۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۷۸۱۱۹
بسته انتخاباتی رسا؛

از ادعا‌های عجیب و غریب احمدی نژاد تا رقابت ۳۴۲ نفر بر سر یک کرسی در مجلس!

از ادعا‌های عجیب و غریب احمدی نژاد تا رقابت ۳۴۲ نفر بر سر یک کرسی در مجلس!
در این بسته انتخاباتی، اخباری شامل سخنان انتخاباتی برخی چهره های شاخص و رقابت ۳۴۲ نفر برای رقابت برسر یک کرسی باقیمانده حوزه انتخابیه تهران تقدیم خوانندگان محترم می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، انتخابات ریاست جمهوری از مهم ترین و حساس ترین انتخابات ها در هر کشوری محسوب می شود.

در حال حاضر بیش از دو ماه دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و هر روز که می گذرد شاهد اظهارات انتخاباتی افراد مختلف از طیف ها و حزب های مختلف هستیم.

با داغ شدن اخبار انتخابات، درصدد هستیم تا اهم این اخبار را در بسته انتخاباتی رسا گرد هم آورده و در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

در بسته انتخاباتی امروز، اخباری شامل اعلام کاندیداتوری امیرآبادی فراهانی برای انتخابات، سخنان انتخاباتی افراد مختلف و چهره های شاخص اصول گرا واصلاح طلب و گمانه زنی هایی درباره انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و رقابت ۳۴۲ نفر برای رقابت بر سر یک کرسی باقیمانده حوزه انتخابیه تهران تقدیم خوانندگان محترم می کنیم.

از ادعا‌های عجیب و غریب احمدی نژاد تا رقابت ۳۴۲ نفر بر سر یک کرسی در مجلس!

امیرآبادی: برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام می‌کنم

امیرآبادی در گفت وگویی گفت: استعفایم از هیأت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در جلسه روز گذشته هیئت رئیسه مجلس پذیرفته شد و آقای حیسنعلی حاجی دلیگانی جایگزین بنده شد.

وی افزود: به دلیل اینکه قرار است در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو ثبت‌نام کنم، لازم بود تا از این هیئت استعفا بدهم.

خطای راهبردی جریان انقلاب پیش‌فرض گرفتن پیروزی در انتخابات است

حداد عادل رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نیز در نشست شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: خطای راهبردی برخی در جریان انقلابی این است که این رقابت را ساده و پیروزی را پیش‌فرض تلقی کرده‌اند.

از ادعا‌های عجیب و غریب احمدی نژاد تا رقابت ۳۴۲ نفر بر سر یک کرسی در مجلس!

دعوت سعید جلیلی برای وحدت در انتخابات بر مبنای «پاسخ معتبر» به مسائل مردم

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس همگان را برای وحدت در انتخابات بر مبنای «پاسخ معتبر» به مسائل مردم دعوت کرد.

سخنان سفیر فرانسه در تهران را چگونه باید تعبیر کرد؟

اظهار نظر برخی مقامات غربی از جمله سفیر فرانسه در تهران حاکی از آن است که طرف غربی به‌دنبال استفاده جدی از حربه بازگشت به برجام و برداشته‌شدن تحریم‌ها به عنوان یک متغیر جدی در فضای سیاست داخلی ایران است.

دفتر تحکیم وحدت: احزاب ما رای را به جای طلب کردن از مردم از پدرخوانده‌های سیاسی طلب می‌کنند

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای به رئیس نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان و دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: متاسفانه احزاب ما رای مردم را به جای طلب کردن از خود مردم، از پدرخوانده‌های سیاسی و آن هم پشت درهای بسته طلب می‌کنند.

تاج زاده: با معرفی نامزدها مسؤولیت آن‌ها را باید برعهده گرفت

مصطفی تاج‌زاده: اگر نامزد اصلی اصلا‌ح‌طلبان تایید نشود، اکثریت قاطع اعلام می‌کنند که در انتخابات نامزد معرفی نخواهند کرد و با معرفی نامزدها مسوولیت آن‌ها را باید برعهده گرفت.

محسن هاشمی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری شرط گذاشت

کرباسچی دبیرکل کارگزاران سازندگی خبر داد محسن هاشمی ظرفیت خوبی از نظر اجرایی دارد منتها برای حضور دو شرط مطرح کرده که به نظر من معقول هم است، این دو شرط این بود که خود را به عنوان کاندیدای منفرد و مستقل مطرح نمی‌کند و اصلاح‌طلبان بخواهند که بیاید.

