۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۷۸۷۲۱
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

مشارکت حداکثری قدرت چانه‌زنی و مقاومت کشور را افزایش می‌دهد

مشارکت حداکثری قدرت چانه‌زنی و مقاومت کشور را افزایش می‌دهد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات جنبه بازدارندگی دارد و قدرت چانه‌زنی و مقاومت کشور را در برابر جبهه دشمن، افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در درس اخلاق مجازی حوزه علمیه استان، با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر تلاش همگانی برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات تأکید کرد.

وی افزود: مشارکت مردم از مبانی قدرت کشور است و اگر کشوری از پشتوانه مردمی و سرمایه اجتماعی برخوردار باشد، می‌تواند با به کار بستن میزان کمتری از قدرت سیاسی، به اهدافش نائل آید.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: درواقع توسعه و تقویت میزان مشارکت هم در تأسیس یک نظام و هم در استمرار آن نقش سازندهای دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که یکی از راهبردهای دشمنان در آستانه انتخابات در دوره‌های مختلف تلاش برای کمرنگ کردن حضور مردم در عرصه انتخابات با ادعای بی‌تأثیر بودن رأی مردم یا تقلب در فرایند رأی دادن است تا از این طریق بتوانند مشارکت را پایین آورده و از طریق کاهش حضور مردم در پای صندوق‌های رأی سعی در کاهش اقتدار کشور و تشدید تحریم‌ها و تهدیدهای خارجی داشته باشند.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: برای مثال بعد از اغتشاشات سال ۸۸ جبهه کشورهای ضد ایرانی به افزایش تحریم‌ها روی آوردند و قطعنامه ۱۹۲۹ در ۹ ژوئن ۲۰۱۰ به تصویب شورای امنیت رسید و تحریم‌های اقتصادی شدیدی را علیه ایران وضع کرد.

وی اضافه کرد: همچنین دشمن بعد از اتفاقات آبان ماه سال 98 و اعتراضات مردم به افزایش قیمت بنزین که با ورود ضدانقلاب به اغتشاش کشیده شد، با تصور ضعف نظام و دوقطبی در داخل کشور اقدام به ترور سردار سلیمانی کرد، هرچند حضور بی‌نظیر مردم در تشییع پیکر شهدای مقاومت و سردادن فریاد انتقام، اشتباه بودن تصورات آن‌ها از داخل ایران را نشان می‌داد.

حجت‌الاسلام آزموده اظهار کرد: دشمنان ملت ایران پی برده‌اند اگر بتوانند پیوستگی و وحدت ملی را بر هم بزنند بدون شلیک حتی یک گلوله، امکان پیروزی وجود دارد بنابراین وجود سرمایه اجتماعی موجب قوی شدن ملت شده و ایران را به کشوری تبدیل می‌کند که هیچ فشار و قدرت خارجی قادر به استعمارش نخواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد خاطرنشان کرد: در این راستا مشارکت بالای مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جنبه بازدارندگی دارد و قدرت چانه‌زنی و مقاومت کشور را در برابر جبهه دشمن، بسیار افزایش می‌دهد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات