۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۶۷۸۰۲۶

جزییات حادثه در تاسیسات هسته ای نطنز

جزییات حادثه در تاسیسات هسته ای نطنز
رییس سازمان انرژی اتمی در واکنش به حادثه در تاسیسات نطنز، گفت: ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه حق خود را برای اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران محفوظ می دارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، روز یکشنبه خبر وقوع حادثه در تاسیسات هسته ای نطنز بازتاب های وسیعی پیدا کرد. عده ای موضوع را به قطع برق نسبت دادند؛ عده ای دیگر از خرابکاری گفتند و اخبار و تحلیل هایی هم از دست داشتن موساد حکایت داشت.

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در واکنش به حادثه روز یکشنبه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز گفت: اقدام علیه مرکز غنی سازی نطنز، نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم های ظالمانه است.

صالحی افزود: در روز ملی فناوری هسته ای آخرین دستاوردهای دانشمندان جوان و پرتلاش کشور به نمایش گذاشته شد و همزمان نیز چشم انداز رفع تحریم ها کاملاً آشکار شد.

 وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته ای حق خود را برای اقدام علیه عاملان و آمران و مباشران محفوظ می دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: همچنین برای ناکام گذاشتن اهداف آمران این حرکت تروریستی، جمهوری اسلامی ایران با جدیت گسترش فناوری هسته ای از یک سو و گسترش برای رفع تحریم های ظالمانه از سوی دیگر ادامه خواهد داد.

علل حادثه در دست بررسی است و متعاقبا اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز در گفت وگویی اعلام کرد: بامداد امروز حادثه ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن ( نطنز ) رخ داد که خوشبختانه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است.

وی افزود: علل حادثه در دست بررسی است و متعاقبا اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

واکنش نماینده مجلس به اختلال در شبکه برق سایت هسته‌ای نطنز

مالک شریعتی نماینده مجلس در توییتر نوشت: ‏این اتفاق در سالگرد روز ملی فناوری هسته ای و در خلال تلاش ایران برای وادار کردن غربی ها به ‎لغوتحریمها بسیار مشکوک به خرابکاری و نفوذ است.

همین امروز پس از اطلاع در مجلس در حال پیگیری ابعاد و جزییات موضوع هستیم و پس از جمع بندی اعلام نظر خواهد شد.

موساد در حادثه نطنز دست داشت

از سوی دیگر کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به نقل از منابع اطلاعاتی غربی اعلام کرد که موساد (سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی) در حادثه امروز تأسیسات نطنز دست داشته است. بر اساس اعلام این رسانه صهیونیستی، «این حمله خساراتی به همراه داشته است».

بی‌سابقه‌ترین خرابکاری‌ در برنامه هسته‌ای در انتظار ایران است

مسعود براتی، تحلیلگر سیاسی در توییتر نوشت: ‏این را هم یادآوری کنم بد نیست.

کشوری که تحت بی‌سابقه‌ترین رژیم‌های بازرسی و نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، باید منتظر بی‌سابقه‌ترین خرابکاری‌ها در برنامه هسته‌ای خودش باشد.

