشکیل دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در صورتی که نگاه به درون و استفاده از ظرفیت‌ها فراهم شود اطمینان داریم اقتصاد ایران مسیر خود را طی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: موانع موجود در کشور در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که موانع نرم‌افزاری نگاه و نگرش به نحوه فعالیت‌های اقتصادی در کشور است و نگاهی که رفع مشکلات را در بیرون جستجو می‌کند بزرگترین مانع در رشد و اعتلای اقتصاد کشور است.

پورابراهیمی از به کار بردن عنوان شعار برای نامگذاری‌های سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی خودداری کرد و گفت: به کار بردن واژه شعار مفهوم محتوایی خوبی ندارد لذا باید از نامگذاری سال به عنوان فرمان رهبری نام ببریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امروز اگر در کشور علی‌رغم تمام مشکلات و شرایط موجود توانسته‌ایم مقاومت کنیم به دلیل رویکرد مقاومت و عقبه جریان اعتقادی و فکری مردم است که در آیین تشییع سپهبد شهید سلیمانی به نمایش گذاشته شد.

پورابراهیمی با بیان اینکه ارکان اصلی نظام مردم و رهبری هستند، تاکید کرد: امروز حجت بر ما تمام است و رهبری فرمودند بروید بررسی کنید چه کارهایی می‌توان انجام داد و چه موانعی را می‌توان برطرف کرد.

وی تاکید کرد: در ابتدا اثر تحریم‌ها زیاد هستند اما در دراز مدت می‌تواند این اثرات به صفر برسد لذا اگر دولتی عقیده داشته باشد حل مشکلات در گرو مذاکرات است آیا در راستای سرمایه‌گذاری‌های داخلی کاری انجام می‌دهد؟

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز منتظریم آمریکایی‌ها با تغییر دولت می‌خواهد چه کند در حالی که به ما ربطی ندارد لذا ما در حوزه مذاکرات نیز باید مطالبات مردم را بگیریم اما گره زدن به آن خطای راهبردی است.

پورابراهیمی گفت: زمانی برجام قبول شد برخی از مسئولان فکر کردند تحریم‌ها بر طرف می‌شود، اقتصاد درست و همه چیز تمام شد لذا نیازی به چین و روسیه و دیگر کشورها نداریم.

وی در پایان با اشاره به پایان کار دولت دوازدهم افزود: نگاه ما به مدیران سیاسی نیست و مدیرانی که توانمندی و عملکرد خوبی داشته‌اند خارج از نگاه سیاسی دولت‌ها می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند لذا مدیران تا آخرین روزهای پایان دولت با جدیت فعالیت‌های خودشان را ادامه بدهند.

ارسال نظرات