۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۷۸۶۷۸

جزئیات افزایش حقوق سربازان از زبان عضو هیأت رییسه مجلس

جزئیات افزایش حقوق سربازان از زبان عضو هیأت رییسه مجلس
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: طبق محاسبه ستادکل، حقوق سرباز دیپلمی که کف دریافتی را در مناطق عادی دارد، به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سیدمحسن دهنوی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، از نتیجه پیگیری‌های مجلس برای اعمال افزایش حقوق سربازان در سال جدید خبر داد و اظهار داشت: طبق قانون حقوقی که به یک سرباز پرداخت می‌شود باید معادل 60 تا 90 درصد حقوقی باشد که به یک پایور پرداخت می‌شود. این قانون چند سالی بود که وجوود داشت اما به علت نبود منابع مالی کافی، دولت‌های مختلف از اجرای آن سر باز می‌زدند و ستادکل هم امکامن اجرای آن را نداشت.

وی افزود: ‌امسال در مجلس کاری که در اصلاحیه لایحه بودجه انجام دادیم این بود که ردیف مربوط به حقوق سربازان را که 2 هزار میلیارد تومان بود به 8 هزار و 600 میلیارد تومان شامل حقوق، البته ایاب ذهاب و... افزایش دادیم و در مقابل، از ستادکل نیروهای مسلح خواستیم که از این محل حقوق سربازان را طبق قانون (یعنی 60 تا 90 درصد) پرداخت کنند.

این نماینده مجلس در همین راستا ادامه داد: طبق محاسبه ستادکل، عدد مذکور برای سرباز دیپلمی که کف دریافتی را در مناطق عادی دارد (که اکنون 300 و چند هزار تومان است) به یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش می‌یابد که این برای سرباز متأهلی که مدرک بالاتری دارد و در مناطق عملیاتی هم خدمت می‌کند نیز تا 4 میلیون تومان افزایش خواهد داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما این مباحث را پیگیری کردیم اما هفته گذشته با پیگیری‌های انجام شده متوجه شدیم که متأسفانه دولت به بهانه اینکه در تبصره 14 این منابع را دیدیم و تبصره 14 مربوط به هدفمندی یارانه‌هاست و دولت با این بهانه که ما اولویت‌های دیگری برای پرداخت داریم، از پرداخت این پول سر باز می‌زد و نمی‌خواست قانون را اجرا کند.

دهنوی تصریح کرد: روز یکشنبه گذشته بنده اخطار قانون اساسی به رئیس‌جمهور دادم و در صحن علنی از دولت خواستیم به قانون مصوب مجلس عمل کند و این پول را دراختیار ستادکل نیروهای مسلح قرار دهد تا ستاد بتواند افزایش حقوق‌های سربازان را اعمال کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز که از ستادکل نیروهای مسلح مجددا پیگیری کردیم، متوجه شدیم خوشبختانه این مشکل حل شده و دولت با اکراه پذیرفته این پول را از همین ماه به ستاد پرداخت کند و ستاد هم قول داده است که از اردیبهشت‌ماه افزایش حقوق سربازان اعمال شود و ما دیگر هیچ سربازی نخواهیم داشت که زیر مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان دریافتی داشته باشد.

نماینده مردن تهران در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد که از سربازان عزیز می‌خواهیم که به ما گزارش دهند و ما به عنوان نمایندگان مردم پیگیر هستیم.

وی در همین راستا افزود: استدلال دولت این بود که ما اولویت‌های دیگری با این هزینه داریم که ما عنوان کردیم و اخطار دادیم که چه اولویتی بالاتر از پرداخت حقوق سربازان چیزی که حق آنهاست و در قانون هم آمد است و اکثر این سربازان اقشار ضعیف و مستضف این کشور هستند.

دهنوی تأکید کرد: آقازاده‌ها و بسیاری از متولین که به دلایل مختلف به سربازی نمی‌روند اما عمدتا قشر ضعیف و مستضعف هستند که سربازی خود را به درستی می‌گذرانند، لذا هیچ اولویتی نزد ما بالاتر از پرداخت حقوق این قشر نیست.

وی در بخش پایانی تصریح کرد: خوشبختانه دولت علی‌رغم مخالفت اولیه خود پذیرفت که این پول را بدهد و طبق قانون مصوب مجلس عمل کند و ان‌شاالله از اردیبهشت ماه یعنی فردا این افزایش حقوق اعمال خواهد شد./998/

ارسال نظرات