/841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
انشااله کی قراره این تیم های مسئول بازبینی بشوند؟؟؟!!
1.شهادت سردار همیشه جاوید شهید سلیمانی
2.حادثه نطنز
3.شهادت دانشمند هسته ای دکتر فخری زاده
4.حادثه نطنز
5.؟؟؟؟!!!
امیدوارم مسئولان با قاطعیت با مسئولین خاطی برخورد کنند
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
به نظر من باید نطنز رو به یه آزمایشگاه پیشرفته تبدیل کنیم و تاسیسات رو به دل کوه ببریم چرا که در این چند سال جاسوسان آژانس به اندازه کافی اطلاعات برای خرابکاری جمع کرده اند
1
0
ضابطی
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
منتظریم به یاری خداوند متعال ظرف چند ماه آینده با روی کار آمدن دولت انقلابی مدیران کارآمد و انقلابی تاسیسات هسته‌ای رو در دست بگیرند و راه نفوذ رو سد کنند
2
0
ناشناس
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
ميشه لطفا در درجه اول از حق محفوظ ما براى جلوگيرى از چنين اقدامات تروريستى استفاده كنين بعد عاملان رو تهديد كنين؟ آخه اين چه حصار امنيتى دور حساسترين تاسيسات كشوره كه هر بار به يه شكل شكسته ميشه؟ يه بار نرم افزارى، يه بار انفجارى، يه بار ترور، و حالا قطع برق؟ چجوريه كه آنها ميتوانند اين همه خاىًن داخلى اجير كنن؟ ريشه مشكل كجاست؟
ناشناس
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
ببینید تا حالا چند اقدام این چنینی و ترور را توی خاک همین مملکت انجام دادند. اسراییل از یک طرف بخاطر این پیشرفت‌های هسته‌ای ناامید و مایوسه و از طرف دیگر هم بخاطر وضیعت برزخی ما که نه جزء دارندگاه سلاح اتمی هستیم و نه آنچنان به صنعت رسیدیم که بتونیم از این طریق گلیم خیلی از مشکلات را از آب بیرون بکشیم خوشحال و امیدواره که میتونه این فناوری را در ایران معیوب کنه. وضعیت برجام هم که اینه و هنوز مجوز خیلی از کارها را توی این صنعت نداریم. بخاطر همین هم هست که داره دست به این کارها میزنه. باید از برزخ بیرون آمد و تکلیف را مشخص کرد. اگر بازدارندگی هسته‌ای داشتیم اسراییل جرات این موش و گربه بازی‌ها را نداشت. چرا نمیخواهید باور کنید که اسراییل توی این کشور پایگاه یا شعبه‌ی اطلاعاتی داره؟ وگرنه چجوری تونسته این همه اقدام خرابکارانه و ترور انجام بده توی این خاک؟ باید کاری انچام داد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
چرا این سایت مورد حمله قرار میگیره و اینکه چه عاملی باعث شده که براحتی حمله انجام بشه ؟ جز درز اطلاعاتی از جاسوسان آژانس عاملی دیگه میشه گفت؟
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
سلام همچنان که مشتاق دیدن ادامه گاندو 2 هستیم، خوبه آقای مجتبی امینی، گاندو 3 را در باره کارشناسان نفوذی در تاسیسات حساس بسازند که پارسال و امسال طی دو انفجار، ضربات مهلکی به صنعت هسته ای (پارسال تولید سانتریفوژ و امسال غنی سازی) زدند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
آیا اسراییل بهترین زمان را برای ضربه زدن به ایران انتخاب کرده ؟ چرا که میداند ایران بخاطر مذاکرات برجام نمیخواد و یا نمیتونه واکنش نشان دهد
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
در کمتر از 10 ماه دو حادثه خرابکاری در صنعت غنی سازی. همه جای دنیا مسئولین در چنین شرایطی استعفا میدهند. آقای صالحی شما شایستگی لازم را ندارید. استعفا بدهید.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
بالاخره ترمز اين صهيونيست ها بايد كشيده شود. بس است اين همه تحقير!!
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
دفعه اولی نیست که داخل نطنز داره این اتفاقات میوفته بهتره به جای تمرکز بر عوامل خارجی بر روی عوامل داخلی هم تمرکز بشه و باید مسئولین کشوری پاسخگو باشن نه اینکه توپ رو به زمین عوامل خارجی بندازن که قصور و تقصیر خودشون رو پاک کنن...هر چند که شکی نیست عوامل خارجی مقصرند و باید تبعات کارشان را بپذیرند اما این اتفاق دفعه اول نیست و جریانات نفوذی درکاره و مسئولین داخلی نسبت به اقدامات خودشان باید پاسخگو باشند
1
0
سبحانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
کشوری که تحت بی‌سابقه‌ترین رژیم‌های بازرسی و نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، باید منتظر بی‌سابقه‌ترین خرابکاری‌ها در برنامه هسته‌ای خودش باشد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
مذاکرات موفق ؟ خیلی بده که آدم بعد از 5 سال حرفهای قشنگ از مذاکراتی که فقط فشار مضاعف روی دوش ملت گذاشت باز هم دم از مذاکرات موفق بزنه !! چند بار دیگه باید سرت کلاه بگذارند تا متوجه بشی اروپا شما را سر کار گذاشته ؟ چرا متوجه نمیشی که همانها که پشت میز مذاکره به شما لبخند میزنند و قول مساعد میدهند چراغ سبز به خرابکاران نشان میدهند و پول و امکانات و اطلاعات آنها را تامین میکنند !!
1
0
لادن
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
توی این کادر نوشته: «ارسال نظر». ما بیان می‌کنم اما شما سانسور می‌فرمایید!
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
متاسفانه اخبار غیر رسمی از درصد بسیار بالای تخریب نطنز خبر می دهد
0
0