۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۶۷۸۱۶۶
به همت اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان؛

مهرواره محله همدل در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود

مهرواره محله همدل در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود
خوزستان - معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از اجرای مهرواره محله همدل در ماه مبارک رمضان خبرداد.
حجت الاسلام احسان فرد آقایی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز از اجرای مهرواره محله همدل در ماه مبارک رمضان خبرداد و بیان داشت: یکی از برنامه‌های مهم اداره کل تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان جشنواره محله همدل است، این طرح در سه بعد ملی، استانی و شهرستانی در محلات خوزستان به اجرا خواهد رسید.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد:  مقدمات این کار در استان کلید خورده و اکنون درحال برنامه ریزی جهت اجرای آن در ماه مبارک رمضان هستیم.

حجت الاسلام فردآقایی فلسفه وجودی این طرح را پاسخگویی به ندای رهبر معظم انقلاب در خصوص تأکید بر زنجیره تواصی دانست و عنوان داشت: فلسفه وجودی این کار توصیه به مردم جهت شرکت در کار خیر است به این صورت که هرکدام از مساجد، مراکز فرهنگی، هیئات مذهبی و جوانان مؤمن و صالح انقلاب مشکلات محله خود با استفاده از توان و ظرفیت درونی مساجد و مجموعه‌های فرهنگی مورد پایش جدی قرار می‌دهند؛ ضمن اینکه همه مردم محله را به همراهی می‌طلبند تا با همکاری یکدیگر گرهی از مشکلات آن محله کاسته شود.

 وی در خصوص نحوه مشارکت محله‌ها در این مهرواره گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.ham-del.ir ضمن ارائه مشکلات محله خود و راهکار‌هایی جهت اجرای امور در این جشنواره شرکت کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به نحوه داوری و شناسایی طرح‌های برتر تصریح کرد: پس از ارائه مشکلات یک محله و راهکار‌های رفع آن زحمات افراد و مجموعه‌ها در مرحله شهرستان مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ پس از آن تعدادی از فعالیت‌های حل شده به مرحله استانی ورود و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند در نهایت بخشی از این فعالیت‌ها به شرط دارا بودن قابلیت اجرا به دفتر مرکزی سازمان تبلیغات اسلامی در تهران ارسال شده و طرح‌های برتر مورد حمایت مالی جدی قرار می‌گیرند.  

حجت الاسلام فرد آقایی ادامه داد: با توجه به وضعیت کشور رفع مشکلات همراهی مردم را می‌طلبد و ورود مردم می‌تواند گشایش‌های خوبی را سبب شود.

وی در نظر گرفتن ضریب آرا مردمی در ارزیابی طرح‌ها را از نکات قابل توجه در این مهرواره خواند و گفت: درصدی از انتخاب مجموعه‌ها برای راهیابی به مراحل بالاتر وابسته به آرا مردم است که همین عامل موجب دغدغه مندی بیشتر مردم برای رفع مشکلات آن شهرستان خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان گفت: این طرح تا عید غدیر ادامه خواهد داشت؛ امیدواریم که با اجرای آن شاهد حل بخش قابل توجهی از مشکلات محلات در استان باشیم. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات