۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۶۷۸۶۳۸
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

مشی شهید حجازی پرداختن به عقبه اعتقادی، معنوی و ارزشی مقاومت بود

مشی شهید حجازی پرداختن به عقبه اعتقادی، معنوی و ارزشی مقاومت بود
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با بیان اینکه مشی شهید حجازی، پرداختن به عقبه فکری، معنوی و ارزشی مقاومت بود، گفت: راه مقاومت با رفتن حاج قاسم ها و حجازی ها تمام نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تسلیت عروج سردار شهید حجازی به تبیین گوشه ای از شخصیت ویژه و ممتاز این شهید والامقام پرداخت و گفت: بنده توفیق داشتم مدت هشت سال زمانی که ایشان فرمانده نیروی مقاومت بسیج بودند، در سمت مسؤول نمایندگی ولی فقیه در این نیرو در خدمت ایشان باشم.

تقوا، تدین و ولایتمداری در وجود شهید حجازی موج می زد

وی با بیان اینکه تقوا، تدین و ولایتمداری در وجود شهید حجازی موج می زد، ادامه داد: ایشان در هر مجموعه ای که قرار می گرفتند، اقدامات ارزشمندی را در عمق بخشی به ولایتمداری دنبال می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با اشاره به افتخار آفرینی های شهید سردار حجازی در جبهه مقاومت به ویژه لبنان و نیروی قدس، تصریح کرد: ایشان هنگامی که در لبنان بودند، فعالیت های بزرگی را در بعد اطلاعاتی، فکری و معنوی انجام دادند.

ت/مشی شهید حجازی پرداختن به عقبه فکری، اعتقادی، معنوی و ارزشی مقاومت بود

وی با بیان اینکه خط و مشی شهید سردار حجازی، پرداختن به مباحث فکری، اعتقادی و عقبه معنوی و ارزشی مقاومت بود، گفت: ایشان طلبه بودند که به سپاه آمدند و فرمانده شدند؛ نکته مهم در زندگانی این شهید عزیز، عقبه اعتقادی، معنوی و معرفتی ایشان بود، به گونه ای که در هر مجموعه ای قرار می گرفتند، دگرگونی و تحول قابل توجه معنوی و معرفتی رقم می زد و آن مجموعه را در ولایتمداری به اوج می رسانید.

راه مقاومت با رفتن حاج قاسم ها و حجازی ها تمام نمی شود

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در ادامه با اشاره به خوشحالی رژیم صهیونیستی از شهادت سردار حجازی تأکید کرد: دشمن می پندارد با رفتن حاج قاسم ها و حجازی ها و امثالهم، قضیه مقاومت تمام می شود، در حالی که یکی از ویژگی های این شهیدان بزرگ، پرورش نیرو بوده است؛ دشمن نپندارد با عروج این بزرگان، مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار و صهیونیست ها تمام می شود، چون این شهدا تعداد قابل توجهی نیرو پرورش داده و تربیت کرده اند که بعد از آنها مسیر امامت و ولایت را به نحو احسن پیش ببرند.

وی ابراز کرد: امروز دشمن ضربه های سنگینی از انقلاب و مقاومت می خورد، منتهی بخاطر وجود برخی معذورات نمی توانیم آنها را بیان کنیم و باید دانست که اقدامات و خرابکاری های دشمن در برخی گوشه و کنارها ناشی از ضربات سنگینی است که از انقلاب و مقاومت خورده و می خورد.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی همچنین در خصوص برخی حاشیه سازی ها و شیطنت بعضی افراد در مطرح کردن احتمال بیوتروریسم در شهادت سردار حجازی بیان کرد: نمی توان به این راحتی در این زمینه اظهار نظر کرد، زیرا نیازمند کار پژوهشی و تحقیقاتی است؛ همه می دانیم که شهید سردار حجازی یک جانباز شیمیایی سنگین بودند و ما دغدغه جدی در مورد سلامت ایشان داشتیم؛ بنده گاهی در برخی جلسات وضعیتشان را می دیدم و همین موجب می شد دغدغه سلامتی ایشان را پیدا می کردیم؛ بیوتروریسم چیزی نیست که به راحتی بتوان آن را پذیرفت.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در پایان اوصافی که رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خودشان درباره شهید سردار حجازی به کار برده اند را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر لزوم الگوپذیری از مسیر نورانی این شهید بزرگ، اضافه کرد: اگر به این پیام بلند توجه کنیم، درمی یابیم که این شهید عزیز در اوج ولایتمداری قرار داشته اند./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰
رحمت خدا بر سردار حجازی
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
شهادت ناگهانی سردار شهید حجازی غمی جانکاه برای مردم ایران، طلاب و سپاه پاسداران بود.
1
0
س
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
جانباز شهید عبارت بهتری برای سردار حجازی است که مشخص کنه به خاطر آسیبها در جنگ تحمیلی ایشون دچ.ار جراحت و شهید شدند
1
0
اسحاق شکریان
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
آقای مصلحی چهره ای انقلابی، مردمی و ساده زیست هستن
0
0