۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۶۷۸۶۹۹
حجت الاسلام اسماعیل زاده خبر داد؛

برگزاری نشست های علمی با موضوع فقه معاصر در مدارس علمیه مازندران

برگزاری نشست های علمی با موضوع فقه معاصر در مدارس علمیه مازندران
مازندران - معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از برگزاری نشست های علمی با موضوع فقه معاصر در مدارس علمیه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه هم اندیشی معاونان پژوهش مدارس علمیه استان که به صورت مجازی برگزار شد به اهمیت فعالیت های پژوهشی در حوزه اشاره کرد و گفت: تحول علمی در حوزه نیازمند تحقیق و پژوهش کارآمد و کاربردی در همه سطوح است.

وی با اشاره به این که خوشبختانه علیرغم همه محدودیت ها و مشکلات به وجود آمده در طی سال های گذشته، امروز بسترهای لازم برای تقویت بعد پژوهش طلاب در مدارس علمیه فراهم است، افزود: رویکرد امروز مدیران حوزه، توسعه و تقویت فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در میان طلاب است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که در حال حاضر شاهد رویکرد تحولی در بحش تحقیق و پژوهش در حوزه هستیم، خاطرنشان کرد: به طور حتم این تلاش ها با همکاری مدیران، اساتید و همچنین طلاب جوان حوزه به ثمر خواهد نشست.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که پژوهش از جمله ارکان مهم و محوری حوزه های علمیه است، تصریح کرد: آثاری که از علما و فقهای بزرگ حوزه امروز برای طلاب و اساتید به یادگار مانده، نتیجه سال ها مجاهدت و تلاش علمی و تحقیقاتی عالمان بزرگ دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز ما باید به دنبال تربیت و پرورش طلاب نخبه، مهذب، فاضل و انقلابی در حوزه باشیم، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مهم تحقق این هدف، تقویت روحیه پژوهشگری در میان طلاب جوان است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه سخنان خود به تشکیل کانون های علمی طلاب در سطح مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: این کانون های علمی که با مشارکت فعال طلاب علاقه مند تشکیل شده می توانند در حل مسائل و مشکلات شهرستان ها نقش آفرین باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور طلاب در حل و فصل مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه باید بیشتر باشد، خاطرنشان کرد: باید طلاب به سمت حضور فعال تر در اجتماع سوق داده شوند و این ظرفیت در بستر کانون های علمی شکل خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنان خود همچنین به جشنواره علامه حلی اشاره کرد و با بیان این که حضور و مشارکت بالای طلاب جوان در این جشنواره حائز اهمیت است، بیان داشت: شرکت در این جشنواره هم از نظر کمی و هم کیفی در رتبه بندی و ارزیابی مدارس استان اثرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده همچنین به برگزاری نشست های علمی در مدارس علمیه با موضوع فقه معاصر اشاره کرد و افزود: برگزاری این نشست ها در برخی از مدارس آغاز شده و سایر مدارس نیز باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از اخذ مجوز تشکیل کمیته استانی کرسی های آزاد اندیشی در استان خبر داد و گفت: از این پس موضوعات کرسی ها در خود استان مطرح و مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.

وی همچنین بر ضرورت اهتمام مدارس علمیه نسبت به راه اندازی نشریات مدرسه ای تأکید کرد و افزود: مدارس علمیه تلاش کنند در قدم نخست گاهنامه علمی و فرهنگی را راه اندازی و در ادامه به سمت فصل نامه و ماهنامه حرکت کنند.

حجت الاسلام اسماعیل زاده در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت برگزاری دوره های آموزشی ویژه اساتید مدارس علمیه استان تأکید کرد./950/

ارسال نظرات