۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۷۸۴۲۸

آرامکو در آتش!

آرامکو در آتش!
عملیات موفق نیروهای مسلح یمن در عمق خاک سعودی علاوه بر ریزش سهام آرامکو، موجب شد که واشنگتن به اتباع خود درباره سفر به عربستان هشدار دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی عملیات موفق و گسترده موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در روز پنج شنبه گذشته (۱۵ آوریل) علیه نقاط حساس در عربستان سعودی، وزارت خارجه آمریکا به اتباع خود هشدار داد تا از سفر به عربستان به دلیل افزایش عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در عمق خاک سعودی به ویژه در نزدیکی پایگاه‌های نظامی و مرزهای جنوبی، پرهیز کنند.

به نوشته پایگاه خبری «۲۶ سپتامبر» عملیات‌های موفق نیروهای مسلح یمن در عمق خاک سعودی موجب شد تا واشنگتن سطح هشدار درباره سفر به عربستان سعودی را بالا ببرد و وزارت خارجه آمریکا طی این بیانیه اعتراف کند:« حملات موشکی و پهپادی هنوز تهدیدی بزرگ به ویژه برای ساکنان نزدیک به پایگاه‌های نظامی و مناطق مرزی عربستان با یمن است.»

از سوی دیگر، رویترز نیز نوشت: سهام بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس، جز سهام آرامکو، در روز پنج‌شنبه دارای معاملات خوبی بود و ارزش سهام این شرکت پس از انتشار اخبار مربوط به حمله موشکی به سایت‌ها و تاسیسات آن در جازان، نزولی شد.

در این گزارش آمده بود: در پی تاکید سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر حمله موشکی و پهپادی سحرگاه پنج شنبه به مناطق حساس در شهر جازان از جمله شرکت آرامکو، سهام غول نفتی عربستان آرامکو (۲۲۲۲.SE)؛ ۰.۳ درصد سقوط کرد.

از سوی دیگر منابع مختلف تایید کردند که این عملیات موجب بروز آتش‌سوزی در پنج مخزن تولید فرآوردهای نفتی آرامکو شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در خصوص جزئیات این عملیات اعلام کرده بود که یگان موشکی و پهپادی یمن در عملیاتی مشترک با ۱۱ موشک و پهپاد شرکت آرامکو، سامانه‌های پاتریوت و اهدافی حساس در جیزان را هدف قرار داده است.

یحیی سریع در ادامه اعلام کرد که شرکت آرامکو با یک سری اهداف دیگر با ۷ موشک از نوع «سعیر» و «بدر» هدف قرار گرفتند که برخورد با این اهداف به صورت دقیق صورت گرفته بطوریکه در شرکت آرامکو آتش بزرگی شعله‌ور شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه تأکید کرد که این اقدام در پاسخ به تجاوزها، ادامه محاصره و جنایت‌های مستمر عربستان سعودی علیه مردم یمن صورت گرفته است؛‌ جنایت‌هایی که آخرین مورد آن روز گذشته در صعده انجام شد.

وی همچنین به رژیم سعودی هشدار داد که در صورت ادامه تجاوزها و محاصره یمن، این رژیم شاهد عملیاتی گسترده‌تر و بزرگ‌تر خواهد بود.

منبع: فارس
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات