۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۶۷۸۰۷۲
نماینده ولی فقیه در استان سمنان مطرح کرد؛

نگاه ویژه قرارگاه‌های مردمی به محرومان/ تابع ستاد کرونا هستیم

نگاه ویژه قرارگاه‌های مردمی به محرومان/ تابع ستاد کرونا هستیم
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان، قرارگاه‌های مردمی می‌بایست به محرومان و آسیب دیدگان از کرونا، نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی ظهر دوشنبه در جلسه قرارگاه پیامبر اکرم (ص) مساجد استان سمنان به میزبانی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه ماه رمضان خوان رحمت و ویژه خداوند برای مؤمنان است و باید همه از نعمات الهی بهره‌مند شوند، تاکید کرد: باید زمینه را برای بهره‌گیری همه اقشار جامعه از این ماه فراهم کرد.

وی با بیان اینکه باید از این ماه برای خودسازی و دوری از گناهان به نحو احسن استفاده شود، افزود: استفاده از ظرفیت مساجد یکی از راه‌هایی است که می‌تواند برای حل مشکلات مردم به کار آید از سوی دیگر باید در این ماه خدا، به یاد محرومان و به خصوص آسیب دیدگان از کرونا هم بود و به آنها نگاه ویژه‌ای داشت.

همه تابع قانون هستیم

امام جمعه سمنان درباره محرومیت زدایی در ماه رمضان نیز بیان کرد: کار در حوزه محرومیت زدایی در واقع رسالتی مقدس است لذا همه باید در تقویت قرارگاه پیامبر اکرم (ص) همکاری داشته باشند و از سوی دیگر دوام انقلاب اسلامی به تقویت مساجد است لذا تلاش شود تا قرارگاه‌های مذکور با اولویت مساجد به خوبی عمل کنند.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه در زمینه برگزاری مراسم مذهبی تابع قوانین ستاد کرونا هستیم، گفت: باید تابع دستورات باشیم اما از سوی دیگر از ستاد کرونای استان نیز درخواست می‌کنیم تا محدودیت‌ها برای حضور مردم در مساجد را به حداقل کاهش دهد.

کمک‌های مردمی در قالب رزمایش مواسات

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان در رزمایش مواسات به نیازمندان کمک شد، گفت: توزیع ۵۳۰ سری جهیزیه و توزیع ۲۶۰ هزار بسته معیشتی در سطح استان یکی از درخشان‌ترین اقدامات در حوزه کمک به آسیب دیدگان از کرونا و محرومان جامعه بود که به کمک مردم، بسیجیان، ادارات و… تأمین و توزیع شد.

سردار حمید دامغانی با بیان اینکه خدماتی که مردم و بسیجیان و داوطلبان در قالب طرح شهید سلیمانی دادند سبب شد تا کاهش چشم‌گیری در زمینه فوتی‌های کرونا داشته باشیم، افزود: در ماه مبارک رمضان قرارگاه‌های مساجد در محلات باید در حوزه طرح شهید سلیمانی و رزمایش مواسات و ایجاد معنویت در محلات تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

ارسال نظرات