دوم اینکه مشکلی در بحث صلاحیت نداشته باشد. او اکیدا معتقد است که به خاطر حضور در یک کرسی فضا دو قطبی نشود.

از ادعا‌های عجیب و غریب احمدی نژاد تا رقابت ۳۴۲ نفر بر سر یک کرسی در مجلس!

روحانی: همزمان با انتخابات رفراندوم برگزار کنید!

مصطفی تاجزاده بعد از سخنان روحانی درباره رفراندوم پیشنهاد داده هم‌زمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری رفراندوم برای برگزاری مذاکره مستقیم با آمریکا صورت گیرد تا رئیس‌جمهور آینده فارغ از هر جناح سیاسی طبق نتیجه این رفراندوم عمل کند.

ظاهرا اصلاح‌طلبان سعی دارند از این پیشنهاد در روزهای آتی به عنوان یک برگ برنده استفاده کرده و نظام را تحت فشار مذاکره با آمریکا بگذارند.

همچنین شنیده شده است قرار است بر پایه این پیشنهاد یک نظرسنجی تهیه شود و نتیجه‌اش را در رسانه‌های خود منتشر کنند.

عبور از لاریجانی بازگشت به اصلاح طلبی

شرق نوشت: اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر به‌دلیل حمایت از آقای روحانی در دو انتخابات 92 و 96 و برای حمایت از لیست ائتلافی امید در انتخابات مجلس دهم هزینه‌های زیادی داده‌اند و همین موضوع باعث شده است که در این دوره ترجیح دهند از نامزد غیراصلاح‌طلب استفاده نکنند. آقای لاریجانی شخصیت قابل احترامی است و رفتارهای معتدلی در سیاست دارد اما او اصلاح‌طلب نیست و اگر قرار باشد از او حمایت شود، همان شرایطی بر اصلاح‌طلبان رقم می‌خورد که در این‌سال‌ها رقم خورده است و در بر همان پاشنه خواهد چرخید

داوری: احمدی‌نژاد خودش را «ولیّ خدا» و «یلتسین ایران» می‌داند/ هر کسی از او انتقاد می کرد می گفتیم صهیونیست و دشمن امام زمان است

مشاور احمدی‌نژاد: احمدی نژاد دوست داشت بورس سقوط کند و مردم به فلاکت بیفتند تا به خیابان ها بریزند و او دوباره بالا بیاید.

از سال ۹۱ می گوید ۳ ماه دیگر نظام سقوط می کند. فکر می کند "یلتسین ایرانی است و به غرب و اسرائیل و عربستان پالس می دهد تا از او حمایت کنند.

او به مهدویت حول محور خودش اعتقاد دارد و به نظرم دچار نوعی بیماری اختلال روانی و توهم است.

بقایی گفت او در جایگاه انبیا و اولیاء الهی است و ما فقط باید از ایشان تمکین کنیم.

احمدی نژاد در حوزۀ خصوصی و شخصی‌اش گفتار و رفتار خاصی دارد و در حوزۀ عمومی گفتار و رفتار دیگری دارد. این حقیقت باید به جامعه گفته شود.

راه‌اندازی «سامانه مجازی» اصلاح‌طلبان برای تهیه لیست شوراها

سید حسن رسولی عضو جبهه اصلاحات ایران در گفتگو با خبرنگار مهر: جبهه اصلاحات ایران برای رسیدن به لیست واحد در مراکز استان‌ها بنا دارد از سامانه سراسری انتخاب نامزدها استفاده کند. این سامانه طراحی و تصویب شده و بر اساس آن مشخص می‌شود چه کسانی به عنوان چهره‌های سیاسی منتسب به اصلاح‌طلبان و بر اساس چه سازوکاری شناسایی می‌شوند.

محمدرضا عارف: اصلاح‌طلبان در عملکرد دولت سهم دارند/ بیش‌از اندازه برای روحانی مایه گذاشتیم

محمدرضا عارف رئیس شورای منحله سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید: در نتایج کارنامه دولت روحانی همه اصلاح‌طلبان سهم دارند.

عارف در گفتگو با وب‌سایت جماران با تشریح رابطه میان اصلاح‌طلبان و دولت روحانی گفت: به‌هرحال دولتی که روی کار آمده بود موردحمایت اصلاح‌طلبان قرار داشت و بیش‌ازاندازه نیز برای حمایت از آن مایه گذاشتیم. باید بگویم ما هزینه‌های غیرضروری را در حمایت از این دولت پرداختیم ولی به‌هرحال شرایط طوری رقم خورد که این دولت هم در سال ۹۲ و هم ۹۶ بارأی اصلاح‌طلبان روی کار بیاید. ازاین‌رو، در استیضاح‌ها، تذکرها و تحقیق و تفحص‌های انجام‌شده این موضع را دنبال کردیم و موفق هم شدیم و خوشبختانه می‌توانم بگویم فراکسیون امید منویات و برنامه‌های خود را تا حدود زیادی پیش برد.

