۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۷۸۵۹۳
نماینده جامعة المصطفی العالمیه در پاکستان:

رمضان تمرین بندگی برای تحقق زندگی معنوی است

رمضان تمرین بندگی برای تحقق زندگی معنوی است
نماینده جامعة المصطفی العالمیه در پاکستان تأکید کرد: رمضان روزه‌داری، تمرین عبودیت، معنویت و بندگی است که می‌تواند انسان را در پایان این ماه به زندگی سراسر معنوی سوق دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین محسن دادسرشت، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در پاکستان در سلسله درس‌گفتارهای رمضانی «تحفه‌های ماه عشق» که به صورت ویدئویی تهیه شده است، تأکید کرد که یکی از آثار و برکات ماه مبارک رمضان، تمرین عبودیت، معنویت و بندگی در تمام شئون زندگی حتی در امور مادی زندگی است.

مشروح سخنان حجت‌الاسلام دادسرشت در روز ششم ماه مبارک رمضان بدین قرار است:

«در روز ششم ماه مبارک رمضان ابتدا دعای امروز را قرائت می‌کنم: اللهمّ لا تَخْذِلْنی فیهِ لِتَعَرّضِ مَعْصِیتِکَ ولا تَضْرِبْنی بِسیاطِ نَقْمَتِکَ وزَحْزحْنی فیهِ من موجِباتِ سَخَطِکَ بِمَنّکَ وأیادیکَ یا مُنْتهی رَغْبـةَ الرّاغبینَ.

خدایا، مرا در این ماه به خاطر نزدیک شدن به نافرمانی‌ات وا مگذار و با تازیانه‌های انتقامت عذاب مکن و از موجبات خشمت دورم بدار، به حق احسان و نعمت‌های بی‌شمار تو ای حد نهایی علاقه و اشتیاق مشتاقان.

یکی از برکات این ماه که می‌تواند در موفقیت انسان در زندگی روزمره‌اش مؤثر باشد، تمرین عبودیت، معنویت و بندگی در تمام شئون زندگی حتی در امور مادی زندگی است. شما وقتی می‌خواهید نیت روزه‌داری در ماه مبارک رمضان کنید، قصد می‌کنید که من از چیزهایی که روزه را باطل می‌کند، برای تقرب به خدا دوری می‌کنم، یعنی نمی‌خورم به خاطر خدا، نمی‌آشامم به خاطر خدا، سر زیر آب نمی‌کنم به خاطر خدا، دود استعمال نمی‌کنم به خاطر خدا و بقیه مبطلات روزه ... .

یعنی انسان تمرین می‌کند که خورد و خوراکش هم به خاطر خدا باشد. وقتی افطار می‌کند، دعا می‌کند و می‌گوید: خدایا من به خاطر تو روزه گرفتم و به خاطر تو افطار می‌کنم؛ یعنی ترک خوردنم به خاطر تو بود و حالا هم که افطار می‌کنم به دستور توست.

منقول است که روزه‌داری بدون سحری مکروه است، یعنی ضروری است برای عبادت، انسان قبل از اذان صبح چیزی بخورد، پس ضروری است انسان تمرین کند که تمام کارهایش، خوابش، خوراکش و تمام مسائل زندگی‌اش به خاطر خدا باشد و بدین گونه است که بعد از ماه مبارک رمضان می‌توانیم زندگی سراسر معنویت برای خود ایجاد کنیم»./۹۸۸/

 

ارسال نظرات