۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۷۸۳۵۸

منبرهای خیابانی اهواز در قالب طرح انصارالحجه

منبرهای خیابانی اهواز در قالب طرح انصارالحجه
خوزستان - طرح تبلیغی طلاب و روحانیون اهواز به صورت منبرهای سیار تحت عنوان طرح انصار الحجه (عج) در اهواز آغاز شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، طرح تبلیغی طلاب و روحانیون اهواز به صورت منبر‌های سیار تحت عنوان طرح انصار الحجه (عج)، با حضور آیت الله موسوی جزایری، زعیم حوزه‌های علمیه در خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده، ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، حجت الاسلام محمد مهدی نبی زاده، مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خوزستان و جمعی از طلاب و روحانیون شرکت کننده این طرح از درب حوزه علمیه امام خمینی (ره) اهواز آغاز شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محمد مهدی نبی زاده، مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خوزستان در رابطه با ماهیت این طرح تبلیغی بیان داشت: امروز هر حرکتی که در راه تبلیغ و رساندن پیام دین به مردم جامعه صورت گیرد به یقین کار مبارکی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان فعالیت‌های فرهنگی را  بر دو قسم خاص و عام تقسیم نمود و عنوان داشت: رسالت کار فرهنگی خاص انسان سازی است که مصداق آن در خوزستان به ویژه اهوازدر مساجد صورت می‌گرفته و اکنون نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام نبی زاده با بیان اینکه رسالت فعالیت فرهنگی عام اتمسفرسازی، فضاسازی و جوسازی است؛ تصریح کرد: در این مسئله با نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم کار فرهنگی خاص و انسان سازی زمانی میسر می شود که هر دو در یک فضا قرار گیرند؛ امروز موفقیت این است که بتوانیم کار‌های فرهنگی عام را انجام دهیم.

در ادامه حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده، ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان با تأکید بر لزوم مطالعه طلاب و روحانیون پیش از منبر‌های مختلف گفت: نیاز‌های جامعه امروز با گذشته تفاوت دارد؛ بنابراین پس از بررسی باید بر اساس همین نیاز‌ها برنامه ریزی کرد.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در کار‌های تبلیغی تکرار جذابیتی ایجاد نمی‌کند اظهار داشت: مسائل هر  سال‌ با سال دیگر متفاوت است و باید براساس آن‌ها پیش رفت.

امام جمعه اهواز در پایان صحبت‌های خود گفت: زمانی که در دل مردم برویم آن‌ها نیز ما را همراهی خواهند کرد؛ این کار نوید بسیار خوبی است.

در پایان آیت الله موسوی جزایری، زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان بیان داشت: دیگران را نیز به شرکت در این طرح تشویق کنید؛ این طرح جریان اداری نیست که با دستور رئیس اجرا شود؛ بلکه تکلیفی شرعی بر عهده همه ما است. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات