۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۷۸۰۸۰

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز
منظور از تحریم‌های ناسازگار با برجام چیست؟، حراست از وین با تبدیل خرابکاری در نطنز به قطعی برق ساده!، انفجار در سایت هسته‌ای نطنز چه نکاتی را به دنبال دارد؟، ۴ شرط بازگشت ایران به تعهدات برجامی بخشی از تازه‌های شبکه‌های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا، منظور از تحریم‌های ناسازگار با برجام چیست؟، حراست از وین با تبدیل خرابکاری در نطنز به قطعی برق ساده!، انفجار در سایت هسته‌ای نطنز چه نکاتی را به دنبال دارد؟، 4 شرط بازگشت ایران به تعهدات برجامی بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

 

منظور از تحریم‌های ناسازگار با برجام چیست؟

کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: در میانه مذاکرات وین با شرکت اعضای برجام و با حضور غیرمستقیم آمریکا، رابرت‌مالی در مصاحبه‌ای ابراز داشت که آمریکا باید تحریم‌های ناسازگار با برجام را رفع کند تا ایران از منافع توافق هسته‌ای بهره‌مند شود، ولی منظور از واژه «ناسازگار» چیست؟

برخلاف تصور خوش‌بینانه برخی رسانه‌ها و کارشناسان که این عبارات را به «لغو همه تحریم‌های غیربرجامی دوره ترامپ» معنا کرده‌اند، چنین معنایی واقع‌بینانه نیست. دولت بایدن بی‌شک اهرم‌های فشاری که از دولت ترامپ به ارث برده را به راحتی کنار نمی‌گذارد.

در عین حال معنای عبارت رابرت‌مالی را می‌توان تعلیق تحریم‌های متن برجام و هم‌چنین بعضی تحریم‌های پس از خروج آمریکا از برجام دانست که آسیب اقتصادی بیشتری در پی داشته‌اند. اینکه کدامین تحریم‌های دوره ترامپ مد نظر خواهد بود، بستگی به رویکرد آمریکا نسبت به احیای توافق دارد.

اگر آمریکا قصد داشته باشد هم‌چنان احیای برجام را گروگان توافقی دیگر نماید، احتمالاً علاوه بر تحریم‌های برجامی، برخی تحریم‌هایی که با برچسب «عدم اشاعه» و علیه برنامه هسته‌ای بوده را لغو کند و نه چیزی بیشتر.

ولی در صورتی که بخواهد اندک منافع اقتصادی برای ایران فراهم کند، محتمل است برخی تحریم‌ها علیه نهادهای اقتصادی مانند بانک مرکزی، پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد و فروش نفت ایران را مرتفع سازد. گرچه با برچسب‌های دیگری نظیر «مبارزه با تروریسم» وضع شده باشند.

در هر حالت تحریم‌ها با برچسب‌های غیرهسته‌ای مانند «مبارزه با تروریسم» یا «نقض حقوق بشر» که علیه بعضی نهادها و شخصیت‌های نظامی، قضایی یا امنیتی وضع شده، باقی خواهد ماند و دولت آمریکا آن‌ها را نامنطبق با متن برجام قلمداد نخواهد کرد.

پافشاری ایران بر لغو تمامی تحریم‌ها یک الزام راهبردی است که عدول از آن نه تنها دستاورد معتنابهی نخواهد داشت، بلکه با باقی ماندن تحریم های غیربرجامی، زمینه برای فشار بیشتر و اجبار جمهوری اسلامی برای مذاکره و امتیازدهی بر سر موضوعات توان موشکی و سیاست های منطقه ای کشور، فراهم خواهد شد.

 

حراست از وین با تبدیل خرابکاری در نطنز به قطعی برق ساده!

کاربرفضای مجازی در توییتر نوشت: ‏

دقت کنید!

به این حرکت عملیات روانی و فریب افکار عمومی گفته می‌شود!

خرابکاری در یکی از حساسترین مراکز هسته‌ای کشور و نفوذ تا مغز استخوان صنعت هسته‌ای،آنهم در زمان مذاکره هسته‌ای با دشمنان را(قطع برق در نطنز) معرفی میکند،حراست از وین اولویت است!

حراست از وین با تبدیل خرابکاری در نطنز به قطعی برق ساده!

 

 

انفجار در سایت هسته‌ای نطنز چه نکاتی را به دنبال دارد؟

کاربرفضای مجازی در توییتر نوشت:

 ‏انفجار در سایت هسته ای نطنز چند نکته را به دنبال خواهد داشت:

۱- اسراییل این اطمینان را به امریکا می دهد که کنترل تاسیسات هسته ای ایران را در دست دارد.

۲- اسراییل قادر به محدود کردن ابزار چانه زنی ایران با غرب خواهد بود

۳- نفوذی های اسراییل در داخل کشور اماده هر عملیاتی هستند

انفجار در سایت هسته‌ای نطنز چه نکاتی را به دنبال دارد؟

 

 

۴ شرط بازگشت ایران به تعهدات برجامی

احسان خاندوزی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اگر طرفهای برجامی در مذاکرات تقاضاهای معین مانند ۳.۶۷ درصد برای سقف غنی سازی داشته باشند در مقابل ما هم باید شرایط معین داشته باشیم.

۱.تضمین صادرات ۲.۳ میلیون بشکه نفت در روز

۲.آزادسازی ۱۵ میلیارد دلار داراییهای خارجی مسدود شده ایران

۳.معامله تا ۴ میلیارد دلار ماهانه در سویفت

۲ تا ۳ ماه برای راستی آزمایی  محقق شدن رفع تحریم

۴ شرط بازگشت ایران به تعهدات برجامی

 


محسن رضایی: ما اهل اقدام و عمل هستیم نه وعده و شعار

محسن رضایی در واکنش به توییت محمدعلی آهنگران در توییتی نوشت: ‏پسرم، محمدعلی عزیز! برای باز گرداندن اعتمادِ مردم  راهی جز صداقت و فروتنی در مقابل مردم و پایان دادن به تبعیض در اداره کشور وجود ندارد. ما اهل اقدام و عمل هستیم نه وعده و شعار.

محسن رضایی: ما اهل اقدام و عمل هستیم نه وعده و شعار

 

 

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات