۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۷۸۶۸۹

مهمترین اخبار اقتصادی سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰|قیمت طلا، سکه و دلار

مهمترین اخبار اقتصادی سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰|قیمت طلا، سکه و دلار
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۵ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰میلیون و ۵۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی سه شنبه 31  فروردین 1400 به شرح ذیل است:

 

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۱۴۰۰/۰۱/۳۱

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 5 هزار تومان، قیمت دلار 23 هزار و 700 تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و50 هزار تومان وقیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز9 میلیون و 950 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 5 میلیون و 900هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 750 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک میلیون و 5 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 343 هزار تومان و هر مثقال طلا 4 میلیون و 357 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

 گفتنی است،‌ به دلیل موج جدید کرونا و اعلام شرایط قرمز در تهران، بازار طلا و جواهر تهران نیز به مدت 2 هفته تعطیل اعلام شده است؛ قیمت های درج شده در این خبر نیز با استناد به نرخ های اعلامی از سوی اتحادیه طلا و جواهر است.

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 23هزار و 700 تومان، قیمت یورو 29 هزار و 350 تومان و درهم امارات  6 هزار و 540تومان اعلام شده است.

نوسان قیمت در بازار ارز درحالی رخ داده که در تعطیلات نوروز، با تلاش سفته بازان،‌ قیمت دلار به مرز 26 هزار تومان هم رسیده بود اما انتشار خبرهای مربوط به مذاکرات هسته ای و ... باعث عقب نشینی دلار از این سطح قیمتی شده است.

به اعتقاد کارشناسان دو باور در بازار ارز وجود دارد که موجب نوسانات قیمتی می شود،‌نخست اینکه با مذاکره و بازگشت به برجام و ... قیمت ارز کاهش چشم گیری خواهد داشت و دوم اینکه حتی مذاکره هم نمی تواند مانع از واقعیات موجود اقتصاد ایران شود و امکان کاهش چشم گیر قیمت ارز وجود ندارد و نهایتا دلار در کانال 23-22 هزار تومان جا خوش می کند.

به گزارش تسنیم،‌ در صرافی‌های بانکی قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار 23 هزار و 443 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 22 هزار و 978 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 28 هزار و 51 تومان و قیمت خرید یورو نیز 27 هزار و 496 تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

 

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۱/۳۱

در حالی که تضعیف دلار سبب تقویت قیمت مواد خام شده و انتظار می رود حجم ذخایر نفت خام آمریکا کاهش یابد، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد رشد بود، اما افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آسیا مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 62 سنت معادل 0.92 درصد افزایش به 67 دلار و 67 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه می با 58 سنت معادل 0.92 درصد افزایش به 63 دلار و 96 سنت رسید.

خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند، هنگام افت ارزش دلار پول کمتری بابت خرید هر بشکه نفت می پردازند، زیرا نفت خام به دلار آمریکا ارزش گذاری و معامله می شود. شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی دیروز به پایین ترین رقم 6 هفته گذشته رسید. این اتفاق پس از آن رخ داد که هفته گذشته سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا کاهش داشت و روز سه شنبه نیز در سطح 91.055 باقی ماند.

تحلیلگران موسسه آی ان جی اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: «تضعیف دلار همچنان در حال تقویت قیمت مواد خام است... این در حالی است که نگرانی ها از تقاضای ضعیف برای نفت در برخی مناطق جهان همچنان ادامه دارد.»

عامل دیگری که به تقویت قیمت ها کمک کرد، نظرسنجی اولیه از تحلیلگران بود که نشان می داد حجم ذخایر نفت خام و میعانات آمریکا احتمالا در هفته گذشته کاهش یافته است. آمارهای رسمی از میزان ذخایر انرژی آمریکا روز چهارشنبه منتشر می شود.

