۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۷۸۰۸۶

تدارک ۱۰۰ خدمت تخصصی سپاه امام رضا در حاشیه شهر مشهد

تدارک ۱۰۰ خدمت تخصصی سپاه امام رضا در حاشیه شهر مشهد
سپاه امام رضا(ع) به فعالیت‌های مجموعه طرح شهید سلیمانی اضافه و سبب شده تا با توان و قدرت مضاعفی این مسئله پیش برود تا ذره‌ای از آلام دردمندان کاسته شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، طرح شهید سلیمانی تاکنون در سراسر کشور و استان خراسان رضوی و به ویژه در حاشیه شهر مشهد در زمینه کنترل بیماری کرونا و شناسایی آن بسیار موفق کرده است.

در برهه‌ای که وضعیت مشهدمقدس آبی شده بود همگان به این مسئله اذعان داشتند که اجرای صحیح و منطقی این طرح سبب شده تا میزان شیوع بیماری به طرز محسوسی کاهش پیدا کند اما دریغ از اینکه بی‌تدبیری‌ها در زمینه مقابله با کرونا تمام رشته‌ها را پنبه کرد و اینک بار دیگر طرح شهید سلیمانی باید جور این بی‌تدبیری را بکشد.

البته طرح شهید سلیمانی در این زمینه خود را محدود به شناسایی محله محور بیماران مبتلا به کرونا نکرد بلکه در کنار آن رزمایش مواسات را نیز با قدرت پیش برد و احسان و نیکوکاری را در دستور کار قرار داد.

اینک که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌ایم فعالیت سپاه امام رضا(ع) نیز به فعالیت‌های مجموعه طرح شهید سلیمانی مضاف شده و سبب شده تا با توان و قدرت مضاعفی این مسئله پیش برود تا ذره‌ای از آلام دردمندان کاسته شود.

محمود صادقی وزین؛ معاون سپاه امام رضا(ع) در این زمینه می‌گوید: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی، تا کنون بیش از 250 هزار بسته معیشتی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد توزیع شده است.

صادقی وزین با اشاره به اینکه شناسایی مجموعه‌های اقتصادی برای کمک هر چه بیشتر به حاشیه شهر و توجه به وضعیت معیشت مردم و شرایط زندگی مردم ساکن در مناطق کم برخوردار همواره مورد تاکید رهبر معظم رهبری است خاطرنشان کرد: در این راستا در قالب برنامه شهید سلیمانی برنامه تامین و توزیع بسته‌های معیشتی در میان خانوارهای نیازمند در دستور کار سپاه امام رضا علیه السلام قرار گرفته است.

وی گفت: سپاه امام رضا علیه السلام بیش از 100 خدمت را در حاشیه شهر مشهد در حال انجام دارد که از این تعداد 6 مورد بصورت تخصصی و ویژه به موضوع درمان پرداخته شده است.

صادقی وزین به طرح مسجد، سنگر سلامت که با عنوان طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نام دارد اشاره کرد و افزود: این طرح از اوایل آذر ماه با هدف لبیک به ندای رهبری در زمینه کمک به مردم برای برون رفت از بحران ویروس منحوس کرونا توسط سپاه کلید خورد تا بعنوان بازویی قوی در کنار خادمان سلامت، نگاهی خاص به آسیب دیدگان کرونا داشته باشد.

وی با بیان اینکه این طرح توجهی ویژه به حاشیه شهرها دارد ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌های اقتصادی در این بحران کرونا ضربه خورده‌اند و به تعطیلی کشیده شده‌اند از این رو بحث معیشت مردم از اولویت‌های ویژه این طرح قرار گرفت تا بتوان مردم حاشیه شهر را برای برون رفت از بحران ویروس منحوس کرونا همراهی کرد و در صدد تامین مباحث معیشتی آنان بود.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه بیش از 40 هزار بسته معیشتی به خانواده‌های درگیر کرونا تحویل داده شده است، ابراز کرد: در این طرح هیچ هزینه ای به مردم و ارگان های دولتی و خصوصی تحمیل نشده است و اقدامات این طرح بصورت کاملا خودجوش توسط خود مردم بوده است که همراهی ادارات و سازمان های خصوصی برای بهتر اجرا شدن این طرح قابل توجه است و قطعا برای رهایی از این بحران چنین همراهی و هماهنگی را می طلبد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات