۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۷۸۶۱۸

۳۰ فروردین ماه با مهمترین اخبار حوزوی استان‌ها

۳۰ فروردین ماه با مهمترین اخبار حوزوی استان‌ها
استانها - معرفی امام جمعه جدید جلفا، برگزاری مدرسه مجازی رمضانیه و ثبت نام حوزه علمیه یزد از جمله ممهترین اخبار استانها است.

امام جمعه جدید جلفا معرفی شد

با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امام جمعه جدید جلفا معرفی شد.

در این مراسم که در محوطه باز سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد، حجت‌الاسلام اسماعیل هادوی به عنوان امام جمعه جدید شهر جلفا انتخاب و معرفی شد. حجت‌الاسلام هادوی، پیش از این امام جمعه شهر یامچی بود که بعد از رفتن حجت‌الاسلام سنجری به جلفا منتقل شد.

آمادگی طلاب جهادی قزوین برای کمک به کادر درمان و بیماران کرونایی

حجت الاسلام سید مجتبی علی اکبری، دبیر گروه طلاب جهادی حوزه علمیه قزوین از آمادگی روحانیون و طلاب جهادی برای خدمت رسانی به کادر درمان و بیماران کرونایی خبر داد.

وی اظهار کرد: روحانیون و طلاب حوزه علمیه قزوین هر زمانی نیاز به حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی برای کمک به هموطنان هنگام بروز حوادث و یا دفاع از خاک و یا دین مطرح بوده، پیشقدم و پیشگام شده اند، و در مبارزه با کرونا هم حضوری فعال و مؤثر دارند تا مرهمی بر زخم بیماران و قوت قلبی برای کادر درمانی و پرستاران باشند.

مدرسه مجازی رمضانیه ۲ برگزار می شود

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: مدرسه مجازی رمضانیه به منظور فراگیری و ترویج معارف قرآنی و مهدویت، نظام سیاسی اسلام و شناخت دین فطری در دومین سال متوالی ویژه طلاب و مبلغان این مجموعه برگزار می شود.

ثبت نام حوزه های علمیه تا پایان اردیبهشت ادامه دارد

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد در نشست خبری در مورد عملکرد حوزه علمیه استان و شرایط ثبت نام حوزه های علمیه سخن گفت.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به زمان ثبت نام حوزه های علمیه، اعلام کرد: پذیرش حوزه های علمیه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از اسفند سال گذشته شروع شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد و آزمون کتبی ورودی در تاریخ ۱۸ تیرماه و متناسب با شرایط به صورت حضوری یا مجازی برگزار خواهد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری حرم مطهر شاهچراغ و حوزه علمیه فارس

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد استوار میمندی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز پژوهش‌های آستان مقدس احمد بن موسی شاهچراغ(ع) با مدیریت حوزه علمیه استان فارس که در دفتر مرکز مدیریت حوزه فارس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به عنایات و رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه و مراکز آموزش عالی در توسعه و پیشرفت کشور و به‌منظور بهره‌گیری از توان و ظرفیت بالقوه حوزه‌های علمیه و مؤسسات علمی مذهبی در انجام پژوهش‌های کاربردی و استفاده از نتایج حاصل از تحقیقات، در راستای توسعه همکاری‌های مشترک و به‌منظور استفاده بهینه از قابلیت و ظرفیت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، تفاهم‌نامه همکاری با مرکز پژوهش‌های حرم مطهر شاهچراغ(ع) منعقد شد.

حمزه عباسی
ارسال نظرات