علی مطهری: به صلاح نیست سید حسن خمینی وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری شود

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس دهم صبح امروز (دوشنبه ۲۳ فرودین‌ ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه نظرتان در مورد تلاش برای حضور سید حسن خمینی به انتخابات چیست، اظهار داشت: به نظرم به صلاح نیست که ایشان وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری شود. 

وی افزود: من همچون شهید مطهری نیز که بر آن تاکید داشت معتقدم که روحانیون نباید وارد این عرصه شوند مگر در شرایط ضرور بنابراین اکنون باید خودشان تشخیص دهند که شرایط ضرور است یا خیر. 

مطهری با بیان اینکه روحانیت باید کنار مردم باشد، مجددا یادآور شد: معتقد نیستم که روحانیت وارد انتخابات شود. صلاح نیست که سید حسن خمینی وارد شود و بستگی به نظر خودش دارد. اگر در شرایط اضطرار نیستیم صلاح نیست که او ورود کند.

از ادعا‌های عجیب و غریب احمدی نژاد تا رقابت ۳۴۲ نفر بر سر یک کرسی در مجلس!

صندلی خالی نماینده تهران نصیب کدام چهره می‌شود؟

انتخابات «میان‌دوره ای» یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در ۶ حوزه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بهار و کبودرآهنگ»، «آستانه اشرفیه»، «میانه»، «گچساران و باشت» و «تفرش و آشتیان» برگزار می‌شود؛ فاطمه رهبر، عیسی جعفری و محمدعلی رمضانی، منتخبان سه حوزه تهران، بهار و کبودرآهنگ و آستانه اشرفیه بودند که بر اثر ابتلا به بیمار کرونا جان باختند.

در حوزه انتخابیه میانه هم به دلیل رد صلاحیت یکی از دو منتخب راه یافته به مرحله دوم، تکلیف دومین کرسی مشخص نشده و به انتخابات میان‌دوره ای موکول شد؛ همچنین در حوزه «تفرش و آشتیان» با ابطال انتخابات از سوی شورای نگهبان (به دلیل تخلفات فرد منتخب در زمینه مدرک تحصیلی) و نیز در حوزه انتخابیه گچساران و باشت به دلیل رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون (به دلیل تخلفات مالی و انتخاباتی)، قرار بر برگزاری انتخابات میان‌دوره گذاشته شد.

اما در میان این ۶ کرسی، حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیشتر از دیگر حوزه ها در کانون توجه بوده و آمد و رفت چهره‌های سیاسی و نمایندگان ادوار به ستاد انتخابات استان در یک هفته گذشته، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

به گفته شکرالله حسن‌بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران، طی شش روز ثبت‌نام از داوطلبان (تا روز شنبه ۱۴ فروردین)، ۳۴۲ نفر برای رقابت بر سر یک کرسی باقیمانده در حوزه تهران ثبت‌نام کرده‌اند که پرونده آنها وارد مراحل بررسی صلاحیت توسط هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت استانی و هیات مرکزی نظارت (شورای نگهبان) می‌شود

در میان ۳۴۲ داوطلب نشستن بر یک صندلی حوزه تهران، نام برخی چهره‌های آشنا هم به چشم می‌خورد که می‌توان به این اشخاص اشاره کرد؛

۱. محمد اسماعیل کوثری؛ وی نماینده مردم تهران در دوره‌های هشتم و نهم و رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم بود و پس از نمایندگی، در قرارگاه ثارالله (ع) به عنوان جانشین فرمانده کل سپاه مشغول به خدمت شد.

۲. علیرضا محجوب؛ چهره اصلاح‌طلب و دبیرکل خانه کارگر که در دوره‌های پنجم تا دهم نمایندگی مردم تهران را برعهده داشت، اما در انتخابات دوره یازدهم و با شکست کامل فهرست اصلاح‌طلبان، تنها ۹۵ هزار و ۴۰۰ رأی به دست آورد و از راهیابی به مجلس باز ماند.

