۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۷۸۱۵۲
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

استقلال کشور در گرو ایمان مردم است

استقلال کشور در گرو ایمان مردم است
حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: استقلال و عزت کشور ما در گرو ایمان مردم است و ایمان ما در گرو علمای عاملی است که متصدی رساندن رسالت پیامبر خدا و ائمه اطهار هستند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی در مراسم افتتاحیه ساختمان اداری مرکز خدمات استان آذربایجان غربی ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه به نقش و جایگاه علما در جامعه اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند کسی که عالمی را احترام کند مرا احترام کرده است و هرکسی مرا احترام کند خداوند را احترام کرده است.
وی بیان کرد: راه سعادت در پیروی از پیامبر گرامی اسلام است و علمای عامل کسانی هستند که راه پیامبر را به مردم نشان می‌دهند و میراث دار پیامبر هستند.

رئیس مرکز خدمات گفت: استقلال و عزت ما در گرو ایمان مردم است و ایمان ما در گرو علمای عاملی است که متصدی رساندن رسالت پیامبر خدا و ائمه اطهار به مردم هستند.

وی ادامه داد: در 200 سال گذشته در هر جنگی بخشی از کشور جدا شده است ولی در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار نگرفت؛ این افتخار جز با ایمان مردم که برخاسته از تلاش علما است چیز دیگری نبود.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی افتتاح ساختمان اداری مرکز خدمات استان را تبریک گفت و از مدیرکل و همکاران مرکز خدمات استان درخواست کرد برای رفع کاستی‌ها و خدمت به طلاب و روحانیون شیعه و سنی استان بیش از گذشته تلاش کنند.

وی با اشاره به جامعه هدف مرکز خدمات گفت: در ایران اسلام چهار مجموعه حوزوی مربوط به برادران، خواهران، اهل سنت و طلاب غیر ایرانی وجود دارد که تمام آنها تحت پوشش مرکز خدمات قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: جمع دیگری از طلاب هستند مانند ائمه جمعه و جماعات و منبری‌ها که جزء هیچ‌کدام از این چهار مجموعه نیستند و این افراد نیز تحت پوشش مرکز خدمات نیز قرار دارند.

رئیس مرکز خدمات از مسئولان استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه برای همکاری با مرکز خدمات در افتتاح ساختمان اداری قدردانی کرد و افزود: شما به قشر خدمتگزار و فداکاری که برای استقلال کشور تلاش می‌کنند خدمت کرده‌اید و ان‌شاءالله خداوند این خدمت را جبران خواهد کرد./1350/

ارسال نظرات