۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۷۸۳۶۵
امام جمعه ساری:

مذاکرات برجامی در وین تنفس دوباره به دشمن است

مذاکرات برجامی در وین تنفس دوباره به دشمن است
مازندران - امام جمعه ساری، مذاکرات برجامی در وین را تنفس دوباره به دشمن دانست و گفت: ما با کشورهای بدعهد و فریبکار مذاکره ای نداریم و مذاکره فرسایشی به نفع دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های مجازی نماز جمعه مرکز استان، ماه رمضان را برترین ماه های سال دانست و گفت: این ماه با فضیلت آغاز ماه معنوی و عرفانی است.

وی در ادامه سخنان خود به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی از سوی امام خمینی(ره) در دوم اردیبهشت ماه سال 59 اشاره کرد و با بیان این که مسأله فرهنگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: جنگ نخست دشمن با ما جنگ فرهنگی است.

امام جمعه ساری با بیان این که نباید بگذاریم فرهنگ بی دینی، سکولار و غرب در جامعه ما نشر و گسترش پیدا کند، ادامه داد: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت فرهنگ دینی در جامعه اسلامی بهره گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که ما باید مروج فرهنگ، پیامبر، دین، ارزش های انقلاب اسلامی و حماسه ایثار و شهادت در جامعه باشیم، خاطرنشان کرد: ما باید مروج فرهنگی باشیم که شهدای ما خلق کردند و این فرهنگ را بشناسیم و در جامعه ترویج کنیم.

وی ادامه داد: در این شرایط کرونایی اگر قرار است تعطیلات و محدودیت هایی در کشور داشته باشیم باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا کمترین آسیب به فرهنگ دینی ما وارد شود نه این که در تصمیم گیری ها نخست این خاستگاه مهم و زادگاه تقویت فرهنگ دینی را تضعیف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی افزود: امیدواریم مسؤولان امر اجازه دهند فعالیت مساجد، حسینیه ها و محافل دینی با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی در ماه مبارک رمضان ادامه پیدا کند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اشاره کرد و با بیان این که انتظار داریم مسؤولان و مردم همه این شعار را جدی بگیرند و نگذارند صنایع و تولید داخلی کشور زمین بخورد، خاطرنشان کرد: آن بخشی از صنایع و بخش کشاورزی که امروز با مشکلات جدی مواجه هستند نتیجه ناکارآمدی های داخلی است و ارتباطی به عوامل خارجی ندارد و رانت خواری ها، سوء استفاده ها، واردات بی رویه و طمع های بی پایان این بخش را زمین زده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: باید صنایع از آن زمانی که منحنی سقوط و نزول آنها شروع شده مورد بررسی قرار گیرد و عوامل دخیل در این وضعیت شناسایی شوند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به ادامه مذاکرات برجامی در وین اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه اصلاً جای مذاکره نبود، گفت: آمریکا از برجام خارج شد و به همراه اروپایی ها به تعهدات خود عمل نکردند و حتی در چند روز اخیر نیز تحریم های جدیدی را به بهانه های واهی علیه کشورمان وضع کردند و حتی در طول سال های اخیر نطنز را هدف حمله قرار دادند پس با چنین کشورهایی مذاکره معنی پیدا نمی کند.

امام جمعه ساری با بیان این که آمریکا و اروپایی ها در طول سال های اخیر همواره در حال تخریب و بدعهدی هستند، بیان داشت: مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند در گام نخست باید همه تحریم ها برداشته و پس از راستی آزمایی ایران به تعهدات خود باز خواهد گشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران، مذاکرات برجامی در وین را تنفس دوباره به دشمن دانست و خاطرنشان کرد: ما با کشورهای بدعهد و فریبکار مذاکره ای نداریم و آن مذاکره ای که فرسایشی شود به نفع دشمن است./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
عبد الناصر
Iran, Islamic Republic of
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
تحلیل قشنگی بود.
2
0