شرکت ملی نفت لیبی روز دوشنبه با استناد به وضعیت فورس ماژور صادرات نفت از بندر حریقا را متوقف و اعلام کرد، با توجه به اختلافات بودجه ای با دولت مرکزی، ممکن است این اقدام به سایر تاسیسات نفتی نیز تسری یابد.

 

سهمیه بنزین اردیبهشت ماه امشب واریز می شود

از آبان ماه سال 1398 که سهمیه بندی بنزین با دو نرخی شدن آن به سیستم عرضه سوخت کشور بازگشت، تا امروز 18 نوبت سهمیه ماهانه بنزین در کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت ها شارژ شده است.

نوزدهمین نوبت سهمیه ماهانه بنزین که مربوط به سهمیه بنزین اردیبهشت ماه سال جدید شمسی است، به عنوان دومین سهمیه بنزین سال 1400 ساعت 24 امشب در کارت‌های هوشمند سوخت خودروها و موتورسیکلت ها شارژ خواهد شد.

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در این خصوص گفت: سهمیه بنزین اردیبهشت، بدون هیچ‌گونه تغییری ساعت صفر بامداد چهارشنبه در کارت‌های هوشمند سوخت واریز می‌شود؛ بر این اساس برای خودرو‌های شخصی 60 لیتر و برای موتورسیکلت‌ها 25 لیتر بنزین به کارت سوخت مالکان واریز می‌شود.

وی درخصوص پایان مدت 9 ماهه تعیین‌شده برای ذخیره‌سازی سهمیه سوخت ماهانه خودرو‌ها هم گفت: به خودرو‌هایی که 9 ماه از مدت ذخیره سهمیه سوخت آن‌ها در کارت سوخت گذشته باشد، سهمیه جدیدی تعلق نخواهد گرفت، بنابراین مالک هر خودرو تنها می‌تواند سهمیه 9 ماه گذشته را تا سقف 540 لیتر برای خودرو‌های سواری و 225 لیتر برای موتورسیکلت‌ها در کارت سوخت شخصی خود ذخیره کند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی درباره واریز سهیمه سوخت خودرو‌های عمومی نیز گفت: سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

کاهی درباره میزان مصرف بنزین در کشور هم گفت: در روز‌های نخست فروردین سال 1400 به طور میانگین روزانه 85 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که نسبت به فروردین سال گذشته روزانه حدود 37 تا 38 میلیون لیتر افزایش داشته است.

به گفته وی در فروردین سال گذشته روزانه حدود 45 میلیون لیتر بنزین در کل کشور توزیع شد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی میزان مصرف بنزین در کشور را بطور میانگین 75 تا 76 میلیون لیتر در روز اعلام کرد که نسبت به دوران قبل از شیوع ویروس کرونا حدود 10 درصد کاهش یافته است.

 

قیمت مصوب انواع مرغ قطعه بندی شده اعلام شد 

قیمت  انواع بسته بندی های مرغ قطعه بندی شده بر اساس مصوبه کارگروه ساماندی مرغ کشور اعلام شد.

قیمت قطعه بندی مرغ بر اساس قیمت های اعلامی سازمان حمایت به نرخ های زیر مصوب شد، با توجه به محدودیت های بهداشتی قطعه بندی در واحد های غیر مجاز همچنان ممنوع است.

بر اساس مصوبه کارگروه ساماندهی مرغ کشور مقرر شده که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدگان و سازمان تعزیرات حکومتی بر اجرای قیمت های مصوب نظارت داشته باشند.

بر این اساس قیمت هر کیلوگرم سینه مرغ بدون پوست به صورت بسته بندی شده 49500 تومان، ران 41000 تومان، بازوی ساده 33500 تومان و  بال ساده 30000 است.

همچنین قیمت هرکیلوگرم فیله مرغ قطعه بندی شده بدون پوست و خس گیری شده به صورت بسته بندی شده 64000 تومان، سینه بدون پوست و استخوان( شنیسل) 56500 تومان،ساق ران بدون پوست 49000 تومان و مغز ران بدون پوست 44000 تومان است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات