۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۶۷۸۵۴۱
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

دوگانه «سلامت - انتخابات»؛ حربه ای برای به تعویق انداختن انتخابات

دوگانه «سلامت - انتخابات»؛ حربه ای برای به تعویق انداختن انتخابات
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان تأکید کرد که سازوکارهای برگزاری انتخابات در موعد مقرر باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و رعایت سلامت مردم تمهید شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در جلسه وبیناری با مسؤولان کانون ها و هیات های اندیشه ورز و مسؤولان بسیج حقوقدانان سراسر کشور که با محوریت و موضوع انتخابات ۱۴۰۰ برگزار شد، در ابتدا با اشاره به ضرورت تدبر در قرآن به مناسبت تلاوت جزء پنجم قرآن با اشاره به اهمیت مسأله خانواده از دیدگاه مبانی قرآنی و روایی، نکاتی را پیرامون موضوع جمعیت بیان کرد و گفت: بسیج حقوقدانان می تواند در تحکیم پایه های ازدواج و تشکیل خانواده اخلاقی و مبتنی بر حقوق اسلامی و تحقق سیاست های جمعیت مؤثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به آیه شریفه نفی سبیل ادامه داد: بر اساس این آیه شریفه، خدای متعال هیچ راه سلطه ای به سود کافران، مستکبران و دشمنان و متخاصمان علیه جبهه اسلام و مسلمانان نمی پذیرد. کافران و دشمنان اسلام نه تنها از نظر منطق و حجت و استدلال، بلکه در همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، نظامی، دفاعی و امنیتی نمی توانند بر مسلمانان چیره شوند و خداوند برای آنها هیچ سلطه ای قرار نداده است.

آیت الله کعبی بر لزوم قدرت افزایی جبهه اسلام در برابر جبهه استکبار و دشمن تأکید و با اشاره به اینکه ما باید نماد قاعده نفی سبیل را در مذاکرات وین به وضوح مشاهده کنیم، بیان کرد: یکی از آثار و برکات انقلاب اسلامی، تولید قدرت و اقتدار برای مسلمانان در برابر جبهه استکبار است.

مسؤولان مراقب باشند در دام مذاکرات فرسایشی دشمن و «مذاکره برای مذاکره» قرار نگیرند

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسؤولان مراقب باشند در دام مذاکرات فرسایشی دشمن و «مذاکره برای مذاکره» قرار نگیرند، عنوان کرد: نباید مذاکرات فرسایشی به گونه ای جلو برود که علاوه بر برجام یک سری تعهدات دیگری هم برای کشور اضافه شود؛ مذاکرات وین باید بر پایه عزت ملت ایران، رفع تحریم ها و راستی آزمایی کامل دشمن صورت بگیرد و این که مذاکره کنندگان بخواهند علاوه بر بازگشت به برجام بر پایه رفع تحریم ها، پیش زمینه تعهد دیگری را بر ملت ایران تحمیل کنند، موضوعی است که هیچگونه اختیاری در رابطه با آن ندارند.

وی ابراز کرد: مذاکره کنندگان نباید زیر بار تعهد اضافه بر برجام در قالب تدوین متن مشترک بین مذاکره کنندگان بروند، زیرا چنین اجازه ای را از سوی ملت و نظام ندارند.

آیت الله کعبی در ادامه مسأله انتخابات 1400 به ویژه انتخابات ریاست جمهوری را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر لزوم حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی، مشارکت حداکثری را نشانه استیفای حقوق شهروندی دانست و اضافه کرد: مشارکت در انتخابات تبلور فرهنگ شهروندی در ساخت قدرت سیاسی است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نظام های انتخاباتی در برخی کشورها، مطرح کرد: مشارکت در انتخابات، مشارکت فعال در تحقق وظیفه شهروندی است؛ همانطور که توجه به نظم، امنیت، سلامت و بهداشت و پرداخت مالیات عمومی برای ساخت شهر و کشور از جمله وظایف شهروندی محسوب می شود، مشارکت در ساخت قدرت سیاسی از طریق حضور پای صندوق های رأی نیز از وظایف آنها محسوب می شود و دعوت به کناره گیری از مشارکت در انتخابات و قهر با صندوق های انتخابات، یک فراخوان ضد فرهنگی، ضد تمدنی و ضد وظایف شهروندی بوده و با ادعاهای فرهنگ دموکراسی منافات دارد.

پ/عده ای درصدد به تعویق انداختن انتخابات با دوگانه «سلامت - انتخابات» هستند

یک مدیریت کارآمد، فعال، ضد فساد، عدالت گرا و کاربلد قادر به حل مشکلات کشور خواهد بود

آیت الله کعبی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت مادی و منابع انسانی و امکانات و ثروتی که در کشور نهفته است، یک مدیریت کارآمد، فعال، ضد فساد، عدالت گرا و کاربلد قادر به حل مشکلات کشور خواهد بود، تصریح کرد: کسانی که مردم را به قهر با انتخابات دعوت می کنند در حقیقت می خواهند ملت ایران بار دیگر اسیر شود؛ امروز مردم باید با مشارکت فعال و رأی به دولتی که بتواند مشکلات را رفع کرده و با فعالیت، امید را به کشور بازگرداند، در راستای حل معضلات جامعه گام بردارند.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که استکبار، آمریکا و صهیونیسم، شکل گیری دولت انقلابی را یک تهدید برای خود می دانند، تحقق دولت انقلابی را رمز حل مشکلات و سنگ بنای پیشرفت، تحقق عدالت، اقتدار آفرینی، حل مشکلات معیشتی، شکوفایی و آبادانی ایران و عزت و سربلندی ایرانیان دانست و عنوان کرد: امروز انتخابات راه را برای حل مشکلات ملت، تولید عزت، اقتدار و امنیت، حل مشکلات معیشتی و سربلندی ایران و ایرانی باز می کند.

عده ای درصدد به تعویق انداختن انتخابات از طریق دوگانه «سلامت - انتخابات» هستند

وی در ادامه با اشاره به برنامه برخی جریان ها برای به تعویق انداختن انتخابات از طریق راه اندازی دوگانه «سلامت – انتخابات»، ابراز کرد: برخی می خواهند با راه اندازی دوگانه سلامت و انتخابات، تعویق انتخابات را در دستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دهند؛ امروز باید سازوکارهای برگزاری انتخابات در موعد مقرر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و رعایت سلامت مردم تمهید شود.

آیت الله کعبی همچنین به اصلاح قانون انتخابات اشاره و اضافه کرد: متأسفانه در هیأت نظارت بر اجرای سیاست های کلی نظام، مجمع تشخیص اصلاح قانون انتخابات را مغایر سیاست های کلی نظام دانستند و در نتیجه همان قانون انتخابات قبلی باید اعمال شود؛ پیشنهاد ما این است که شورای نگهبان در قالب تصمیم اداری، تصمیمات مقتضی را بگیرند و جلوی برخی هنجارشکنی ها در نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری را بگیرند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه شکل گیری دولت انقلابی، ضد فساد و کاردان نسبت به حل مشکلات اقتصادی، یک مطالبه ملی است و بسیج حقوقدانان می تواند این مطالبه را مطرح کنند، یادآور شد: گفتمان سازی انتخاباتی، جریان سازی ملی، رصد و پایش جریان غرب گرا و عملکرد دشمنان در انتخابات بسیار حائز اهمیت است./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۹
بسیار عالمانه و دقیق سخن گفته اند.
درود بر آیت الله کعبی
4
0