۳. حمید رسایی؛ عضو جبهه پایداری و نماینده دوره‌های هشتم و نهم تهران که در انتخابات دوره‌ دهم ابتدا رد صلاحیت شد، اما با برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای، سودای نمایندگی از اصفهان را پیدا کرد و با ثبت‌نام مجدد و ارائه مدارک جدید و تایید صلاحیت، از این حوزه نامزد شد، اما از راهیابی به مجلس بازماند و در مجلس یازدهم نیز، همین سرنوشت را پیدا کرد.

۴. زهرا سعیدی مبارکه؛ وی که خود را مستقل معرفی کرده، در مجلس دهم از حوزه انتخابیه مبارکه (اصفهان) به مجلس راه یافت، اما در دوره یازدهم ترجیح داد از شهر بزرگتری مثل اصفهان راهی مجلس شود، اما نتوانست رأی مردم را کسب کند؛ وی حالا شانس نمایندگی‌اش را از تهران امتحان می‌کند.

۵. ایرج ندیمی؛ نماینده مستقل و نزدیک به اصلاح‌طلبان که در دوره‌های هفتم و نهم به نمایندگی از مردم لاهیجان و سیاهکل به مجلس راه یافت، اما در دوره هشتم و دهم از نشستن بر صندلی نمایندگی باز ماند و در سال ۹۵ به عنوان مشاور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه منصوب شد. وی حالا برای نشستن بر یک صندلی باقیمانده تهران مجددا ثبت‌نام کرده است.

۶. نادر قاضی‌پور؛ نماینده مردم ارومیه در دوره‌های هشتم، نهم و دهم و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بود که در دوره یازدهم رد صلاحیت شد. او هم حالا با ثبت‌نام در انتخابات میان‌دوره ای تهران، می‌خواهد شانسش را برای تایید صلاحیت و راهیابی دوباره به بهارستان امتحان کند./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
چون سهام به این داوری نداده بوده یه جاش می سوزه. ملت که می داند احمدی نژاد با ملت بوده و خودش را فدای ملت کرده. این همه مخالفت کردن با احمدی نژاد. باج ندادن او بوده است. اینکه داوری بوده. حتی بنی صدر که ریس جمهور هم بوده و فرمانده کل قوا هم بوده تا عزلش کردن همه نسبتی می داده. ببینید ملت چه میگن.
2
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۶
با سلام و احترام بر آقای احمدب نژاد، از آنجا که تلاشهای پی در پی و شبانه روزی ایشان در آرزوی بدست آوردن مقام ریاست جمهوری ، بی ثمر مانده است ، برای تسکین قلب نازک ایشان که در تب و تاب دلسوزی برای مردم عزیز ایران در آتش شعله ور جلز و ولز میکند همه باهم یک دل و یکصدا از ته دل و با صمیمیت فریاد می زنیم : ای لولو جان ای لولو ، زانگه که بردی ممه ، من شده ام بی هلو __ ساز بگم بگم نیز ، صدا ندارد دگر ندارد، آی لولو جان آی لولو ، کردی مرا خون جگر ، با که کنم درد دل ، دل شده تبدیل به گِل ، مانده ام اکنون غریب ، نمی خورد کس فریب ، آی لولو جان آی لولو ، پناه برم بر کجا؟ ، بغیر از اهل دجا ؟ ، نتیجه ای نداده رفتن من به سی سخت ، شد آرزو برایم رئیس جمهور شدن ، تکیه زدن بر آن تخت ، آی لولو جان آی لولو ، ممه را بمن پس بده ، منتی بر من بنه ، گر بشوم من رئیس تو را کنم کاسه لیس ، آی لولو جان آی لولو ، ماندم بدون هلو . اللهم نجحنا في هذا الامر و الا دمر لولو أمام أعیننا تکریماََ لبایدن أو ترامپ .
2
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
از آنجا که پدر داماد آقای احمدی نژاد خبر داده است که احمدی نژاد با رأی چهل میلیونی رئیس جمهور می شود ، برای شادی روح تازه در گشتگان از خبرهای آبکی ، باز هم بطور دسته جمعی بخوانیم : احمدی نژاد دلاور _گر چه نداردیاور _ار نداری تو باور __بخر یک بنز خاور __آماده کن سماور __دعوت بکن ز داور __هم ممه وهم لولو __کنار هم دوقولو __حاضر بکن در آن دم __نیار به ابروان خم __فریاد بزن می آید __از همه چیز می پاید __قدری زرشک بادمجان __آب کن بریز تو فنجان __همه بنوشند ز شادی __از مژده ای که دادی . نر جو أن لا یضر اللولو الی الممة هذه المرة مطلقاََ.
0
0
سالار
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
همینطور رصدهای دقیقتونو ادامه بدین
0
0